Trossnäs i midsommar

Sv: Trossnäs i midsommar

Nej jag tycker inte att det räckte med stigen. Jag tyckte att jag var tydlig med mitt återtagande på den punkten. I jämförelse med en vanlig framridning är den ensam att klart sämre alternativ.

Dock hävdar jag att tillsammans med en ca 20 min tur på den frivilliga distansen så duger det utmärkt och kanske till och med är att föredra framför vanliga framhoppningar. Detta bemöter du inte och jag antar därmed att du håller med. Det jag har lite problem med är att du kallar det idiotiskt att ha distansen frivillig. Idiotiskt vore om man inte hade preparerat den och inte noga upplyst om den i både prop och ryttarmeddelande så att stigen varit det enda uppenbara alternativet. Jag förutsätter att de som rider ft för första gången lusläser prop och ryttarmeddelande samt även nyligen har ridit för tränare som kanske kan lite om hästar i alla fall...

Sen att säga att de får "skylla sig själva"... tja, lite får man ju ta i för att få till en diskussion... :devil:

Jag håller med om att tillsammans så duger framridningen ypperligt men står fortfarande fast vid att det är idiotiskt att inte ha den obligatorisk när den finns där av skäl jag har framfört innan.

Och nej det är faktiskt ännu mer idiotiskt ( :devil: ) att anta att de nya ryttarna har ridit för en tränare som tar upp ovannämnda saker som tex framridningens hur och varför.

* Tillägg *

Det kan ju faktiskt finnas nybörjare som skulle kunna tro att enbart stigen räcker som framridning och eftersom man i Trossnäs inte ser hur andra ryttare rider fram pga framridningens natur så har de ju ingen hjälp av att "se hur andra gör" Därför tycker jag det är idiotiskt att ha distansen frivillig eftersom den kan bidra till något som är bättre.

Tack för ännu en fantastisk tävling! :)

Jag tyckte det fungerade super med framhoppningen och underlaget var perfekt (lillkillen halkade inte en enda gång fastän han är utan bakskor). Jag är väldigt nöjd med min pöjk iaf. 57 straff i dressyren och nolla i hoppningen, red in 7 sekunder för långsamt i terrängen så slutade på 59,8 straff och placering. Var en riktigt rolig terrängbana att rida, jag gasade för fullt :D

Och *hint hint* jag blev lokalkändis :angel: här och här. Nu är mina 15 seconds of fame officiellt över :angel:

*kl*

jag är rätt seg med filmer men nu har jag laddat upp en snutt från terrängen i Trossnäs. kanske inte så upphetsande, man ser mest bara trän...

Fast med den minnesbilden av E SKUTTANDE ner över stor stock i vatten blir Hermanstorp ännu mer oförklarligt...:confused:

Fast med den minnesbilden av E SKUTTANDE ner över stor stock i vatten blir Hermanstorp ännu mer oförklarligt...:confused:

Hon har alltid backat av på vatten men ALDRIG vägrat, det har aldrig heller känts som om hon skulle vilja stanna. Tvärtom, känslan är och har alltid varit att hon gillar "plaska i vattnet" men är naturligt försiktig vid nerhopp.
(Minns hästens allra första terrängträningen uppe hos VC, vi fick vara draghäst åt andra hästar som INTE ville gå i vatten men min gillade vattnet direkt)

Hästen var inte riktigt fräsch i Hermanstorp och i värmen så tog hon "slut", att det blev vid vattnet var nog mer "slump", kunde varit på vilket hinder som helst. Hon hade lite temp på lörkvällen och hosta och snorig på söndagen.

Min tränare säger att jag inte ska göra någon affär av detta, vi har varit nere och hoppat vattnet nu efter tävlingen och hästens hoppvilja är det minsta problemet...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: MML
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 744
Senast: Mirre
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Roheryn
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka