Tretornstövlar som går sönder

Sv: Tretornstövlar som går sönder

Hur håller era?
Jag har haft mina i ett halvår, och nu har de gått sönder. :crazy:
Syrran var också tvungen att lämna tillbaka sina efter ungefär ett halvår.
För båda oss var det dragkedjan som gav upp.

Vad har ni för erfarenheter?

Måste fråga är det de stövlarna som är med snygga passpoaler på, med reflex tror jag. Finns i rött, svart och kanske någon mer färg.

Det är ju inte klokt för de kostar ju skjortan.:eek:

Måste fråga är det de stövlarna som är med snygga passpoaler på, med reflex tror jag. Finns i rött, svart och kanske någon mer färg.

Det är ju inte klokt för de kostar ju skjortan.:eek:

Yes box! :D Det är dom. De finns även i brunt, ljusblått och marinblått. ;)

Mina nuvarande läderstövlar av "erkänt" märke måste jag kasta nu efter knappt 4 års användande. Lädret på anläggningsytan mot sadel/stigläder har nötts sönder och jag har ett hål om en 5-kronas storlek på båda. De stövlarna trodde jag att jag skulle kunna ha i "evigheter" just pga att jag tyckte jag la pengarna på ett "bra" märke och att jag köpte för en dryg slant. Pytt heller! :mad:

//Alice

Yes box! :D Det är dom. De finns även i brunt, ljusblått och marinblått. ;)

Mina nuvarande läderstövlar av "erkänt" märke måste jag kasta nu efter knappt 4 års användande. Lädret på anläggningsytan mot sadel/stigläder har nötts sönder och jag har ett hål om en 5-kronas storlek på båda. De stövlarna trodde jag att jag skulle kunna ha i "evigheter" just pga att jag tyckte jag la pengarna på ett "bra" märke och att jag köpte för en dryg slant. Pytt heller! :mad:

//Alice

Gå tillbaka och klaga begär nya, annars gå via konsumentrådgivaren. Ställ krav!

Lycka till!:bow:

Lycka till efter 4 år, 2 år har man på sig att reklamera varan.
Efter 4 år går det inte, för har de fungerat i fyra år är det inte något fabriksfel utan konsumentfel.

Lycka till efter 4 år, 2 år har man på sig att reklamera varan.
Efter 4 år går det inte, för har de fungerat i fyra år är det inte något fabriksfel utan konsumentfel.

Oj bommade det, men anser att någon slag kompensation bör hon kunna få när de nästan kostar 4000:-. Sedan vill jag informera om att du har 3 år på dig och det är inte många som vet detta.

Har du köpt en vara efter 1 april (obs det är inget aprilskämt :p ) 2005, så har du 3 år. Inte ens handeln vet om detta.:angel:

Men ts kan defenitivt gå tillbaka med dem ;) , OCH KLAGA. E ju inte klokt att de inte håller mer.

Senast ändrad av en moderator:

Varför de inte håller? Sköts läderstövlar RÄTT håller de lugnt i tio år även fast att man rider en eller flera hästar om dagen!

Och en läderstövel som kostar ca 4000 kr är oftast av nappaläder vilket inte är särskilt hållbart i flera år.

Varför de inte håller? Sköts läderstövlar RÄTT håller de lugnt i tio år även fast att man rider en eller flera hästar om dagen!

Och en läderstövel som kostar ca 4000 kr är oftast av nappaläder vilket inte är särskilt hållbart i flera år.

Nä, men du får väl ändå hålla med om att de bör väl åtminstone hålla 1 år:eek::grin:. Eller!?!

Sen kan det faktiskt vara så att man fått ett "måndagsex", nä bara gå tillbaka med stövlarna. Tycker jag.:)

Jag tror att jag pratar om läderstövlar och du om Tretornstövlarna.

Jag är inne i mitt andra par. Dragkedjan paj på de första. Gick max 10 m fram och tillbaka till hästen * 2 per tävling. De höll i 5 tävlingar :crazy:

Nä, men du får väl ändå hålla med om att de bör väl åtminstone hålla 1 år:eek::grin:. Eller!?!

Sen kan det faktiskt vara så att man fått ett "måndagsex", nä bara gå tillbaka med stövlarna. Tycker jag.:)

Såg att det blev lite konstigt i min kommentar.:o

Bäst och skriva måndags exemplar. Ber om ursäkt men det var inte meningen!!!!!:o :crazy: :grin: :angel:

Jag svarade på ditt citerande av alice inlägg. Det var om läderstövlar.

Lär dig forumet lite.

Jupp, dom är i nappa av kalvskinn. ;) De har nötts hål precis där nederkanten på sadelkåpan ligger an mot stöveln! Ja, jag har skött dom efter konstens alla regler! :grin: Aldrig mer stövlar i kalvskinn!!!

Tycker Tretorns "koncept" med yttermaterial i syntet verkar bra, men att de inte kan göra stövlar som håller är under all kritik....

//Alice

Mm, kalvskinn är jätteömtåligt.
De rekommenderas oftast inte som vardagsstövel utan som en tävlingsstövel.

Mm, kalvskinn är jätteömtåligt.
De rekommenderas oftast inte som vardagsstövel utan som en tävlingsstövel.

Har förstått det nu! :crazy: Önskar att någon hade upplyst mig om detta nrä jag köpte stöveln, men å andra sidan frågade jag inte heller! ;)

Jag vill ha en stövel till vardags som "fest". Jag skiter inte pengar och kan därför inte unna mig lyxen med "tävlingsstass".

//Alice

Fick lämna tillbaka mitt andra par idag efter en veckas användning. :( Fick tillgodokvitto i affären, så det var ju bra :) Vill inte ha ett par till :devil:

*KL*

Nu kapar jag tråd här, men jag har precis köpt in ett par stövlar i kalvskinn. Då jag har haft andra "tåligare" stövlar är jag osäker på hur jag sköter mina nya på bästa sätt. Vill ju att mina stackars pengar inte ska vara slängda i sjön :p

Tacksam för svar!

Torka av med en fuktig trasa efter varje användning, putsa med skokräm vid behov, ca en gång i veckan.

Använd dem endast vid ridning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 759
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar