Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Randy Eyecandy comes to town! :banana:
Imorgon riskerar hon dock att bli utan prispengar då det är tolv hästar med.
Många tvångsstrykningar i det tvååringsloppet.

PÅ lördag kväll blir det mycket ögongodis. EM-kvalfotboll på tv:n och Breeders Crown kval från Meadowlands på datorn. :D Startlistor

Uppsnappat i nyhetsväg:

# Andover Hall kostar $30.000 vid levande föl vid betäckning nästa år. Kadabra $15.000

# Nearly Perfect död, 25 år gammal.

jahapp... så har man bokat Dover Calais till Home Alone nu då. Lagt kontraktet på lådan idag. Supergill:arn var åter i gamla takter i måndags i snabbjobb. Fick gå i utvändigt utav 3 hästar, och hängde på 1100 m i 1.22,5 .. sen blev han en braklus å gav upp. Suck.... gick runt 1.25.. Bryta ihop å komma igen, snabbjobb på söndag igen.. då rygg på annan häst så huvudet orkar hänga på!

-KL-

såg Sissel Godiva idag, hon var inne på banan (om jag inte såg helt fel) och herregud vad fin hon såg ut :love:

Randy Eyecandy comes to town! :banana:
Imorgon riskerar hon dock att bli utan prispengar då det är tolv hästar med.

Och det blev hon också (inte helt oväntat). Sist i mål - tio sekunder efter vinnaren. Man kan notera att tränarens andra häst var näst sist i mål och inte mycket snabbare än Randy Eyecandy. :angel:

Så var det konstaterat...

Gammeltantens höft håller inte för kurvorna efter sträckningen hon ådrog sig i somras.

Nu blir det att besluta vad som ska ske med henne. Lilla gumman som varit så duktig och försökt trots att hon aldrig varit riktigt fräsch. :love:

Då får man väl skriva ihop det??? :rofl:

För inte får det väl vara mer än arton tecken inklusive mellanslag i namnen? Eller minns jag fel? :D

I somras funderade vi lite men nu tvekar mamma. Jag tror att haken är att hon inte vill gör sig av med sin felväxta treåring (som för övrigt är helt odräglig pga understimulans och blir halt av att jogga 10 min.)

Egentligen vet jag inte om hon är så lämplig som avelsmärr men för eget bruk kan man ju fundera. Eller försöka låna ut henne på foder som ridhäst och leasa en starthäst? Just nu finns det ett par alternativ.

Ta fram en egen avkomma du, så slipper du få en trasig häst till att traggla med. Roligare med unghäst som man kan förstöra själv! :bump:

Ta fram en egen avkomma du, så slipper du få en trasig häst till att traggla med. Roligare med unghäst som man kan förstöra själv! :bump:

Jag har ju en ettåring och en tvååring som läget är nu, så hästar finns ju. :idea:

Det är de andra fyra som bekymar mig mer då. Treåringens mamma är egentligen inget att säga om för hon har en tjej som är snudd på fodervärd. Men så är det ju ytterligare en nypensionerad dam, den felvuxna treårigen och så den knepiga fyraåringen. Fyraåringen har max 10 månader på sig att komma igen annars får vi lägga ner där med.

Jag får väcka upp den gamla avelstråden igen! :idea:

kl.

Jag är väldigt glad idag.....för det var en person som hittade felet på våran 2-åring som har varit mystiskt halt till o från hela året. Totallåst i bröstryggen,stackars kraka. Så nu är det bara att hoppas att hon kan utvecklas till den fina travare som vi kände innan detta hände :)

Ja han sa så. Händelseförloppet beskrev han som följande:Halkat med frambenet utåt/snett bakåt.

Tusan vad det sprakade när det släppte,så nu ska jag stretcha bogen samt linimenta den o bicepsinfäste. Första kvällen jag gjorde det stod hon som ett tänt ljus o bara njöt. Min underbara borkmärr :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 204
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 611
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar