Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Kul!! Nej jag har inte fått någon rapport ännu..och hade så otroligt gärna velat se honom men då det både föds en massa lamm här hemma just nu och ett sto står under bevakning vågade jag helt enketl inte åka hemifrån.

Kentaur är just Gillenias son men inte vår uppfödning.
Minns Du hur han var storleksmässigt och hur gången var?

Jag tror maria_b vågar berätta resultatet från sin häst, men jag hinner före med ett STORT GRATTIS till Sveriges hittills högst bedömda häst med 54 p som hopptalang!

In kom en docksöt och vacker kolsvart dam, snygg i modellen, som rörde sig bra och som hoppdomaren sa "hon hoppar som de ska göra enligt instruktionsboken". Det jag undrar är varför hon fick 10-9 och inte 10-10, men det är ju petitesser! Hon var så elastiskt och rörlig!!

Än en gång stort grattis till dagens finaste häst (tills jag åkte hem). :)

Åh vad kul!!
Maria helt underbart! Tänk vad du kämpat med din lilla olycksfågel!!

:bump::bump:

KL

Första dagen på Strömsholm avklarad!
Jag vill säga till alla som inte visat sin häst ännu att se till att ni är minst tre, gärna fyra, som visar hästen. Det gör hästen större rättvisa och allt går smidigare än om funktionärerna behöver hjälpa till med visningen ovanpå det de är där för att göra.

Vi hade två 51-poängare i hoppning men just nu minns jag inte vilka, två dubbeldiplom, och jag tror att en bukehäst fick hoppdiplom men jag vågar inte säga säkert för jag är väldigt trött i huvudet just nu.

Grattis till er som visat hittills och är nöjda med era resultat!

Någon mer som har avkomma efter Laptop 1127 som ska visa?

jag tror maria_b vågar berätta resultatet från sin häst, men jag hinner före med ett stort grattis till sveriges hittills högst bedömda häst med 54 p som hopptalang!

In kom en docksöt och vacker kolsvart dam, snygg i modellen, som rörde sig bra och som hoppdomaren sa "hon hoppar som de ska göra enligt instruktionsboken". Det jag undrar är varför hon fick 10-9 och inte 10-10, men det är ju petitesser! Hon var så elastiskt och rörlig!!

Supergrattis!!! Hon måste väl fått bra poäng som gångartshäst också antar jag.

Vilken kanonhäst, jättekul att den kommer från en mindre uppfödare och att hon är här:laugh:

Ja jättekul! På hoppsidan var det två till wow-hästar, den ena ett stort sto e Camaro M - Ralmé Z fick 51 p i hoppning och också dubbeldiplom. Den andra var en Chicago Z - Landlord från Markebäck som jag verkligen gillade modellen på men han hade sexa på benen så trots 48 p så blir det inget hoppdiplom.

Jag ska visa min saint amour avkomma imorn ingen här som har en SA avkomma som ska visas???:o

Jag tror maria_b vågar berätta resultatet från sin häst, men jag hinner före med ett STORT GRATTIS till Sveriges hittills högst bedömda häst med 54 p som hopptalang!

Tack så hemskt mycket Cyllene och alla andra för gratulationerna:bow::bow: Visste nog inte riktigt innan vilken bra häst jag har och extra kul är det att det är min första egna uppfödning :o:D

Poängen och kritiken lyder:
Exteriör
Typ: Ädel, välutvecklad, feminin9
HHB: uttrycksfullt huvud, välformad hals, välliggande bog9
Extremiteter: Benad för sin grovlek, korrekt i rörelser fram, ngt instabil bak8
Skritt: ren, aktiv, avspänd8
Trav: lätt, spänstig, i bra balans8
Galopp lätt, spänstig, välbalanserad, elastisk9

Löshoppning
Teknik och förmåga: spänstig, reaktionssnabb, mkt god teknik10
Temperament och allmänt intryck. energisk, sammarbetsvillig, känslig9

Dressyrtalang: 51 poäng
Hopptalang: 54 poäng

Jag är verkligen supernöjd över min lilla dam:laugh:

DSCN0066.jpg

DSCN0075.jpg

Senast ändrad:

Jäklar, att det blir så stort tryck på visningen på KRK. Va kul. Men om man anmälde för typ 1½ vecka sedan, är det nog "först till kvarn" för att få visa på ursprungshelgen?

Jag ska nämligen tävla en annan häst i Åkerbo samt rider två dagars dressyrkurs helgen efter så då vet jag inte hur vi ska hinna visa :eek:

Knapp!!

Min dam ska visas om två veckor. Hoppas att det går bra men eftersom hon är ett sto som har sina bra och dåliga dagar så vet jag inte hur poängen kommer bli. Hon är väl förbered men tyvärr kommer hon brunsta precis några dagar innan treårs men jag hoppas det hinner gå över för hon är inte rolig när hon brunstar :devil:

Till er som är väl insatta i det här med bedömningar. Tror ni hon får avdrag på typen för att ha för grovt ansatt hals för att vara sto? Har tyvärr inga bättre bilder.

30911908.jpg

30864017.jpg

Klart du ska vara nöjd, full pott på första avkomman! Vad är planen för henne nu? Betäcka? Championatet?

Jag har satt in pengarna men de har inte dragit dem än (brukar väl inte hända förens precis innan). Men det gick till som en vanlig anmälan i alla fall.

Klart du ska vara nöjd, full pott på första avkomman! Vad är planen för henne nu? Betäcka? Championatet?

Jag kommer inte betäcka henne då hennes mamma ska betäckas på nytt i stället. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på om jag ska visa henne eller inte på championatet, det vore roligt på ett sätt samtigt som jag nu redan fått fina poäng på henne. Vad som helst kan ju hända där,hennes mamma gick omkull när hon visades på championatet och det var ju inte så kul att ha åkt så långt då för en sån händelse. Inte för att nått sånt behöver hända igen, men det är ju många bra hästar i startfältet där och hård konkurrens :)
Sen är frågan om jag ska behålla eller sälja också, mycket snurrar i huvudet nu:angel:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka