Tretornstövlar som går sönder

Sv: Tretornstövlar som går sönder

Det första paret hade hon i ett år, ett par svarta. Sen gick dom sönder som hon skaffade nya. Dessa använde hon i två klasser i sommras, på en dag och sen gick de sönder. Paret efter det höll i ett par månader, och de senaste höll bara några minuter. antar att det är en ny modell?

Några minuter?! :'D Vad gör ni med era stövlar egentligen? :P

Det enda lilla problemet jag har haft det är att dragkedjan har börjat åka ner på sista tiden..

Mina har gått sönder nere... strax ovanför hälen. Det blir ju liksom automatiskt lite veck där, och tack vare det så öppnar hela dragkedjan sig :(

Jag har skorna och chapsen. Efter några månader sluta två av knapparna att fungerna. Ibland losnar dragkedjan och ett år senare gick hela sulan av :o

*kl*
Har en tjej i stallet med Tretornstövlar och dom gick sönder häromdagen, använda i kanske ett halvår.

Blir lite nyfiken när ni säger nya och gamla modellen. Är den Gamla också den billigare, utan fliken uppe på skaftet? Och den nya den dyrare med en flik. Eller är jag helt ute o cyklar?

Ja du cyklar. Den nya modellen ser likadan ut men knappar och dragkedja är utbytta.

Det alltså samma modell, fast olika 'versioner'?

Skulle aldrig få för mig att köpa dom, lägger hellre cirkus 4 000 på läder :p

En "granne" till mig har med dessa stövlar och hon har med haft åtskilliga som har gått sönder, hon har dock fått ny stövlar efter hand utan problem.
Men jag kan tycka att när stövlarna är så pass dyra så ska de banne mig hålla och inte ha dessa "sjukdommar".

Ja, och det är ju inte samma problem hela tiden(?), utan olika saker varje gång :D

Men dom är säkert jättesköna, dock tycker jag att mina GG stövlar är det också ;)

ja det tror jag säkert men det skulle vara väldigt jobbigt att behöva byta dom i värsta fall flera gånger som vissa här fått göra.

*kl*
problemet är väl kanske lite att folk går omkring med dom hela tiden i stallet...
Om ni har vanliga ridskor + chaps o kliver runt i leran o mockar i dom osv så förbrukar ni säkert 2 par per år av dom också...
Ett par rejälare skor "på marken" o sen stävlar o chapsnär man rider ska de va :)
Ingen skulle ju få för sig att göra allt stalljobb i sina läder parlanti, o om man gjorde de så är dom nog paj lika fort...

jag förbrukar ca 3 par dy'on på 2 år o då har jag dom inte när jag gör stalljobbet...

Fast när de maknadsförde Tretorn så sa de just att man skulle kunna ha på sig stövlarna hela tiden eftersom de är gjorda för att vara sköna att gå i och bara att pola av när de är smutsiga..

Men de är ju så skööööna :love:

Eller hur? De är helt fantastiska!
Mina stövlar håller hur bra som helst och jag har haft dem sedan i juli. Jag tror det är gamla modellen jag har. Hur ser man skillnad?
Nåja nåja, kommer aldrig byta bort mina kära tretornisar! Världens skönaste

Förresten...funderar faktiskt vad folk gör med sina stövlar. 4 par på ett år varav några par håller ett par minuter? Låter lite suspekt.

Jag har haft min Moutainhorse stövlar i 2 år. I dem gör jag allt, mockar, går omkring i, går banan med. Där är inte en skråma på dem, är fortfarande så gott som nya.

många på min klubb har fått byta jättemycket.

*kl*

Skakar liv i tråden!

Är det värt att ge sig på och köpa ett par tretorn? Jag vill inte byta stövlar en gång i kvartalet bara för att det är dålig kvalisort. :mad: Ska jag ge så pass mycket pengar för ett par stövlar ska de hålla (visst, inget kan garanteras). Jag vill ha något som fungerar, är bekväma (jag vill kunna gå banan i 2 klasser/dag UTAN att få stora skavsår! :crazy: ) OCH som är lättskötta!

//Alice

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 759
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar