Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Har du nån aning om hur fort loppet gick och att hästen satt i dödens ? Och att han gick för fullt sista 150..det var en heroisk insats av hästen..om dom hade bytt position hade vi vunnit tror jag

Har du nån aning om hur fort loppet gick och att hästen satt i dödens ? Och att han gick för fullt sista 150..det var en heroisk insats av hästen..om dom hade bytt position hade vi vunnit tror jag

Ja hästen var ju hur bra som helst men jag gillar inte Örjans sätt såg snarare ut som han inte körde någon ting, snarare tvärt om!

Jag tror fortfarande att om tex Johnny Takter eller nästan vilken annan topp kusk som helst kört hade det varit annorlunda!

Och ja hade dom bytt position tror jag att han vunnit med.

Nä,det gör han inte.
Han ville kört ett annat lopp,inte att han inte körde för fullt.
Men jag kan inte förstå vad Örjan skulle kunna gjort annorlunda?

Jag har inte sett loppet i dag men i övrigt tror jag att det är ofta folk inte tycker att Örjan kör för fullt. Vad jag tror är att som tex med Marre så känner han att han redan ger allt han har och kanske lite till och då finns det ingen anledning att driva ytterligare. Så var det säkert i dag, om han inte drev så gick säkert hästen vad han kunde. Örjan är hästens bästa vän.

I övrigt har jag som sagt inte set loppet men det jag kan tycka är att det var dumt att ge RC rygg men har inte sett och är inte kusk.

Fast det kanske är det som gör en toppkusk, att kunna få en häst att gå för fullt, utan att knäcka den?

kan nån hjälpa mig?

ska anmäla till ett lopp med E och F Licensinnehavare.

kan man hitta nån lista med dessa?
vill ju gärna ha pratat med nån innan anmälning så jg vet att jag får en något rutinerad driver.

loppet är på halmstad.

Saxat från Goops sida:
"Årets vinnare av Guld stallet, Stellan Lundqusit. Nya Guldstallet, kostar 100 kr det ska tippas årets 3-4 både hingst o sto och äldre häst + en Joker häst . Räknas samman vem som är bäst 31/12. Vi vll gärna ha med Er hästägare o vänner i tippningen . Heni kommer ta emot alla som vill o vågar sätta 100kr . Vi tippar från 1 Mars till 31/12. Vi gör listor o lägger ut vid trav tävlingarna o på gården.
Glömde säga att hästarna ska vara i våran träning."

Ska vi gissa lotterinspektionen kommer och knackar på ?:angel:

Nu har jag vari ute o gjort bort mig igen! skulle köra löp från spår 1, 1640m. Voltar bra men efter "klart" går jag bak lite extra ,som 5 metaren vid 2140 på färjestad om någon vet vad jag menar, (?) -Och missar starten! Förstår inte riktigt vad jag gjorde för fel eftersom jag har lärt mig att man ska trava längre bak i volten mot start... beror det på att det var 1640 eller att det stod hästar på tillägg bakom mig?? Är ju lite pinsamt detta o hoppas nån kan förklara misstaget:grin::)

Togs min tråd om Åbyvet bort för att man inte får skriva om folk eller why?

Nu har jag vari ute o gjort bort mig igen! skulle köra löp från spår 1, 1640m. Voltar bra men efter "klart" går jag bak lite extra ,som 5 metaren vid 2140 på färjestad om någon vet vad jag menar, (?) -Och missar starten! Förstår inte riktigt vad jag gjorde för fel eftersom jag har lärt mig att man ska trava längre bak i volten mot start... beror det på att det var 1640 eller att det stod hästar på tillägg bakom mig?? Är ju lite pinsamt detta o hoppas nån kan förklara misstaget:grin::)

Jag fattar inte ens vad du gjort på din beskrivning? :confused:

Illa ledd volt eller?

Hej! har ni något förslag vad jag ska göra med min 8 årige travare som har pålagring på ett framben?

Hej! har ni något förslag vad jag ska göra med min 8 årige travare som har pålagring på ett framben?

Det beror ju helt och hållet på hur mycket och i vilken led.

En veterinär skrev "Denna hästen bör avslutas" i en journal senast vi hittade pålagringar. Andra kan fungera problemfritt hela livet eller bli sällskapshästar.

En vän till mig var inne på rutinundersökning med sin och de hittade pålagringar i carpus, hon fungerade ca ett år efter det i hobbyridning. Sedan blev hon så dålig att hon togs bort.

voltar mellan 1640 och 1660. Efter "klart" travar jag förbi 1660 stolpen med ca. fem meter och ner mot 1660. På "ett" är övriga ekipage halvvägs mot 1640 och jag som ska leda volten är helt ute och cyklar! -illa ledd volt. Förstår att jag gjorde fel och snyggade till det vid andra starten, men förstår inte riktigt varför jag gjorde fel:crazy: Övriga voltade alltså mellan 1640-1660 utan att gå bakom 1660 stolpen med + 5m. efter "klart".
På kursen voltade vi 2140-2160 och gick -alltid- +5m. förbi 2160 stolpen efter "klart" innan vi vände upp. Undrar varför den metoden inte användes i det lopp jag körde. :confused: kan det bero på distans eller antal hästar i loppet?
förstår att de kan vara lite svårt att förstå hur/vad jag menar, kanske bäst att fråga banpersonalen ist. ;)

Tempot ska vara ungefär samma. Hur långt ner i bakomvarande volt du ska gå beror på hur bred banan är. Var det på Åby du körde? Den är bred så det kan vara lite svårt att leda volt där om man inte är van.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar