Tror jag blir utskälld idag av vården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket
Jag har brutit lårbenet och ja, i det akuta skedet med adrenalinpåslag i samband med olyckan hade jag nog kunnat gå på benet. Men när det lagt sig så vågar jag påstå att du märker om om du brutit lårbenshalsen.
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket

Men snälla någon, ni måste verkligen släppa det där. Båda två.
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket
Låter som ett allvarligt fall av "hypokondriker by proxy..
 
Inte för att vara den, men såhär såg mitt ben ut efter några krashlandningar. Det blå sökte sig neråt foten och hamnade till slut under fotsulan. Det var inte farligt, jag besökte ingen vårdcentral och rådfrågade inte heller. Jag visste vad jag gjort och att jag var ok. Det blå försvann helt efter ett par veckor. (Ursäkta mina ovårdare tånaglar... :crazy: )
305786535_640297430743073_8181218387760621757_n.webp
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket
Jag skulle helt enkelt sluta dela med mig av sådant med min mamma om reagerade på det viset. Mormor fick inte ens veta att jag åkt av cykeln, och fick absolut inte höra något om den gång jag var i bilolycka! Hon är mig kär, men jösses vad det ska ojas.
 
Jag skulle helt enkelt sluta dela med mig av sådant med min mamma om reagerade på det viset. Mormor fick inte ens veta att jag åkt av cykeln, och fick absolut inte höra något om den gång jag var i bilolycka! Hon är mig kär, men jösses vad det ska ojas.
Jag har sagt till sambon att om något händer mig får inte hans släktingar veta läget förräns man säkert vet läget. Mina föräldrar inga problem men hans syskon med familjer går itaket för allt. En gång skulle vi in och röntga dotterns ridstövel för hon fått hästhov på stövel kanten. När jag hade varit inne på extra koll efter första mammografi koll hade fått svar att det inte var någon fara gick andra svägerskan i taket..
 
Nu ska ni för höra , morsan är inne på att jag kan ha fått en blodpropp och man kan gå fast man har brutit lårbenshalsen för de kan ju pensionärerna på boendet

Sa till henne att nu gör de ont i ljumsken precis som en rejäl sträckning

Nu vill hon att jag ska kollas upp och röntgas

Hon är inne på de spåret sen hon såg blåmärket
Men, är du minderårig och bor hemma eller varför är din mamma så intrasslad i dina ärenden?
 
Kan det vara så att din mammas oro är det som spär på dina känslor om att du fått dåligt bemötande från vården?
Fick tag på en nu från Vc idag som är kund till oss som jobbar som ssk , vi pratade länge och väl . Hon hade varit om samma runda och sa grattis den får du stå ut med i 4 månader 🤣
 
Det verkar inte hälsosamt för henne att vara så orolig för en vuxen människa. Det kanske är något hon ska ta tag i?
Alldeles oavsett. Du måste ju inte springa till mamma och berätta allt. Verkar lugnare för alla inblandade.
Vi umgicks i helgen och det är då deg är bättre att vara ärlig än att ljuga

Tydligen är DET FEL ATT VARA ÄRLIGHETEN SJÄLV mot sin förälder än att dom ska få en chock för att ens dotter haltar . Är det bättre att hålla käften

Nej det räcker att jag dröjde mitt magonda för henne när blindtarmen bråka
 
För att jag berätta för henne att jag hade åkt av hästen och vi skulle umgås i helgen ,hur så ???

Jag är ärlig mot min förälder iallafall
Nej men det verkar så besvärligt att hon har så mycket kommentarer om vad du ska och inte ska göra.

Det är lite svårt att förstå din text ibland men jag får både intrycket att du håller med din mamma samtidigt som du verkar tycka det är jobbigt.
 
@myzzan Du verkar superorolig och stressad över din skada. Har du inte möjlighet att ringa vc/1177 (igen) och berätta om dina nytillkomna besvär? Jag tänker att om du berättar vad du är rädd för (propp och/eller fraktur?) så kanske ni tillsammans kan föra ett resonemang kring vad som talar för respektive emot det du är mest rädd för. Tänker att både vc och 1177 dessutom borde kunna berätta vilka symtom du ska vara observant på och ungefär hur lång tid du kan förvänta dig att det tar att bli bra igen. Gissar att du kan få lugnande besked telefonledes. Och glöm inte smärtlindring.
 
Nej men det verkar så besvärligt stt hon har så mycket kommentarer om vad du ska och inte ska göra.

Det är lite svårt stt förstå din text ibland men jag får både intrycket att du håller med din mamma samtidigt som du verkar tycka det är jobbigt.
Jag tycker att det är jobbigt ja att hon tjatar och tror en massa jag älskar henne och hon bryr sig alldeles för mycket om oss barn oavsett hur gamla vi än blir

Men hon blev nöjd med svaret idag iallafall så får vi se ...
 
@myzzan Du verkar superorolig och stressad över din skada. Har du inte möjlighet att ringa vc/1177 (igen) och berätta om dina nytillkomna besvär? Jag tänker att om du berättar vad du är rädd för (propp och/eller fraktur?) så kanske ni tillsammans kan föra ett resonemang kring vad som talar för respektive emot det du är mest rädd för. Tänker att både vc och 1177 dessutom borde kunna berätta vilka symtom du ska vara observant på och ungefär hur lång tid du kan förvänta dig att det tar att bli bra igen. Gissar att du kan få lugnande besked telefonledes. Och glöm inte smärtlindring.
Jag fick tag på en bra ssk nu ikväll och pratade med henne som är kund till oss .. Hon hade varit med om samma sak och berätta vad jag kunde göra själv just nu och bars avvakta tills nästa vecka

4 månader får jag leva med lårkakan, musklerna i ljumsken lika så om där är inget annat som spökar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 328
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 027
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp