Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Jag gör mitt bästa för att bidra till ett levande travforum. Delar med mig av det jag ser, hör och läser om trav. Postar länkar från världens alla hörn som jag tror ska intressera mina travvänner. Sällan ser jag någon positiv respons för det (CoP och Netted är undantagen). Men när jag gör ett ett misstag blir det ett jäkla liv. Det tycker jag är himla trist. Men jag ska tänka mig för framöver. Promise.

Jag uppskattar också dina inlägg med färska nyheter osv och det är kanon att du bidrar till ett levande travforum (speciellt med nyheter från USA). Men det känns lite trist att få lördagsnöjet förstört när man sett fram emot att få se V75 på TV. Det är ju en gammal oskriven Buke-regel att inte avslöja vinnarna innan sändningarna på TV. :idea:

Jag gillar dina inlägg med,även om du tycker jag postade den mest onödigaste tråden i Bukes historia..:angel:

Du tycker inte att du överreagerar?
Klart att om jag inte har samma åsikter som någon så får jag väl uttrycka det?
Jag tycker faktiskt jag varit mycket schysst mot dig. Tycker inte du det?

jag tror han lärt sig av sitt misstag. men det är bara mänskiligt att fela och tror inte ha gör samma misstag igen :)

*kl*

Jag antar att några av er kanske sättermorgonkaffet i halsen när jag berättar att Donato Hanover fick stryk i nattens BC-kval på The Meadowlands i New Jersey. Arch Madness (Balanced Image), tränad av Smedshammer och körd av Brian Sears vann på 1.09.2.

Förmiddagens diskussion, någon som kan svaret?
När de tränare som inte kör själva startar sina hästar och de körs av tex en lånekusk så tar de 5 procent vardera av vinstkakan? Undantaget är väl lärlingar, vilket i så fall skulle innebära att Roger Walmann sparat/tjänat åtskilliga tusenlappar på att använda Johan Untersteiner? Förutom att han är en lysande kusk alltså.

*kl*

Jag antar att några av er kanske sättermorgonkaffet i halsen när jag berättar att Donato Hanover fick stryk i nattens BC-kval på The Meadowlands i New Jersey. Arch Madness (Balanced Image), tränad av Smedshammer och körd av Brian Sears vann på 1.09.2.

Jag räknade visst fel tidigare, segertiden skrevs till 1.09.9.
De som vill se loppet och kanske även de andra kvalen, kan klicka
här och kolla i högerkanten under "Todays Videos":http://www.harnessracing.com/

Men för f*n.Inte innan Vinnare :devil:.

Den som själv är felfri och aldrig har skrivit märkliga inlägg (om t ex Silver Pine) kan kasta första stenen i fortsättningen. ;)

- knapplån -

Vad taskiga ni är!

Det vet väl ALLA att man inte kan gå in på Buke innan travsändningen om man inte vill riskera att läsa vilka som vunnit? Det fattade jag för längesedan. Så det så.

Förmiddagens diskussion, någon som kan svaret?
När de tränare som inte kör själva startar sina hästar och de körs av tex en lånekusk så tar de 5 procent vardera av vinstkakan? Undantaget är väl lärlingar, vilket i så fall skulle innebära att Roger Walmann sparat/tjänat åtskilliga tusenlappar på att använda Johan Untersteiner? Förutom att han är en lysande kusk alltså.

Ja, så är det väl? I alla fall på ett ungefär, jag vet inte exakt hur fördelningen är.

Det är ju ett gott inicitament till att låta lärlingar köra i loppen. Ekonomiska styrmedel är effektiva.

(((TACK))) för att du alltid håller oss uppdaterade och serverar oss länkar osv. så att vi bara kan sitta ner vid smörgåsbordet!:love:

Det vet väl ALLA att man inte kan gå in på Buke innan travsändningen om man inte vill riskera att läsa vilka som vunnit? Det fattade jag för längesedan. Så det så.

Jag vet det inte, eftersom de flesta på Buke har kommit överens om att inte avslöja vinnarna innan loppen är körda på TV. Det är inte frågan om att vara taskig mot Americanese, utan det är liksom så att han var taskig mot oss och förstörde halva lördagen.

från en tränarhemsida:

Provision 15% på inkörda pengar, 5% går till körsven då jag sällan kör själv utan lejer kuskar i första hand.

säger som c o p. logga inte in här då utan gör någo vettigt på lördagen istället ;)

Buke kanske skulle ha någon form av spoilerfunktion, för det är ju svårt att veta när "alla" sett loppen i och med att möjligheten finns att se dem under "eftersända lopp"?

Jag glömde helt enkelt bort mig, förmodligen beroende på att jag väldigt sällan ser tv-sändningen för egen del. Men jag tar till mig av kritiken och kan garantera att det inte upprepas. Får då även vara lite försiktigare att gratta i grattistråden också med tanke på kvällssändningarna på TV4+.

Med travhälsningar,
Americanese

du som vet allt vad kostar det att registrera sig för att se lopp på atg? och kan man vlja att gå ur efter en månad tex? skulel vilja se inbys lopp sne i fredags då jag sälv inte kunde följa med och se det...

du som vet allt vad kostar det att registrera sig för att se lopp på atg? och kan man vlja att gå ur efter en månad tex? skulel vilja se inbys lopp sne i fredags då jag sälv inte kunde följa med och se det...

Du kan köpa ett enveckaspass för 50:-, eller ett enmånaders för 150:-. Det krävs också att du har ett ATG-konto för att kunna köpa dessa tjänster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 611
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar