Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Jag och min kusin byggde en pall av två lastpallar (?) som vi spikade på grova brädor tvärsöver, så att de satt ihop. Dålig förklaring:p

Måste bara få berätta om min dams framsteg dag! Lärde in buga för något år sedan, med godis, dock verkade hon tröttna lite på det så jag lade ner det helt.
Provade dock idag och det gick galant redan första försöket! :love:
Lät henne bara göra en gång till sedan men hon verkade tycka att det var roligt igen. :laugh:

Lägg in mer bilder!

jag måste nog ta o hamra ihop en pall, man kan ju använda den till så mkt!

alltså jag vågar inte lära pållen buga, tänk om han går av på mitten eller säter ner framhoven på bakhoven? :eek: haha

har inga bilder då ja var ensam i stallet, men tinsku fattar nu att lyfta hov (tror vi skiter i spanska skritten, ett tag iaf haha) från ryggen! och så lyfter han även vänstra frambenet då jag lyfter mitt osv <3..

vi gör ingenting med bakbenen, vill inte att det skall bli nån ovana ifall han skullebörja tigga godis genom att sparka lite hursomhaver med bakbenen, nu tror jag inte att han skullegöra det och lyssnar nästan alltid på mej men OM ;)

uuoopsi, gjorde tråden ännu mindre bildig ;D haha IN MED BILDER NU FÖR H*ELVETE!! :rofl:

kan ju putta på lite med en gammal bild som kanske inte hör till NH men ngt liknande? :angel:

P1040996-1.jpg

puttputt

Va söta ni är:love: hihi
Jättekul med framstegen, grattis! Jag tror inte att ni får problem med varken bugan eller att lyfta bakhovarna, men självklart ska ni inte börja träna på det förrän ni känner er redo:)

haha tack, denhär bilden är ju ganska gammal, han går som bredvid min axel med sitt huvve nu, tkr inte om att ha en pålle precis bakom mej, tänk om jag skulle snubbla :D

haha bugningen vågar jag kanske satsa på då broddarna inte behövs längre :D

Senaste tricket av Zadira...

Början till spansk skritt (Zadira är fullt koncentrerad, hehe:D)

(måste ta någon bättre bild någondag...)

vilken rolig tråd deta var :laugh: måste också få vara med,
alla värkar vara jätteduktiga :)

lägger upp lite bilder då jag tricktränar och rider med min treåring!

25483402.jpg

25483286.jpg

25755427.jpg

25754649.jpg

25483804.jpg

25483803.jpg

Gud vad duktiga ni alla är!
Mäkta imponerad :bow:

När jag läste att din är tre år så måste jag passa på att fråga, hur gamla tycker ni hästarna bör vara när man börjar med trickträning?

Åh vad ni är duktiga:love: Jolene är så himlans söt!

taack :laugh: Du och Ella är väldigt fina tillsammans, och du är så duktig :)

När jag läste att din är tre år så måste jag passa på att fråga, hur gamla tycker ni hästarna bör vara när man börjar med trickträning?

Jag tränar dom när dom är väldig unga, ca. 1 månad, från marken sen börjar jag lite smått med trick träning!:)

är ganska ny här på bukefalos men jag och min ponny spader dam eller gosan som hon kallas har vart ihop i snart 2och ett halft år och vi har lärt oss väldigt mycket hon följer efter mig som en hund men jag har fortfarande inte lärt mig så många trick än.....
men vi kan dom här men jag får skicka in bilder på det när jag kommer på hur man gör hihihi
-bergsgeten nu utan godis
-lee
-skrapa med hoven
-vinka samma sak som ovan fast annat kommando
-kan nästan buga
-kramas
-pussas det tricket kunde hon när jag köpte henne menkan det nu utan godis

aa, hon går oftas så där av sig själv :D

haha har nog skämt bort honom med godis, men han e ju så duktig! han ser mej nog mer som godisautomat nu än kompis :crazy:

får nog bara ta och mkasta lite åt honom att äta från marken i slutet av nh-passen istället.. haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka