Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Jag kommer inte betäcka henne då hennes mamma ska betäckas på nytt i stället. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på om jag ska visa henne eller inte på championatet, det vore roligt på ett sätt samtigt som jag nu redan fått fina poäng på henne. Vad som helst kan ju hända där,hennes mamma gick omkull när hon visades på championatet och det var ju inte så kul att ha åkt så långt då för en sån händelse. Inte för att nått sånt behöver hända igen, men det är ju många bra hästar i startfältet där och hård konkurrens :)
Sen är frågan om jag ska behålla eller sälja också, mycket snurrar i huvudet nu:angel:
Grattis! :bow:

Berätta om mamman? Vad är för stam det i treje led? Är det mammans första avkomma? Vad vet du mer om mödernet?

Lycka till med henne i fortsättningen!

Grattis! :bow:

Berätta om mamman? Vad är för stam det i treje led? Är det mammans första avkomma? Vad vet du mer om mödernet?

Lycka till med henne i fortsättningen!

Mamman är efter Lasandos-Felix-Robin Z. (Felix är exporterad och har bytt namn). Hon tillhör stofamilj 64. Fick hoppdiplom som 3-åring med 51 poäng, även hon en 10a fast på temperamentet. Hon gjorde sedan fina rundor som fyraåring men visade sig inte så bra sen på championatet pg.a skada som upptäcktes i samband med det. Hon betäcktes då medan vi rehabiliterade skadan.
Fick sin första fölunge e. Cornetto som tyvärr var dödfödd. Hon fick också inre skador i samband med den fölningen som gjorde att hon inte längre kunde fungera som ridhäst på någon högre nivå, så hon sattes i avel helt.
Fick sen Calistra som jag alltså visade idag. Året efter föddes en hingstunge efter Cartier, som alltså nu är två år. OCh nu i dagarna så väntar hon föl efter Camaro M:) De senaste två fölen är ej mina då jag haft henne utleasad.
Jag kommer själv betäcka henne i år med Nintender och hoppas på att det kan bli nått bra utav det:)

Mamman är efter Lasandos-Felix-Robin Z. (Felix är exporterad och har bytt namn). Hon tillhör stofamilj 64. Fick hoppdiplom som 3-åring med 51 poäng, även hon en 10a fast på temperamentet. Hon gjorde sedan fina rundor som fyraåring men visade sig inte så bra sen på championatet pg.a skada som upptäcktes i samband med det. Hon betäcktes då medan vi rehabiliterade skadan.
Fick sin första fölunge e. Cornetto som tyvärr var dödfödd. Hon fick också inre skador i samband med den fölningen som gjorde att hon inte längre kunde fungera som ridhäst på någon högre nivå, så hon sattes i avel helt.
Fick sen Calistra som jag alltså visade idag. Året efter föddes en hingstunge efter Cartier, som alltså nu är två år. OCh nu i dagarna så väntar hon föl efter Camaro M:) De senaste två fölen är ej mina då jag haft henne utleasad.
Jag kommer själv betäcka henne i år med Nintender och hoppas på att det kan bli nått bra utav det:)
Tack för svaret!

Vad heter stoet e. Felix?

Hade jag varit du så hade stoet gått tillbaka till Corlensky! :D

Vad roligt med Felix i stammen, en helt underbar häst att rida och hoppa kunde även han.

Stoet efter Felix heter Vilma.

Jag vet inte så mkt om Felix mer än att det är uppfödarna till mitt avelssto som även fött upp honom :) Måste också rätta att mitt sto (mamman till Calistra som jag visade idag) inte fick 51 poäng, utan 50 som hopptalang när hon visades år 2002.

vilka poäng :) ett stort grattis! :bump: himla kul att det går så bra för CG avkommorna.. tyvärr tror jag ej att min CG kommer få så höga poäng :crazy: får se om jag vågar skriva något här i tråden efter 3-års som 2 veckor :crazy:

vilka poäng :) ett stort grattis! :bump: himla kul att det går så bra för CG avkommorna.. tyvärr tror jag ej att min CG kommer få så höga poäng :crazy: får se om jag vågar skriva något här i tråden efter 3-års som 2 veckor :crazy:

Tack :) Vad är det mer än Corlensky i din? Var inte så säker på att du inte kommer få bra poäng, jag blev som sagt väldigt positivt överraskad när min dam visades upp:p Satte på henne bakskor för två veckor sedan, och vips så var hon en helt annan häst!

hon är e CG-Magritte-Anart. Mamman är en syster till Jens Fredricssons RS Isac. Hon själv fick 9-9 som 4-åring, 8-8-8-8-8 ext, 8-8-8-9 gång. Och sen gick hon 1,50 hoppning innan hon hamnade i avelsboxen pga skada. Hon dog tyvärr sommaren 2007 :cry:, 11 veckor efter fölning och var dräktig med Careful. Min Dessi är min ögonsten :love: och jag är så otroligt rädd om henne så det var jobbigt att lämna iväg henne på inridning och förberedelse inför 3-års. :crazy: Hoppas på bra poäng, men oavsett vad hon får så blir hon kvar hos mig för alltid. :love:

Men då har du ju förhoppningsvi en riktigt bra avkomma efter det fina stoet iallafall! Vad är det som får dig att tro att hon itne kommer få fina poäng? Verkar hon inte lika lovande som sin mor? Lycka till iallafall!

Nu har jag suttit i Vreta nästan en hel till dag. Genomgånde fina hästar men inte blänkare och majoriteten väldigt väl visade. De flesta väljer att ta hjälp med visningen, har ordentligt med vältrimmad medhjälpare och det gör stor skillnad!

Diplom till:
gångart - Ballerina e Bocelli - Castellini 887 898 (78)
hopp- Sweet Sahara Raa e Spender S - Divino Santi xx 887 788 (99)
hopp- Callas e Manhattan - Calypso II 887 678 (99)
hopp- Stakkita Raa e Stakkato - Silvio 887 678 (89)

Och är en annan som är jäkligt glad åt att de som lånade magen på mitt sto valde Corlensky G

Lilleman hoppade 10-10 fick 53 poäng och 46 poäng och klass 1 på gångarter.
Raden lyder 8-8-8-7-6 9-10-10
Synd att han inte klämde i och visade lite trav...

Hans halvbror (som också bor här på gården) med fullblodsmöderna hoppade 8-9 och fick 49 poäng som hopptalang och 46 som gångartstalang

Mitt avelssto har en som ska starta i Plönninge den 22:a (troligen), hoppas på bra poäng då mamman ska få sitt blup med denna!

Var med o tittade idag på sista löshoppningen innan 3-års! Men hon har lite svårt med o hålla reda på benen, och tror även att det var fel avstånd idag :confused:

Så det kan gå hur som på hoppningen:o, men röra sig kan hon! Borde få rätt bra på gångarter!

Här e en bild från idag!

154d7pw.jpg

Det var definitivt dagens roligaste protokoll att få skriva!

Det kom faktiskt en till 10-10 efter lunch men har papprena kvar i bilen så jag kan inte säga vem det var.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 057
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka