Tretornstövlar som går sönder

Sv: Tretornstövlar som går sönder

*KL* Om man bara kan ha dem på träning/tävling är det väl ingen vits med att ha dem? *ta inte illa upp, menar allmänt :)* Eller?

Känner man att man har pengar att ha flera par stövlar så är det väl inget som hindrar?

Då jag redan hade ett par stövlar som funkade bra, men som inte såg så snygga ut ville jag köpa ett par "finstövlar" till tävling och träning. Har jobbat som ett as under hela sommaren och då tyckte jag att jag förtjänade ett nytt par :D

har jag oxå råkat du för ett klassiskt tretorn-fel nu? Köpte mina stövlar för 2 veckor sedan. Redan då tyckte jag att den ena knappen för sporrskyddet var lite svag, men det satt ju iafa och gick inte upp när jag red/gick. Men idag har den gått upp hela tiden. Jag knäpper den, sätter ner foten och då spänns det ju lite och då går den upp :mad:
Älskar ju mina tretorn, men vill inte ha det så här. Skulle det funka att reklamera pga det?

jag köpte mina på globen förra året och nu har dom gått sönder... som alla andras just dragkedjan.
vart vänder jag mig då? jag kommer inte i håg vilket företag jag köpte dom utav.
kan jag vända mig direkt till trenton?
mvh emma

KL.

Jag köpte mina stövlar i mars/april 2009. Än så länge har dom inte gått sönder :)

Jag reklamerade ett par av just den anledningen. De nya jag fick tycker jag dock är fulare :(

Jasså på vilket sätt?

Jag åkte tillbaka med mina till butiken och dom skulle skicka tillbaka dom, men eftersom jag bara hade haft dom två veckor så fick jag ett par nya direkt. Dock hade dom bara blåa hemma i min storlek så dom tog jag (ville ha antingen svarta eller mörkblåa). På dessa är knappen bra, dom håller ännu, peppar, peppar.

De känns lite vidare i skaften, har fått ett fult veck jag inte gillar. Men knapparna sitter, den gamla blev jag galen på, omöjlig att knäppa när man satt på hästen också.

Jag red med mina 2 ggr sen gick dragkedjan sönder. Har dock inte lämnat in dom än för att förhoppningsvis få ett par nya (eller pengarna tillbaka). Känns lite onödigt just nu då jag inte har någon häst att rida. Men ska nog ta tag i det!

Någon som vet hur sharpman ställer sig till om man kommer tillbaka med dom? Jag har haft dom i över 1år nu men inte haft tid att åka och lämna in dom.

Tror inte du fick ett par nya från butiken bara för att du haft dem i en vecka. Vad jag vet är det många butiker som ger ut nya om det finns hemma i rätt storlek.

Tror inte du fick ett par nya från butiken bara för att du haft dem i en vecka. Vad jag vet är det många butiker som ger ut nya om det finns hemma i rätt storlek.

Det var vad dom sa. Dom sa att dom skulle skicka tillbaka dom och när jag frågade hur lång tid det skulle ta (då jag behövde dom inom 2 veckor för tävling) så sa hon att hon skulle kolla om dom hade i min storlek inne och det hade dom ju.
Om jag inte hade behövt ett par direkt så kanske jag hade fått vänta.
Jag uppskattar iafa att jag fick ett par med en gång.

Nu har mitt andra par gått sönder:mad:
Men funderar på om jag kanske kan laga dom själv, vad tror ni?
Det är alltså tryckknappen på sporrskyddet som gått sönder, men inte så som på mina första par, att dom knäpps upp när jag går, utan denna gången så satt dom så hårt att när jag skulle knäppa upp dom så lossnade själva "låset" från hatten. Fattar ni?
Funderar på om det går att laga, precis som när man sätter på en ny knapp?
Behöver man ett speciellt verktyg till det eller? Går det att laga en knapp som är trasig eller måste man köpa en helt ny (alla delar finns kvar).
Funderar på om min kompis kanske kan fixa det, hon syr kläder så hon borde ju ha ett sånt verktyg isåfall.

Hittade en bild
http://www.topntrim.nu/Artiklar/225515.jpg
Den lilla saken upp till höger sitter alltså kvar på sporrskyddet, resten sitter på själva stöveln.

Senast ändrad:

Jag har ingen aning om det går att laga, men att detta skulle kunna hända förvånar mig inte. Reagerade på att knapparna på sporrskyddet satt jättehårt i början och att man nästan fick vålda upp dom. Nu sitter de dock bättre och jag har hittat en bra teknik för att få upp dom på ett mildare sätt.

Än håller mina stövlar.... *peppar peppar*

//Alice

Jag har ingen aning om det går att laga, men att detta skulle kunna hända förvånar mig inte. Reagerade på att knapparna på sporrskyddet satt jättehårt i början och att man nästan fick vålda upp dom. Nu sitter de dock bättre och jag har hittat en bra teknik för att få upp dom på ett mildare sätt.

Än håller mina stövlar.... *peppar peppar*

//Alice

Nää, jag misstänkte oxå att detta kunde hända, så jag har varit jätteförsiktig, men det gick visst inte ändå.
Kollade lite närmare idag, jag tror nog det går att laga bara man har rätt verktyg.

Btw,
Funderar nästan på om man inte lika gärna kunde skära/klippa bort sporrskydden. Inte så skoj att börja klippa i så dyra stövlar men om man får problem med dom. Förstör man dragkedjan totalt då om man har sporrar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 759
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar