Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

jag håller med!

men din, louisehellstrom är inte heller så tokig. av det jag har sett så skulle jag så gärna vilja ha honom till mitt sto om något år :love:. (han är väl hingst?)

jag håller med!

men din, louisehellstrom är inte heller så tokig. av det jag har sett så skulle jag så gärna vilja ha honom till mitt sto om något år :love:. (han är väl hingst?)

hehe, ja alltså han är väl inte så bra welsh cob mässigt, iaf inte i sitt steg men han är väääldigt fin i temprament och psyke. Han blir nog finare med åren också. och ja, han är fortfarande hingst :p

Haha tack så mycket!
Jodå, han älskar att fota och har haft system ända sen han var ungdom, men han är inte så haj på i vilket ögonblick man ska fota hästar. Däremot blir det många sk "konstnärliga bilder" (enligt honom själv då ;)) på endast pälsen, mellan benen på en häst och man ser en annan i bakgrunden osv. :D
Men men, jag är iaf glad att han kan hantera en kamera och villigt ställer upp när man ber honom, sätter man en system i händerna på honom kan man räkna med minst 200 bilder på tre röda sekunder :p

Ha ha, jag tycker din pappa verkar underbar!

Själv har jag ju min sambo som alltid ställer upp, han som lärt mig att fota.
Men nu på vintern när han är hockeydommare, så har han nästan aldrig tid att följa med till stallet :(
Så det blir inte så mycket bilder från mig...

Ah vad tråkigt!
Men du får ställa kameran på staketet eller nåt och filma lite så vi får se lite :)

Men det är ju hur kul som helt!

Nee inte så mycket från mig.. har ingen kamera.. får väl filma snart igen:D Ja det tycker jag allt! och vi som fått en ny ridväg! du måste komma hit!

Till ALLA SÅÅÅÅ Duktiga på helt fantastiska tråd(missat den helt)! Jag har själv aldrig pysslat med trickträning men skulle väldigt gärna få tips o råd av Er!! Jag har en liten Arab/Frieser tjej på 6 månader och väntan är ju lång till att börja rida då.. Vad kan jag börja med i hennes ålder? Hoppas någon orkar med oss!!!
Tack på förhand!

Håller med jazze, ni och era hästar är så otroligt duktiga :D Man blir verkligen imponerad när man ser bilderna på era trick :)

Senast ändrad av en moderator:

När min sambo äntligen har en söndag utan en endaste hockeymatch att dömma och ska följa med till stallet för att fota, vad händer då? Jo, det spöregnar!!!
All min fina snö är snart borta...

Givetvis fotade vi ändå men det var dåligt ljus och spöregn, så kvaliten på bilderna är inte den bästa, men men.
Här kommer lite nytt från oss:

Puss:
TN_081130_427_copy1024.JPG

Jag håller på att lära Nokke att slänga upp mig på ryggen, vi har dock inte kommit så lång än:
TN_081130_022_copy1024m.JPG

Sparkar boll:
TN_081130_047_copy1024.JPG

TN_081130_118_copy1024.JPG

Vinkar:
TN_081130_415_copy1024.JPG

Ler:
TN_081130_424_copy1024.JPG

Yes, bilder! :banana:
Vad fina ni är, och duktiga. "Uppkastningshjälp" tränar jag också men Conny har inte riktigt fattat att han nu ska gå emot tryck på nacken ;)
Gillar verkligen pussbilden, jättemysig :laugh:

Eller hur, äntligen säger bara jag!!!
Fast gissa om jag blev sur när det regnade :mad:
Förhoppningsvis så kan det bli fler bilder i jul när man har långledigt :love:

Vad roligt att du gillade bilderna, tack! Jag gillar också pussbilden ;)

Ja, visst skulle det va smidigt att bli uppkastad, Nokke har fattat vad det går ut på, men kan inte hoppa tillräckligt högt :crazy:

Tjusigt! Din boll står på önskelistan just nu;)
Jag har ju lärt Ella att kasta upp mig med halsen (hon gör det nästan för bra och ibland glider jag huvudstupa ned på andra sidan istället:angel:)

Vet inte om det kan vara något vidare bra tips, men jag började med att lära henne höja/sänka huvudet för tryck och sedan knackade jag lite på underdelen av halsen, för att hon skulle höja huvudet. Och nu gör hon det av sig själv som sagt. Hon fattade fort, så det kanske kan vara värt att försöka, om du inte redan gör så förstås:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar