Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Jag tror det är så att man måste ha 88 i hoppbetyget för Diplom men är inte helt säker ;)

Mia

Jag håller med dig! ASVH kanske borde "styra upp" det här med hur hästarna ska visas istället för bestämma att det är "opassande" att visa i ridbyxor....

Men nu ska inte jag sitta här och kasta sten i glashus för jag ska visa min på Strömsholm imorgon.....

Jag kollade i reglementet och det stämmer att de ska ha minst 88 för hoppdiplom.

Jag räknade att det är 28 av 82 hästar i Åstorp som är hoppstammade, så det är en klar övervikt gångartshästar som visas där.

Senast ändrad:

Igår visades min uppfödning som jag fortfarande är ½ägare i uppe i Sundsvall. Floriano Sol E: Florencio-Sandro Hit. Resultatet blev gångartsdiplom och klass 1 hoppning!!!
Är skitnöjd och superglad!!
Han fick 987889 gångarter samt
987967 hoppning

Han visades på rådgivande i höstas och de ville gärna se honom i höst igen. Så himla kul när det känns som om man lyckats iallafall lite med sin avel!!:rofl: :banana:

Ska fira med Hugos (smeknamnet på honom) mammas ägare imorgon!!! :laugh:

undrar om det inte är mellans häst som är efter Florencio -Sandro Hit!

Får gratulera isf!:)

Ja den är min (iallafall hälften) och jag har fött upp honom så TACK!!! är så lycklig över de fina poängen! Hoppas nu på att få se film då jag tyvärr inte kunde närvara...:crazy:

Vill bara tillägga att om inte Sigrid som äger andra hälften samt som utbildat honom, hade gjort ett så bra jobb och visat honom (tänk om jag sprungit runt där som en yr höna:eek:) så hade det inte gått lika bra. Visare och utbildare spelar en STOR roll i detta. Tack Sigrid Bergåkra med gäng!!!! Blir tårta nästa gång vi träffas!!!

Gotland Sjonhem, Kafou e: Corlensky G - u: Kabri - Briar, Kafou bästa gångarts häst 49-p 2:a bästa hopphäst 47-p. :laugh:dubbeldiplom:laugh: Visare & rytt Hanna Etzner äg: Louise Etzner Bopparve gård klintehamn, uppf: Anette Syrèn Oskarshamn. www.sandsholm.se

Måste ju säga grattis till stoägaren Jessica.B. också! Utan henne hade detta inte varit möjligt! Och det bästa med allt detta, från början till slut.
Jag har fått en sann vän!!:love: Tack JB!!!

Grattis till dubbeldiplomet för Kafou till både ägare och uppfödare!!!

Stort grattis även till mellan och hennes fina häst!!!

Senast ändrad:

*KL*

Gattis till alla er med fina resultat, grattis till alla som bara lyckats komm iväg! (bara det kan vara en stor uppgift).

Jag har ingen 3åring i år (och har egentligen mestadels ansett att 3års bara är ett jäkla pressande av alltför unga hästar), har hittils själv bara haft sent utvecklade hästar så det har aldrig varit talk om att visa.)

MEN, nu står jag med en oerhört trevlig 2åring (klass 1 som föl), som har lekande lätt för dte mesta och i fas i fysiska utveklingen och även utbildningen.

så bör att inte starta en ny tråd så kanske ngåon som varit där vills vara på frågor..

Vad krävs me rän att de ska kunan visas och vara fostrade och kunna springa/stå till för hand?

hur högt är det de ska hoppa på löshoppningen för de olika betygen? (nu är min dresyrstamamd men har hittils hoppat både bra och gjärna)

Måste de visas uppsuttet för gångartsdiplom? hur bra kan de få (om de nu rör sig bra) om de bara visas för hand? och om de rids, hur mkt utbildade måste de vara då?

Mvh//Joanna

Jag kollade i reglementet och det stämmer att de ska ha minst 88 för hoppdiplom.

Jag räknade att det är 28 av 82 hästar i Åstorp som är hoppstammade, så det är en klar övervikt gångartshästar som visas där.

Om man har en häst med 50% hoppblod och 50% dressyrblod, vilken grupp tillhör man då? :rofl:

All bedömning sker för hand, så även gångartssiffrorna, ridprovet påverkar inte alls det. Får du däremot poäng som berättigar diplom måste det göras ett godkänt ridprov för att hästen ska få diplomet. Kraven i ridningen är inte mer än att de är såpass ridna så de ska kunna visas i samtliga gångarter.
Ju mer man tränar ex visning vid hand desto större chans har man till bra poäng, många är ganska dåligt förberedda o tappar flera poäng för det.
Här finns all info man behöver: http://www.asvh.se/regelmenten/bed_regl_3ar.pdf

Och nu har jag visat min 3-åring e. Sandakan-Vivaldi-Trofé

Gångartsdiplom 898788= 48 p

Klass 1 i hoppning 898878= 48 p

Jag är så nöjd och glad över min fina häst!

dum kommentar då det uppenbarligen är en öppen visning och alla här på buke är väldigt frikostiga med vad de berättar på detta forum.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka