Tror jag blir utskälld idag av vården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men att ditt jobb inte kan anpassas när du är skadad är ju ett arbetsmiljöproblem. Varken din arbetsgivares eller dina kunders tillkortakommanden kan rimligtvis skyllas på vården.

Och ja, jag tycker långa vårdköer för åkommor som faktiskt kräver åtgärder är ett otyg; både mänskligt och samhällsekonomiskt är det ju mycket bättre om man kan få folk friska, glada och arbetsföra så snabbt som möjligt. Blåmärken och sträckningar hör dock till saker som inte läker fortare för att en läkare tittar på det.
Nej men vad gör dom den dagen man kommer men brutet ben och ser en gammal spricka , de blir ett liv för de ..
 
Han vill ha snabbare tid och se så inte mer går sönder, de är en stor jäkla operation hemma 1 år ungefär om han har otur
Om han står i kö till operation så finns det med största sannolikhet redan röntgenbilder på knät, och nya kort därpå undviker man gärna p.g.a. strålningen. Sedan kan besvären bli sämre under tiden man väntar, men ofta får man vänta på sin tur ändå när det gäller t.ex. knän. Det man kan göra är att ringa mottagningen som ska operera och se om det kan finnas möjlighet till att ta en återbudstid med kort varsel, eller kontakta en privat vårdgivare för att se om dom har kortare köer.
Väntetiden på operation har ingenting med vårdcentralen att göra, eftersom operationerna sker på sjukhus.

Kan man inte utföra sitt arbete p.g.a. skada/sjukdom så får man sjukskriva sig, blir man inte bra inom en vecka så blir det förlängning av sjukskrivning via läkare.
Är man inte nöjd med den vård som erbjuds i det offentliga så får man söka sig till privata aktörer.
 
Och där blev jag förbannad på killarna som inte lyssnar i samband med att gå.

Dom jagar mig blir förbannad på de med , dålig dag ja de är de idag

Efter en vecka har dom inte lärt sig att inte jaga mig jo ena bilfirma lärde sig rätt snabbt
 
Jag blir förbannad för ingen tar en på allvar dom gånger man söker vård...

Jo en gång tog dom mig på allvar med de tog 8-10 timmar

Annars tar dom inte en på allvar alls om man så kommer in med brötet ben ja men du kan gå typ så ser jag på vården tyvärr... man ska helst vara döende innan dom tar en på allvar och de är inte mig utan många andra till man har fått höra..

Blir jävligt förbannad över att ni säger att jag är mer eller mindre "dum i huvudet" jag säger vad jag tycker och tänker om vården . Tänk om jag har en spricka någonstans men är så envis att jag kan gå ändån så längt tänker ni inte här inne ...

Sen är det ni som spårar ur och försöker läxa upp mig om hur bra vården är , glöm de .
Jo, vi som jobbar inom vården tar våra patienter på allvar.
Men vi måste också avgöra vad som ska prioriteras, eftersom alla inte kan komma in för allting dag 1. Och vi har tyvärr inte obegränsat med tider att erbjuda.

Låt mig förklara från vår synvinkel, och se om jag förstått dig rätt:
Du fick en spark av en häst och hade ont i början, men var bra nog att stanna hemma. Några dagar senare blir din mamma orolig att något är brutet och du kontaktar vårdcentralen. I det samtalet berättar du att du blivit bättre, kan gå på benet men är blå. Slutsatsen vårdpersonalen drar är alltså att det här handlar om en lårkaka, vilket är helt rimligt eftersom en fraktur inte hade blivit bättre på den tiden.
En lårkaka ser visserligen obehaglig ut när man tittar i spegeln, men i de allra flesta fall blir den bra av sig själv. Därför är det bättre att avvakta och se, än att ta upp en läkartid som ändå inte gör någon skillnad för utfallet. Skulle smärta och andra problem sitta kvar länge så kan man kontakta vården på nytt för en ny bedömning.
 
Just de de är ju bara skördetider och maskinerna behöver nya däck eller behöver lagas på plats . De är han som har erfarenhet av de...

Det är ju inte otroligt att övriga i kön även de har arbetsuppgifter som får vänta alternativt göras av någon annan.
Det kan ju vara bra att i framtiden ha lite mer backup så att någon annan i företaget kan byta däck på maskinerna eller laga sånt som gått sönder.
 
Jo, vi som jobbar inom vården tar våra patienter på allvar.
Men vi måste också avgöra vad som ska prioriteras, eftersom alla inte kan komma in för allting dag 1. Och vi har tyvärr inte obegränsat med tider att erbjuda.

Låt mig förklara från vår synvinkel, och se om jag förstått dig rätt:
Du fick en spark av en häst och hade ont i början, men var bra nog att stanna hemma. Några dagar senare blir din mamma orolig att något är brutet och du kontaktar vårdcentralen. I det samtalet berättar du att du blivit bättre, kan gå på benet men är blå. Slutsatsen vårdpersonalen drar är alltså att det här handlar om en lårkaka, vilket är helt rimligt eftersom en fraktur inte hade blivit bättre på den tiden.
En lårkaka ser visserligen obehaglig ut när man tittar i spegeln, men i de allra flesta fall blir den bra av sig själv. Därför är det bättre att avvakta och se, än att ta upp en läkartid som ändå inte gör någon skillnad för utfallet. Skulle smärta och andra problem sitta kvar länge så kan man kontakta vården på nytt för en ny bedömning.
Jag åkte av en häst så de stänkte om de två smällar i en smäll . Jag blir tokig på ljumsken ... låret har lugnat sig kan sitta på huk nu utan att de stramar mer än i onödan ..

Jo tack alla mammor är bra men när min höll på att sätta sig baklänges I helgen så var de som värst de var ju blå/svart/mörkblått/mörklila

Tittar jag i spegeln nu är de suck jaja de hänger kvar än i färgerna plus att de börjar rör sig neråt
 
Du är väl vuxen? Vad din mamma vill är rimligen helt ointressant.
Ja jag är vuxen men hon är omtänksam .

De räcker att jag fick pappas envishet. De slutade så illa med han att han gick bort i cancer för 24 år sedan för läkarna sa först lunginflammation och upptäckte försent att han hade cancer

Varför tror du hon bryr sig om mig för ,
 
Ja jag är vuxen men hon är omtänksam .

De räcker att jag fick pappas envishet. De slutade så illa med han att han gick bort i cancer för 24 år sedan för läkarna sa först lunginflammation och upptäckte försent att han hade cancer

Varför tror du hon bryr sig om mig för ,

Det måste vara någon rimlighet i saker. Både i hennes oro och hur mycket du tar åt dig av hennes oro.
 
Sorry men jag blir så frustrerad över hela situationen både lårkaka, sträckt ljumske , jobbet , sjukvård och ska vara glad samtidigt någonstans tar de slut..
 
Jag åkte in akut för migränliknande huvudvärk från helvetet för ett år sen. Ville egentligen inte åka in, det var ju bara lite huvudvärk, men när jag satt och skakade i soffan så sa sambon att nu åker vi in....
Resultatet, en tennisbollstor hjärntumör. Så migränliknande huvudvärk som man aldrig haft tidigare, det söker man för. Blev inlagd i Nyköping för vidare transport till Uppsala och operation.
Ja men det är ju också helt självklart! Ingen har påstått nåt annat. Också jag har åkt in akut då jag fick en FÖR MIG annorlunda migrän.

Är det samma gamla vanliga känsla är det ju helt idiotiskt att åka in.
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket

Kan det vara så att din mammas oro är det som spär på dina känslor om att du fått dåligt bemötande från vården?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 328
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 027
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp