Tror jag blir utskälld idag av vården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är ganska uppenbart att det är en lårkaka :D

Jag förstår inte varför du skulle bli utskälld?
Jag har en kompis som är hypokondriker och söker primärvården för allt möjligt. Har aldrig upplevt att hon blivit illa bemött. Jag tänker att läkarna säkert tänker ett och annat men de verkar professionella. Däremot fattar jag absolut att de kan känna en frustration över hur primärvårdens resurser används av allmänheten
Man kan bli utskälld av de som svarar på vårdcentralens telefoner. Jag ringer aldrig, aldrig om jag kan slippa. Näej, mejl på 1177.se fungerar bättre.
 
Min VC är aldrig några problem att prata med, supertrevliga. Akuten dock... Triage frågade mig om jag kanske varit hos tandläkaren och fått bedövning men glömt det. Jag hade alltså ansiktsförlamning. Då undrade jag vad det är för människor de måste möta om dagarna :confused:

Ja är nog mkt skumt som sker på akuten 😆 Jag överhörde en medelålders kvinna som absolut skulle ha en CT huvud för att hon för två veckor sedan hade haft ont i knät. Man ba jahaja. Läkaren var trevlig och försökte förklara att det normalt sett inte ordineras CT huvud på den grunden.
Kvinnan ba ”ja alltså jag hade kunnat söka min privatläkare i Vancouver MEN eftersom jag är föremål för en mycket viktig polisutredning är jag av Säpo förbjuden att lämna landet”.

(sen gick hon fram till mig som låg inkopplad till en massa sladdar och ba: ”OCH VAD ÄR DET HÄR? SCENSKOLAN ELLER?????”

:rofl:

(Minns att jag lyckades fippla upp mobilen för att kunna googla henne 😆 visade sig att hon var ngn typ av jurist. Gissar att hon nog hamnade på ngn psykiatrisk mottagning men hann ej följa upp pga ngn kom och rullade iväg mig till en avdelning 😅
 
Stort läskigt blåmärke, men kan du stå och gå på benet så lär vc inte göra något. Lårkakor kan sitta i länge - jag har två strax ovanför knäna från en mountainbike-krasch för 4 år sedan.... Men de är inte farliga och inget man kan påverka. Värktabletter om det gör jätteont, och lätt rörelse för cirkulationens skull.
 
Fast vad ska de göra? Du har fått ett ordentligt blåmärke men kan enligt egen utsaga gå och stå och haltar knappt idag och det är inget akut så jag förstår att de inte tycker att du behöver komma in.
Så känner jag också de men mamma är orolig att något annat är sönder . Gubben sa till henne i lördags att jag halta knappt om man skulle jämföra med i torsdags
 
Bara av nyfikenhet och för att jag själv har sett ut sådär några gånger efter avramling - går det att "göra något" åt en lårkaka, eller är det bara för att utesluta fler skador som du tycker att VC ska titta?

Vet att du inte frågade mig men gällande lårkakor så kan laser/biolight hjälpa till att minska dem och få snabbare återhämtning.

Gjorde det på mig själv när jag fick en sådan på låret :D
 
De har inte blivit värre , går ju bättre och bättre för varje dag
Jo, jag hade nog kollat med veterinären egentligen men framförallt har jag ju en bra Kiropraktor. Ett snett bäcken som inte kanske då har någon spricka i sig kan orsaka mycket problem i ridningen. Det finns ju receptfria smärtstillande i krämform. Vad brukar vården säga en Ipren och två Alvedon? Eller är det två Ipren och en Alvedon?
Jag landa iallafall inte mjukt(dom på jobbet säger jag har bred röv ) tror de är bara musklerna som har fått en smäll
Jo, jag tänkte också så. Inte för att det var mycket men lite ”stoppning” finns ju just där. Snyggt jobbat. Fast ”tror gör man i kyrkan” som det sägs. Ett snett bäcken är inte riktigt bra. Du kanske kan få remiss till naprapat eller kiropraktor efter röntgen. Blir billigare att gå via vården.
 
Jo, jag hade nog kollat med veterinären egentligen men framförallt har jag ju en bra Kiropraktor. Ett snett bäcken som inte kanske då har någon spricka i sig kan orsaka mycket problem i ridningen. Det finns ju receptfria smärtstillande i krämform. Vad brukar vården säga en Ipren och två Alvedon? Eller är det två Ipren och en Alvedon?

Jo, jag tänkte också så. Inte för att det var mycket men lite ”stoppning” finns ju just där. Snyggt jobbat. Fast ”tror gör man i kyrkan” som det sägs. Ett snett bäcken är inte riktigt bra. Du kanske kan få remiss till naprapat eller kiropraktor efter röntgen. Blir billigare att gå via vården.
Jag får se vad dom säger , Vc skulle ringa tillbaka till mig nu i eftermiddag..

Nu har jag ont i ryggen pga min vecka och den gör ont i vanlig smärtskala( tåler inte min vecka blir så kass av den)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 329
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 791
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 028
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp