Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Puttar med lite tråkiga bilder av Zadira, men dock bara samma gamla trick:grin:

En lite annorlunda vinkel av Yoga :D

Då håller jag tummarna för att tomten kommer med en boll till dig den 24:e ;)

Angående uppkastningen så har jag lärt Nokke att sänka halsen för tryck, och sedan höja upp den precis som du, genom att lägga tryck under halsen.
Sedan tränade jag in att han skulle kunna stå med halsen sänkt medans jag hoppade upp och ner bredvid, sedan att han även skulle vara trygg när jag började hänga mig över den. Men det var inga problem, jag kan göra i stort sätt vad som helst på honom och han accepterar det :love:

Nu är bara problemet att jag inte kommer över med tyngdpunkten tillräckligt mycket på halsen. Jag är för dålig på att hoppa helt enkelt :angel:
Jag får nog se tilll att Nokke sänker ner huvudet ända till golvet, hoppas bara att han orkar kasta upp mig därifrån :o :angel:

Sshameless: tack så jätte mycket! Längtar efter nya bilder på dig och Pink :love:

Lutus7 Vilka fina bilder :love: Speciellt bilden när han ler, den var ursöt ! :love:

Sen så har vi problem med bugan :mad: Vi kommer inget vart... Känns som om det stannade med att hon lyfter benet, sen blir det stopp stopp :cry: har nånn några råd hur jag ska fortsätta?

Å tack så mycket!
Jag måste säga att jag tycker att din häst är super söt!
Hon (?) ser väldigt snäll och samarbetsvillig ut :laugh:

Hon är riktigt snäll, men sammarbetes viljan är inte den bästa hela tiden :angel:

Sen så har vi problem med bugan :mad: Vi kommer inget vart... Känns som om det stannade med att hon lyfter benet, sen blir det stopp stopp :cry: har nånn några råd hur jag ska fortsätta?

Syrrans häst kan buga litegrann, inte superbra men har inte blivit tränad heller så...

Med honom har vi iaf gjort så att man håller en godisbit mellan frambenen, typ vid knäna, så drar han in huvudet, och sen drar man godisen bakåt och han lutan bakåt. Sen så sätter han inte ner knät på kommando, utan man får hålla benet lyft, och sen hålla godisen och då går han ner.
Det finns säkert många tips som är bättre, vi har som sagt inte tränat med honom på väldigt länge. Säkert 5-6 år. Men kanske ett knep för att få ner honom.

Vet inte hur man infogar en bild här i forumet, men har bilden som profilbild.

Min 1½ åriga shettis har faktiskt lärt sig att lägga sig ner på kommando ! :D

När kommer den nya fräscha trickbilder på tråden då? Det börjar kännas lite tomt!

Ut med era vackra, underbara bilder nu! :laugh:

Jag lägger ut en gammal som inte är ny :)

atlas-ligger-ner-080_16227110.jpg

Jag tycker inte att tråden står så stilla, Cilla är ju jätteduktig och lägger ut filmer (och lika duktig är hennes häst ;))
Kanske jag kan hoppas på lite egna bilder till helgen?! Jag får locka pappa med kameran ;)

Här kommer en ny kortis film:)

Sen jag uppdaterade senast så har jag börjat träna på att Pink ska gå på bakbenen... vi oh nu äntligen har han förstått de senaste dagarna:) Än så länge tar han bara mellan två och tre steg men jag är jätteglad att det går framåt:D På filmen va han inte sådär jättetaggad, han va bättre dan innan men han var väl trött eller nått..:laugh:

Komplimenten går också bättre och i spansk traven så har han hittat en takt nu i typ två dagar hehe:D

Några bilder från filmen kommer snart också eftersom jag inte har några andra nya så får det går med dom:)
http://www.youtube.com/watch?v=fT69TLFUMa8

Något nytt från er andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar