Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Nu tycker jag att ni är FJANTIGA!!!! självklart gillar man sin egen häst bäst och då är det helt klart enklare att se och berätta om vad man tycker är bra så gör jag också för att jag hoppas att andra ska glädjas med mig! tycker inte att Annadressyr berömmer sin häst något mer än någon annan här på forumet! Verkar som att ni är avundsjuka basserade på de kommentarerna ni har skrivit här.

Inte det minsta avundsjuk, fullkomligt nöjd med det jag själv har i stallet. Dock måste man även kunna tåla kritik och att alla inte tycker som man själv, om man ska hålla på med detta. Vill man bara höra beröm o vackra ord är detta nog inte riktigt rätt forum.

Nu tycker jag att ni är FJANTIGA!!!! självklart gillar man sin egen häst bäst och då är det helt klart enklare att se och berätta om vad man tycker är bra så gör jag också för att jag hoppas att andra ska glädjas med mig! tycker inte att Annadressyr berömmer sin häst något mer än någon annan här på forumet! Verkar som att ni är avundsjuka basserade på de kommentarerna ni har skrivit här.

Nej, jag blev bara förvånad.
Även om jag självklart älskar min häst, måste man försöka lägga det åt sidan om man vill att hästen ska verka i avel. Då behöver man titta på hästen med realistiska ögon. Alla individer har svaga sidor, och jag skulle iaf hellre ta den kritiken före bruksprovet, med tanke på summorna det kostar att vara med där.

Jag är inte ett dugg avundsjuk men håller med Hiddeous.
Man måste ha lite distans till sin egen hästs för- och nackdelar oavsett hur mycket man tycker om den.

Men allvarligt, Anna är ju väldigt mån om att att framhålla sin hästs kvaliteter i alla trådar - ibland känns det nästan som ett slags marknadsföring - men inte sagt något. Jag tycker Cat-and-rats-kommentar var ärlig och om man inte gillar öppen kritik, bör man nog undvika forum av typen buke (och avelsbedömningar). Verkar också lite konstigt om man strävar efter att få igenom hästen som hingst, då är det ju verkligen granskning som gäller och lyhördhet inför vad stoägarna tycker.

Den här meningen känns som ren avundsjuka! Jag har ingen åsikt om Annadressyrs hingst i fråga, har inte sett den på vare sig 3årstest eller live och jag avlar hoppning. Självklart får man vänta sig både bra och dålig kritik men just nu känns den här disskutionen som en häxjakt som jag tror avspeglar sig i det faktum att Annadressyrs hingst har tidigare blivit rekomenderad till bruks och nu gick det kanske inte strålande på 3årstestet känns som att vissa personer här inne sitter och gottar sig åt det. och det tycker jag är lågt!

Den här meningen känns som ren avundsjuka! Jag har ingen åsikt om Annadressyrs hingst i fråga, har inte sett den på vare sig 3årstest eller live och jag avlar hoppning. Självklart får man vänta sig både bra och dålig kritik men just nu känns den här disskutionen som en häxjakt som jag tror avspeglar sig i det faktum att Annadressyrs hingst har tidigare blivit rekomenderad till bruks och nu gick det kanske inte strålande på 3årstestet känns som att vissa personer här inne sitter och gottar sig åt det. och det tycker jag är lågt!

Fast då missförstår du mig. Om man satsar på att ta fram en godkänd hingst, handlar det inte bara om hobby, utan företagsamhet. Jag gjorde den kopplingen, att hon ville skapa lite intresse för sin hingstkandidat.

Jag tycker att här nu på slutet har det varit under bältet kritik med dumma kommentarer, men visst du kanske har rätt hon kanske vill marknadsföra sin hingst. Varför har då ingen kritiserat henne för detta då hon hade medgång?? känns som att ni nu sparkar på någon som redan ligger. det förekommer en väldig idoldyrkan på detta forumet där vissa personer höjs till skyarna och några av de personerna roar sig med att trycka ner andra som inte har samma status.

Jag håller faktiskt med dig. Är förvånad över vändningen i tråden och kommentarerna om marknadsföring känns både dumma och låga i mina ögon. Pga att det gnällts om gömd marknadsföring av hingstar här på forumet tidigare har hingstägare varit tvungna att sluta visa bilder på sina hästar i olika underforum och det är bara löjligt. Bara för att man råkar ha en godkänd hingst (el hingst som i detta fallet forhoppningsvis ska bli godkänd) så blir det negativ särbehandling. Jag gillar inte att säga att andra är avundsjuka, men man börjar ju undra.

*kl*

Jag skäms verkligen över vissa i tråden nu! :crazy:

Att vilja diskutera en framtida avelshingst förmåga att hoppa utefter en film (som jag har gjort) är helt okej tycker jag! Luxus är kanske inte den bästa hopphästen, men som jag skrev så är han en underbar gångartshingst och det är ju också det han skall vara till! :laugh:

Men att gå på som vissa gjort, det är INTE okej, känns som ren och skär avundsjuka! :mad: AnnaDressyr har inte sagt mer om sin häst än någon annan, kolla då i 07:e tråden så ska ni få se hur jag skriver om min häst, där kan vi kalla mattekärlek! ;):D (Även om hon är hemskt fin enligt alla andra också)

Hoppas att ni skäms och att AnnaDressyr inte tar illa vid sig, det sticker alltid i ögonen på vissa folk när någon annan har en riktigt fin häst!

Det är väl ingen som diskuterat framtida förmåga utan dagens hoppoängs riktighet eller ej. Jag kan inte se nånstans något annat än konstruktiv kritik o åsikter och det, både från domare o utomstående, måste man tåla och kanske t om begrunda, och som Görel skriver, kunna se det hur mycket man än må tycka om sin häst. Ens häst blir ju inte varesej sämre eller bättre för det heller, samma häst som står i stallet.
Och det handlar inte om avundsjuka från något håll.

KL

Vilken tråkig ton denna tråd fått. :crazy: Jag vill läsa resulat och se bilder på fina Buke hästar som gått 3 års. Kan inte pajkastningen avslutas nu?

Det ska jag försöka bidra med efter helgens visningar på nuntorp o Troya =) Tänkt mej att sitta bänkad iaf på Troya som ligger nästgårds :banana:

KL

Vilken tråkig ton denna tråd fått. :crazy: Jag vill läsa resulat och se bilder på fina Buke hästar som gått 3 års. Kan inte pajkastningen avslutas nu?

:bow:

Den här tråden skapades med just det syftet, kan ni inte hålla er till ramen nu?
Nu är det nog med kommentarer från båda sidor ang en viss häst, ni har fått säga vad ni vill nu, och vill ni ändå diskutera vidare tycker jag faktiskt att ni ska diskutera med den det gäller via pm eller öppna en allmän tråd kring ämnet som diskuterar alla som kan tänkas vara träffade istället för att hopa er kring en individ.

Nåväl jag har ett gångartssto och jag tycker Luxus är intressant då jag gillar blodet och vad jag sett av hingsten. Har inte heller sett ngn som helst dold marknadsföring. Skulle det varit tanken så hade ägarinnan inte tagit upp vad hon gjort i denna tråd.

Nog om det..

Har ngn sett hur Carlandbarnen går? Mkt nyfiken på dessa då jag har en C-avkomma hemma.

Som läsare av ett forum kan man inte veta, jag skrev bara att jag gjorde kopplingen (antagligen felaktigt). Givetvis hoppas jag att hon fortsätter att älska och tro på sin häst! Min egen gick väldigt bra på sitt 3-test men jag inser att även om jag tycker hästen är bäst, kanske inte alla gör det, och det gör ju inget.

Anna: jag ber om ursäkt!

Resten: fortsätt gärna diskutera bedömningar, alltid lika roligt att höra.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 057
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka