J
Jessica
Sv: Trist att många rider så illa..
Nej... nu tror jag du missförstår...
Personligen har jag inget alls emot att se en ryttare som, kanske inte är så jätteduktig än, göra fel. Det är snarare kul att se hur en sån ryttare utvecklas tillsammans med hästen. Det syns på hästen om den lider av "behandlingen" o ofta är de så hyggliga att de går med på det mesta för de älskar sin matte/husse o de vill inte byta ut honom/henne för nåt i världen.
Det som är trist däremot är att se ryttare, som tror att de kan rida, misshandla o förödmjuka sin häst. Det är riktigt, riktigt tråkigt.
//Jessica
LilyAnne skrev:Jag tycker inte man ska vara för snabb att döma. Jag vet tex att jag har ett kraftigt fel i att jag kan bli stum och hård i hand och sitta med handbromsen i när jag rider vilket kan göra min häst ihopdragen, låg i form och bakom lod. Jag har dessutom en tendens att ha för hög hand vilket såklart förvärrar det hela.
Detta ser ju förståss inte vidare roligt ut. Dock är det något jag verkigen tränar på och försöker få bort men hjälp av min tränare. Det är alltså inte så jag vill rida eller någonsin fått instruktioner om att rida heller, men jag hoppas ni alla är medvetna om hur svårt det är att rätta inbitna fel man lagt sig till med.
Skulle nu någon sitta här och kommentera mig öppet om hur j-a illa jag rider då hade jag blivit oerhört ledsen...det är en svår, lång och krokig väg att bli en duktig ryttare och inte alla har en medfödd talang utan får kämpa sig till sin kunskap.
Nej... nu tror jag du missförstår...
Personligen har jag inget alls emot att se en ryttare som, kanske inte är så jätteduktig än, göra fel. Det är snarare kul att se hur en sån ryttare utvecklas tillsammans med hästen. Det syns på hästen om den lider av "behandlingen" o ofta är de så hyggliga att de går med på det mesta för de älskar sin matte/husse o de vill inte byta ut honom/henne för nåt i världen.
Det som är trist däremot är att se ryttare, som tror att de kan rida, misshandla o förödmjuka sin häst. Det är riktigt, riktigt tråkigt.
//Jessica