Tripletter av låtar i Winamp

P

Pamela

Jag har precis installerat Winamp och har lagt in hela min musikmapp i låtbiblioteket. Problemet är att många låtar har lagts in tre gånger. Jag förstår inte varför! Det finns bara en av varje låt i min mapp.. Har provat att ta bort alla låtar i låtbibilioteket och lägga in alla på nytt, men det blir inte bättre.

Vad kan det här bero på och vad kan man göra åt det?

Sv: Tripletter av låtar i Winamp

har du genvägar till andra mappar i de mapparna kanske? annars så finns det en funktion, på rem-knappen, och sen remove -> remove duplicates (shift + delete)

Nej, det finns inga genvägar alls i min musikmapp.
Jag har provat det du föreslog, men det hjälpte inte.
Och som jag förstår hänger "rem"-menyn ihop med playlist'en och inte med låtbiblioteket. Till låtbiblioteket har jag inte hittat någon motsvarande knapp. Har dock provat att klicka på "Library" och sedan "remove missing files from media library", men det hjälpte inte heller. Det verkar som att man måste ta bort alla tripletter manuellt. =/

Tack ändå för ditt svar!

kör options - purge library, add music when played och klicka ur watch these folders,

sen så stoppar du in allt i playlisten, och trycker nästan igenom alla låtar.

Så med det sättet lägger man till alla låtar som man spelar en gång?
Ja, det var ju ett smart sätt att komma förbi att Winamp lägger till låtar flera gånger.
Dessvärre rör det sig om ca 5000 låtar och jag orkar nog inte klicka mig igenom så många.

problemet är att jag inte vet varför ditt winamp lägger till låtarna flera gånger om, för mitt har aldrig gjort det när jag har kört med watch these folders och automatically add new media to library...

Nej, det vet inte jag heller. :p ;)
Men jag kanske har någon buggig version? Jag laddade ned typ den senaste på www.download.com Version 5.21 är det.

Jag har förresten raderat de överflödiga låtarna lite då och då när jag har upptäckt dem. Jag tror jag har lyckats ta bort alla onödiga låtar nu. Så mitt problem är nog att betrakta som löst.. Men konstigt var det.

Det här är nästan lite pinsamt.. Men nu har jag kommit på vad som har varit fel hela tiden. :o

Tydligen finns det en mapp i min musikmapp somheter iTunes och där har iTunes (som jag inte använder faktiskt =|) sparat några av mina låtar i ett speciellt iTunesformat.

Nu har jag tagit bort mappen och alla tripletter är borta..

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 453
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix