Travtränare/ inkörning???

Angelique

Trådstartare
Ni som har mer koll på detta svara gärna...
Det är så att jag betäckte mitt travsto som jag rider med en travare och har nu ett föl som är 2 månader.
Själv rider jag mitt sto , tömmkör och så..
Men jag skulle vilja skicka iväg fölet när det blir lite äldre för att få den inkörd och travtränad då jag själv inte inte har möjligheten...
Men var hittar man bra kontakter och hur får man tag i en bra tränare som inte är allt för dyr jag e inte ute efter nån proffs tränare utan bara nån som kan hjälpa mig att köra in min häst och se om hon i huvudtaget har nån Chans att kunna bli nån bra springare ... Funkar de inte så då får jag väl rida på henne som jag gör med hennes mamma...
Men finns de nå bra sidor på nätet ellr nått där man eventuelt kan hitta annonser om tränare som tar imot hästar för inkörning...

Sv: Travtränare/ inkörning???

Dom flesta proffstränare tar in unghästar på inkörning och uppträning. Finns även en del amatörer som gör samma sak, men då oftast för en liten billigare peng (behöver inte betyda att dom är sämre, ibland tvärtom tillochmed). Kolla runt lite vad du har för travtränare i näreheten, de kan du göra enklast kontakta din närmaste travbana om lite info om olika tränare så kan du själv ringa runt och fråga om dom tar emot en unghäst till inkörning och uppträning.

Sv: Travtränare/ inkörning???

Om du går in på travsport.se och sen under fliken sportinfo, sen vidare under kusk tränar statistik. Där kan du få fram alla med licens vid en vald bana. Sen är det bara att klicka på ett namn och om du har lite tur så finns det en hemsida adress med.
Annars får du försöka få fram tele nr via travbanan, och tele nr till banan finns även det på den sidan, fast under fliken travbanor.
Hoppas att du hittar någon som kan hjälpa dig.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 718
Senast: Lobelia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 417
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar