Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu ska man inte ropa hej förr än man är över mållinjen. Men efter så mycket mörket det var 2007 tänker jag ta vara på varje bra dag nu :banana:.

Har ni läst på aftonbladet...
Micke Nybrink ser framåt i kristallkulan....

* Bla svanen och lill-goop hamnar i bråk efter olympiatravet....

hahaha ja.. för en gångs skull va något skrivet av honom värt att läsa

Underbart Naffa :bow:

Du är otrolig :D

Tack! :)

Nu har vi äntligen gjort slag i saken och fixat fyra kameror till stallet.
Naffa kan ligga på soffan och titta fölbox-TV i år. :banana:

Så Kontie Ås som är helt omöjlig att smyga på, kan känna sig BLÅST i år..haha :devil:

AM

Familjehästen startar på tisdag igen.
Med högst ställda förväntningar då han som vanligt tränar som en DEMON!
Tränaren är LYRISK osv..

Vi gick igenom det förra loppet igen. Det första pållen gjorde i ny ägo.
Han sjönk som en sten 300 kvar. Inkom som 5.a på en 16-tid.
Då hette det att han hade druckit dåligt för han hade bajsat i vattenhinken (ja, ni VET ju...:angel:)

Men å andra sidan, när man går in och kollar på loppet så ser man att den som vann gjorde det på 15.7.
Inget märkvärdigt i o f sig..
Men detta var i ett "sketet" P-21 lopp på en något tung bana i slutet av november!

När i helsike vann man ett P-21 lopp på en 15-tid senast!??

Senast jag kan minnas var när Berglöf tog ut sin gamla Derbyvinnare Utini för en come-back och vann med halva upploppet!

Eller är jag, som numera inte är så insatt, gammal och förlegad som lever kvar i tron om att i P-21 loppen räcker det med en 19-tid för att vinna ..?;)

Om hästen inte tjänat en spänn innan och står start så KANSKE du kan vinna på en 18-tid. :idea:

Så döm själv om du är förlegad eller ej... :D

Conversation Piece "favvo-tidning" kom på sjunde plats av sju möjliga i Tidningarnas Tipsliga på Mantorp.

Efter Guiden, NT/Corren, Vimmerby Tidning, Tranås Tidning, Länstidningen Östergötland och Motala Tidning. :D

Hej där!

Nu ska jag berätta något som ni antagligen redan vet: jag är insnöad! :p

Så nu ska här städas, kanske kolla på någon travfilm och eventuellt läsa en bok! (det var definitvt inte igår) Ska väl skotta fram bilen så at jag kommertill jobbet imorgon.

Måste kännas surt för traktens alla ungar att snön kommer sista dagen på vinterlovet. Sayonara! :love:

Inget nytt under solen (eller var det snön?) alltså?

Här är det ca 1-2 cm snö och under dt är det IS här och var...

Nu ska här tränas pållar...

Vi fick en decimeter i natt. :bump:
Fölmärrarna är alldeles knäppa ner i hagarna.
Står på bakbenen och lever rövare.
Hoppas alla rullar sig i snön nu så att vi får åter se deras ursprungsfärg :D

Förresten..
Naffa har bokat flyg till Paris. 300 kronor tur och retur med Ryanair för två...
Vi bor sen hos mamma så det blir en billig resa..hehe

Så i år får ni förhoppningsvis ett nytt reportage från Prix d´Amerique och den franska vardagen :banana:

Men vilken häst ska jag hålla på i år?? :confused:
Finns det några bra franska vidunder nu?
AM

Men,varför bokade du inte tre biljetter ?
Lines vill ju med ju :cry:. 150:- har till och med jag råd med :idea:.

En kompis till mig har flugit Ryan Air i flera år, bor på ett riktigt billigt hotell med världens service och går på PdA.

I år kommer han hem från två veckors semester på Bali eller någonstans för att dagen efter flyga till Paris. Ni kanske hamnar på samma plan? :idea:

KL

nu frös vattnet i stallet igen för ett par dagar sen.. för att tina igen idag :banana:

börjar bli rätt trött på det här.. Hur har ni det annordnat i stallet så ni slipper att det fryser?

El vattenkoppar på lösdriftarna slinga i gamla stallet och cirkulation i kallstallet.
Kolla Nordpost :idea:

AM

aha.. men vi ska inte skaffa vattenkoppar iaf.. fungerar bra med hinkar.. har inte så många hagar och är alltid nån hemma som kan fylla.. bara man slapp att det frös i stallet.. tror vi hittat en lösning på c**s Oh****n.. en värmekabel man för in i röret som värmer vattnet.. :banana:

Idag måste jag bara se V65-1 från Mantorp på Vinnare V65.
Bara namnet på loppet gör mig nyfiken, här talar vi kreativitet och uppfinningsrikedom:
"Premiärlejoninnornas Vinterdans".....:D

Ooooops.......tusende inlägget i tråden som en ren bonus!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2