Tripphult one more time..

Sv: Tripphult one more time..

Nej det tror jag inte du såg ju den mannen fixa ju bara o ligga på topp en kväll o den toppen var kort som du märkte :devil:

Hm..det här blir värre och värre. Var det inte Johan som inte ville lägga sig med dig för då skulle han inte kunna gå dagen efter? :rofl:

är det en träningshelg med dig som enda instruktör, eller en helg där folk träffas och delar med sig av sina erfarenheter?

är det en träningshelg med dig som enda instruktör, eller en helg där folk träffas och delar med sig av sina erfarenheter?

Jag är ingen intruktör överhuvudtaget. Men efter som du inte gillar mina träningssätt så ska du gå undan så fort jag är plan då eller? Efter som de är så burdusa o allt vad folk nu skrivit kan du väl knappast sitta tyst o bara se på.

Om jag skulle hitta någon att dela resan med så skulle jag i mån av plats redan vart där!

Skulle du åka ner hakar jag gärna på om jag har möjlighet, jag och grabbarna grus skulle kunna fungera som ett exempel på hur man inte ska göra.. i jämförelse med övriga befinner vi oss på dagisnivå. :angel::D

Jag är ingen intruktör överhuvudtaget. Men efter som du inte gillar mina träningssätt så ska du gå undan så fort jag är plan då eller? Efter som de är så burdusa o allt vad folk nu skrivit kan du väl knappast sitta tyst o bara se på.

du tränar folk = instruktör. det är ingen titel man får efter avslutad kurs på SBK.

vad folk gör med sina hundar är inte mitt problem, men är frågan allmän och uppe för diskussion ger jag min syn på saken, precis som du ger din.

det är helt okej att säga att du inte vill ha dit mig. det respekterar jag. men jag kommer inte ha några problem med att vara där.

Ja två st hade jag som jag hjälpte lite grann ytterst lite sen Johan o jag som ett team o hjälper varann.

Det är helt okej att du blir med men jag vill ha samma goa stämmning som sist därför fråga ja för jag vill inte ha några som startar nån grupp vid sidan om. Eller surar för dom ogillar nåt. För sist var allt kanon så vill jag ha det igen.

Ja två st hade jag som jag hjälpte lite grann ytterst lite sen Johan o jag som ett team o hjälper varann.

Det är helt okej att du blir med men jag vill ha samma goa stämmning som sist därför fråga ja för jag vill inte ha några som startar nån grupp vid sidan om. Eller surar för dom ogillar nåt. För sist var allt kanon så vill jag ha det igen.

haha jag är rätt trevlig live. inte sur alls :D. tävlingslydnad är det jag är mest intresserad av, och det är där jag hoppas kunna snappa upp lite tips, och det är där jag kan ge tips. jag är i stort sett helt grön på allt annat, så är hade jag inte kunnat säga något ens om jag hade velat.

jag åker alltså inte så långt för att köra min egen show. det tjänar ingen på.

Hur många av förra gänget är på egentligen, du har ju pm:at också. Jag tycker det var ett härligt gäng och hoppas på att många kommer med nästa gång också!

Jag kommer jätte gärna. :bump:
Den stora frågan är vilka av mina odjur jag ska ta med mig, och jag som inte tränar något på BHK testar gärna på både det ena och det andra. :angel:

Fralla, PB eller Dp?
Eller en av varje?:D

ÄR man öht välkommen om man inte tränat tidigare?:o

Om inte annat kan jag och mina vovvar sitta o kika på er när ni busar. :D

Hur många av förra gänget är på egentligen, du har ju pm:at också. Jag tycker det var ett härligt gäng och hoppas på att många kommer med nästa gång också!

Jag
Johan
Yorkwann
Krasux
heddavovven
jadzia
Calazirya
Mrsscabtree
Gabbi

Sen inväntas ju svar från norrlandsgänget och escodobe de kunde svara i slutet av månaden. Escodobe den 28:e aug kunde hon lämna svar.

Så blir vi alla dom är vi 11st

Sen är det ju bara o fylla på med övriga.
Ni får väl ta ställning till hur många som funkar o ta med dels för plats i stugorna sen tid på plan.

Sen dom som visat intresse som ej var med förra gången är i ordning o det är dom i sin tur som får turen o vara med.

Cillamuffins och Kakis
Dentaku
Buenobull
Lady_A
Squarepants och Pricilla
Ambra och Yeah
Zizzy

Sen får man ju se vilka där som kan den helgen det blir o.s.v. o vilka som bara säger att dom vill o inge händer. Men det märker vi.

Frågan är ju om du ska vara med mig en hel helg om du orkar det. Efter som din träningen skiljer en hel del från min... Du har ju dissat mer eller mindre all min träning sen jag börja på Buke.Så förstår inte riktigt denna idé ärligt talat.
För jag ändrar mig inte angående träningssätt bara för det kommer annat folk för jag står för min träning.

Äsch, det ska väl inte vara så svårt att komma överens och träna på samma plan bara för att man inte tycker likadant? Var och en tränar som de anser bäst och så kan man utbyta tankar och erfarenheter.
Varken på tripphult, spårgruppen eller på alla kurser jag gått är det så att alla tycker likadant. Man ser, testar och plockar de bitar som fungerar bra eller som man gillar.

Det är en helg där folk träffas och tränar sina hundar och äter (och dricker, haha) gott och bara umgås. Sen kan man ju diskutera, få hjälp eller fråga vem man vill. Men jag tycker det blev väldigt lyckat sist för folk körde sitt race men frågade när det behövdes. Det är ju inte meningen att vissa enbart ska hjälpa andra utan alla ska ju få ut nåt i form av egen träning.

Ni får väl ta ställning till hur många som funkar o ta med dels för plats i stugorna sen tid på plan.

Visst var vi 15 st denna gången? Var inte det ett ganska bra antal? Jag tycker i alla fall att allt: träning, köket, sovplatser och hundar flöt på bra med det antalet. Men det kanske funkar bra att vara fler också...

Vad tycker ni?

Har kollat lite noggrannare nu och jag kan inte de två första helgerna, men båda de två senare.

Senast ändrad av en moderator:

Sen dom som visat intresse som ej var med förra gången är i ordning o det är dom i sin tur som får turen o vara med.

Cillamuffins och Kakis
Dentaku
Buenobull
Lady_A
Squarepants och Pricilla
Ambra och Yeah
Zizzy

Sen får man ju se vilka där som kan den helgen det blir o.s.v. o vilka som bara säger att dom vill o inge händer. Men det märker vi.

Jag kommer jätte gärna, om bara för en dag, för jag kan slagga hos fodervärden i Fellingsbro, för det är väl inte sååå långt ifrån Tripphult om jag fattat rätt?
Enklast är om ni bestämmer en helg, så ser jag om jag kan komma eller inte. :D

Men fortfarande, är man välkommen med eh "ouppfostrade monster" i era ögon?:o

Äsch, det ska väl inte vara så svårt att komma överens och träna på samma plan bara för att man inte tycker likadant? Var och en tränar som de anser bäst och så kan man utbyta tankar och erfarenheter.
Varken på tripphult, spårgruppen eller på alla kurser jag gått är det så att alla tycker likadant. Man ser, testar och plockar de bitar som fungerar bra eller som man gillar.

och krasux

ja det var ungefär så jag hade uppfattat det från början. det är ju inte alla som tränar tävlingslydnad eller ens har koll på vad det är, men de kanske gör något annat som inte jag kan något om, eller tränar på ett annat sätt. harvar man bara runt i gamla spår kommer man ju aldrig vidare.

äta och dricka är jag en fena på, där kan jag bli svårslagen!

Visst var vi 15 st denna gången? Var inte det ett ganska bra antal? Jag tycker i alla fall att allt: träning, köket, sovplatser och hundar flöt på bra med det antalet. Men det kanske funkar bra att vara fler också...

Vad tycker ni?

Jag tänker så här absolut inte fler än sist av två anledningar det var lagomt i med Folk i ladan sen går det inte in jätte många till i lillstugan.
Det är både kallare o svårare o värma upp stugorna. Vill ju inte att folk ska få det dåligt med sömn pga av dom fryser.

Sen blir det mörkare fortare i Okt än nu. Det är ju ganska mörkt tidigt o vi får mycket färre ljustimmar o träna i.

Det är min tanke i kring det men fler lär ju säga sitt...

Om det blir rätt helg, om man har någon att dela resan med och om det inte blir för många som PIRU nyss skrev så skulle jag med kunna tänka mig att hänga på :).

jag har ju plats för en hund till. jag vet inte om din älg får plats i buren, men om din lille inte nått den storleken ska vi nog kunna trycka in honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 621
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka