Tror jag blir utskälld idag av vården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får se vad dom säger , Vc skulle ringa tillbaka till mig nu i eftermiddag..

Nu har jag ont i ryggen pga min vecka och den gör ont i vanlig smärtskala( tåler inte min vecka blir så kass av den)
Sök du och var inte så tuff. Ett snett bäcken är ett elände som går att åtgärda. Ett snett bäcken påverka ryggraden , du kan få problem vid ländryggen. Jag tror, tror, tror att man får remiss till kiropraktor om man har traumaskador som påverkar ryggen.
 
Sök du och var inte så tuff. Ett snett bäcken är ett elände som går att åtgärda. Ett snett bäcken påverka ryggraden , du kan få problem vid ländryggen. Jag tror, tror, tror att man får remiss till kiropraktor om man har traumaskador som påverkar ryggen.
Jo men jag har min vecka med som spökar för fullt nu , får alltid ont i rygg/svanken höfterna , ner i höger knä och ner i höger fot om jag har otur ..
 
20220905_135049.webp
liksom inga problem att sitta på huk, galen som jag är . Jo musklerna stramar lite .men har fysiskt jobb
 
Men jag hoppar ridningen denna veckan . De är hoppning på schemat. Behöver ju inte påfrestande musklerna mer i onödan än vad jag gör just nu på jobbet
 
Hade liknande fast som en halv fotboll i svanken för ganska många år sen när jag tappade en skivstång i svanken. Det var såklart en söndag och jag orkade inte ligga på akuten så jag åkte hem la mig på mage i soffan med en påse frysta ärter i svanken. De flippade fullkomligt ur på vc när jag kom in och visade det, de skickade in mig till akuten med ambulans. Blev röntgat och inget var faktiskt skadat bara mjukdelar. Fick ordentlig förmaning av läkaren att nästa gång jag tappar en skivstång i svanken eller gör nåt annat som kan innebära skada på ryggraden åker jag till akuten ögonaböj.
Alltså som om han trodde att jag hadeplaner på att göra om det i första taget :angel:..

Blev sparkad av en häst för ett par år sen på baksida lår och fick en ruggig lårkaka, satan vad ont det gjorde. Sökte aldrig vård för det då det var en mjukdelsskada och jag kunde stödja på benet. Har en bula där idag, antagligen ärrvävnad i muskeln tänker jag.
 
@myzzan
Har du fått skadan dokumenterad ifall att det blir komplikationer/försäkringsärende längre fram?
Har aldrig fått en lårkaka själv men det där verkar ju varit en rejäl smäll …
 
Hade liknande fast som en halv fotboll i svanken för ganska många år sen när jag tappade en skivstång i svanken. Det var såklart en söndag och jag orkade inte ligga på akuten så jag åkte hem la mig på mage i soffan med en påse frysta ärter i svanken. De flippade fullkomligt ur på vc när jag kom in och visade det, de skickade in mig till akuten med ambulans. Blev röntgat och inget var faktiskt skadat bara mjukdelar. Fick ordentlig förmaning av läkaren att nästa gång jag tappar en skivstång i svanken eller gör nåt annat som kan innebära skada på ryggraden åker jag till akuten ögonaböj.
Alltså som om han trodde att jag hadeplaner på att göra om det i första taget :angel:..

Blev sparkad av en häst för ett par år sen på baksida lår och fick en ruggig lårkaka, satan vad ont det gjorde. Sökte aldrig vård för det då det var en mjukdelsskada och jag kunde stödja på benet. Har en bula där idag, antagligen ärrvävnad i muskeln tänker jag.
Hästfolk … ;)
 
Hade liknande fast som en halv fotboll i svanken för ganska många år sen när jag tappade en skivstång i svanken. Det var såklart en söndag och jag orkade inte ligga på akuten så jag åkte hem la mig på mage i soffan med en påse frysta ärter i svanken. De flippade fullkomligt ur på vc när jag kom in och visade det, de skickade in mig till akuten med ambulans. Blev röntgat och inget var faktiskt skadat bara mjukdelar. Fick ordentlig förmaning av läkaren att nästa gång jag tappar en skivstång i svanken eller gör nåt annat som kan innebära skada på ryggraden åker jag till akuten ögonaböj.
Alltså som om han trodde att jag hadeplaner på att göra om det i första taget :angel:..

Blev sparkad av en häst för ett par år sen på baksida lår och fick en ruggig lårkaka, satan vad ont det gjorde. Sökte aldrig vård för det då det var en mjukdelsskada och jag kunde stödja på benet. Har en bula där idag, antagligen ärrvävnad i muskeln tänker jag.
Så jag ska leva med min bula resten av livet
@myzzan
Har du fått skadan dokumenterad ifall att det blir komplikationer/försäkringsärende längre fram?
Har aldrig fått en lårkaka själv men det där verkar ju varit en rejäl smäll …
Japp
 
Jag skaffa ett lårskydd nu. Blev tokig på de elastiska bangaget, de kryllade sig så fort man drog på byxorna ...

Men in i sportbutikerna berätta vad jag är ute efter och dom frågar fotboll?? Jag bara nej ridsport. Va ridsport ? Ja ridsport , hästen tog två stora bocksprång och helt plötsligt satt jag på marken
 
Hade liknande fast som en halv fotboll i svanken för ganska många år sen när jag tappade en skivstång i svanken. Det var såklart en söndag och jag orkade inte ligga på akuten så jag åkte hem la mig på mage i soffan med en påse frysta ärter i svanken. De flippade fullkomligt ur på vc när jag kom in och visade det, de skickade in mig till akuten med ambulans. Blev röntgat och inget var faktiskt skadat bara mjukdelar. Fick ordentlig förmaning av läkaren att nästa gång jag tappar en skivstång i svanken eller gör nåt annat som kan innebära skada på ryggraden åker jag till akuten ögonaböj.
Alltså som om han trodde att jag hadeplaner på att göra om det i första taget :angel:..

Blev sparkad av en häst för ett par år sen på baksida lår och fick en ruggig lårkaka, satan vad ont det gjorde. Sökte aldrig vård för det då det var en mjukdelsskada och jag kunde stödja på benet. Har en bula där idag, antagligen ärrvävnad i muskeln tänker jag.
Jag har blivit sparkad precis under på båda mina knän och har fula bulor till följd.
Ångrar att jag inte åkte in när jag lyftes i armen av en häst jag ledde som reste sig, har haft väldiga problem med både armen och axeln.
Det är så lätt när allt bara gör ont att tänka att "det är inte så farligt". :down: :down:
 
@myzzan troligen inte, jag har haft rejäla lårkakor innan utan att få bulor, även smällen med skivstången blev ingen varaktigt av. En spark av sur järnskodd märr som tog i för kung och fosterland däremot var utan dess like, såg stjärnor och låg på stallgången och grinade en stund. Var faktiskt inte helt säker på att benet inte gått av innan jag lyckades få styrelsen i det..Otroligt tacksamt att jag fick smällen i en stor muskel (hamsteing) och inte i ryggen, bäckenet eller värre.
 
Jag fick en rjäl spark mitt på lårmuskeln, på framsidan. Fy FAN vad det såg ut! Det tog tid men jag känner inte av något i muskeln, nu är jag bara gammal och knarrig sådär naturligt. :D ...Och lite knölig på andra ställen. Det är tur att det är snyggt med hökäsa! 😊

Krya på dig @myzzan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 329
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 791
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 028
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp