Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Vad spännande!
Hoppas din papa följer med och fotar snart då, annars får du göra som mig och Ella_99, fota själv :D :rofl:

Boll är jättekul! Min latmask jagar den visserligen inte (om vi inte är minst två andra som springer runt och passar till varandra :P) men han tycker det är skitkul att sparka runt den. Ibland fastnar den mellan framben och mage, men det löser sig alltid :D

Vi jobbar stenhårt med apport nu. Han plockar upp frisebeen (en hundleksak jag köpte i Ullared) och slänger iväg den, och han har inget emot att traska efter den om jag kastar den en bit. Men att lämna tillbaka.. Otänkbart :p Han verkar inte bry sig så mycket om klickern i just det tricket, antar det är kul nog som det är :D

Wow va läckert! Vilken balans hon måste ha, din lilla häst:D
Lägg upp en film på yoytube, där brukar alla kunna se den och det är enkelt att använda :laugh:

Låter jättebra, en sån ska jag ha! *skriver upp på önskelistan*
Haha ja det är en konst för sig att både fota, ge kommando och helst få med hästen på bilden också:p Tack, vad roligt att höra! Hon är väl inte i nån jättebra kondition, men lite slimmad har hon blivit av att stå inne konstigt nog;)

vadå stått inne? har Ella varit skadad? :(

Japp hon har skrapat upp ena ballen, och stått inne pga att vi inte vill ha in ännu mer smuts och öka risken för infektion. Men det är inget allvarligt, och hon är (tyvärr;)) hur pigg som helst, haha

Önskar min häst kopplade apport lika fort.. Hehe, har försökt med att börja med att berömma såfort han nosar på det jag slänger - men han verkar inte koppla. Han brukar koppla direkt, på första försöket - men här gick det seeeeegt. Tips? :p

Låter typ precis som Easy :D! Tyckere det är svårt att jobba med en sån häst.. Godis och massa beröm känns ibland otillräkligt.

Testa att smörj in det med nått sött, tex B-vitaminer;) Eller om man har en frisbee, kan man lägga lite godis under den kanske, och så fort hästen nosar och undersöker den berömmer man och ger en godis ur handen :idea:
Har aldrig testat, men det borde fungera!

Jag använde frisbeen för att klicka in honom, så på den vägen är det. Sen älskar han att bita och pilla på saker, jag får knappt ha mina borstar ifred när han är på det humöret :D
Det svåra kan vara att få precis rätt tajming på berömmet. Klicker är mitt nya favorittips! Känns udda ett en så enkel grej kan vara så användbar, men det är verkligen kanonbra! Måste dock varna för biverkningarna: Varje gång jag hör ett klick-ljud börjar jag spana efter vem det är som tränar. var nära att cykla ivält för någon vecka sen när jag hörde ett klick utanför ett stall :angel: Inte bara hästen som är klickertränad :D

*kl*

Ny bild på när min tjockisponny sitter på kommando :laugh:
Tycker nog inte att det är så avancerat att ge kommando och fota samtidigt ;) :D

24785333.jpg

Det beror på vad det är för storlek på hästen;) haha jättesöt bild också!

haha:D för mig går det inte iaf.. jag kan få med en stegring halva honom om jag har tur haha... allt annat går inte:D

Blev lite trick-träning idag. Lite apport, början till spanskskritt och bergsgeten.

Lyckades fota hovarna iaf ;)

Inte den bästa han gjort, men ändå helt okej. :laugh:

Japp hon har skrapat upp ena ballen, och stått inne pga att vi inte vill ha in ännu mer smuts och öka risken för infektion. Men det är inget allvarligt, och hon är (tyvärr;)) hur pigg som helst, haha

jaha okej, va tråkigt:( men tur att det inte är något allvarligt! Min lilla pålle har varit skadad och stått i nu fyra månader:( Vrickade kronleden...
hehe ja ibland är det lite jobbigt med pigga hästar:p dock skulle jag önska tt min lilla tjockis nalle (som aldirg tar ett steg i onödan) kunde bli lite piggare och kanske få liiite mer bjudning frammåt, men som sagt han tar inte ett steg om han verkligen inte måste:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 215
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden