Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

KL

Vad tycker ni om ST: s nya hemsida?

Känns spontant rätt mycket fräschare, men lär ju ta ett tag innan man hittar allt igen. Fiffigt med ett ägarregister också! :idea:

Jag känner att jag hamnar i en sån där knepig sits där - jag sitter ju själv och kör min häst på travhack på banan. :crazy:

Vilket per definition är förbjudet det också.

Sätt vanligt bett på och anmäl?
Vet inte om man inte får köra med pesoa men undrar hur man är funtad när man gör det:confused:

Jag pratade inte med min "catchdriver" om det efter heller, vet inte om han såg det?
Eftersom det bara var mina hästar på banan och så den här är det ju inte svårt att lista ut vem som anmält då och där känner jag att jag sitter lite taskigt till med mitt relativt oskyldiga travhack?

Jag borde väl men vet inte om jag orkar ta fajten? :o

Har du orker och känner att du kommer ha orken (beroende på vem det nu var som körde med det) så gör det annars låt bli finns ingen anledning att låta något sånt här ta över ditt liv.

KL

Känns spontant rätt mycket fräschare, men lär ju ta ett tag innan man hittar allt igen. Fiffigt med ett ägarregister också! :idea:

Ful som stryk och det lilla jag var inne verkade lite krånglig ska ta mig en mera nogran titt imorrn på hotellet :)

var in igår och skulle anmäla häst till start, och blev irriterad att man bara kunde välja en distans i taget. Jobbigt att söka om tre gånger bara för att se alla distanserna.

Sätt vanligt bett på och anmäl?
Vet inte om man inte får köra med pesoa men undrar hur man är funtad när man gör det:confused:

Har du orker och känner att du kommer ha orken (beroende på vem det nu var som körde med det) så gör det annars låt bli finns ingen anledning att låta något sånt här ta över ditt liv.

Ett travhack funkar ju inte utan vanligt bett så jag fattar inte hur du menar. Anledningen till travhacket är att det inte är tillåtet med bettlöst på banan. ;) Men vem vet vad som händer en mörk kväll? :angel:

Och NÄ enligt utrustningsreglementet är inte pessoa tillåtet heller och betydligt sämre för hästen. Jag förmodar att du lärt dig hur det funkar vid ridning i och med din utb.? Tänk sen tömmar på det.

Vem har sagt något det tar över mitt liv? :eek: Sen att jag kan tycka att det är värt att ventilera vad för typ av korkad utrustning folk kan få för sig att testa på sin travhäst, det är en annan del av verkligheten.

Anledningen till att jag inte vet om jag orkar bråk är tidsbrist - hade jag haft tid att starta ställningskrig hade det inte varit några problem. men nu är tid min värsta bristvara.

Jag som bara mött pessoa i ridning fattar inte varför det skulle vara så hemskt på en travhäst. Har sett betydligt skarpare/elakare bett på travhästar.

det känns ju som du blir mycket starkare som kusk än som ryttare. Och en travhäst ligger nog på mer än en ridhäst i regel.

Jag som bara mött pessoa i ridning fattar inte varför det skulle vara så hemskt på en travhäst. Har sett betydligt skarpare/elakare bett på travhästar.

Förutom att jag anser att pessoa är ett skitbett även inom ridningen så är det inte riktigt bra för en travhäst att träna med näsan i bringan.

Innan jag såg vad det kördes på så for h*n förbi och sa att h*n inte kunde hålla den i lägre tempo för att den lät i halsen då. Man behöver knappast vara snille för att lista ut vad som händer med lufttillförseln om nacken är främsta punkten på hästen när den springer.

Jag tycker också att det är ett skitbett men inte speciellt skarpt eller elakt.

Ett travhack funkar ju inte utan vanligt bett så jag fattar inte hur du menar. Anledningen till travhacket är att det inte är tillåtet med bettlöst på banan. ;) Men vem vet vad som händer en mörk kväll? :angel:

Tänkte mera så dom inte kan klagar på dig ;)

Och NÄ enligt utrustningsreglementet är inte pessoa tillåtet heller och betydligt sämre för hästen. Jag förmodar att du lärt dig hur det funkar vid ridning i och med din utb.? Tänk sen tömmar på det.

Ja jag har sett och vi har pratat en del om det och det låter huvudlöst att sätta på en travare och TOM ridhäst. Pessoa har ju självsagt att han ångrar att han satte sitt namn på det bettet när han sett hur det bettet används.

Vem har sagt något det tar över mitt liv? :eek: Sen att jag kan tycka att det är värt att ventilera vad för typ av korkad utrustning folk kan få för sig att testa på sin travhäst, det är en annan del av verkligheten.

Hehe en anmälan kan ha konsekvenser ett bra tag framåt har jag fått lära mig ibland är det värt det ibland inte.

Anledningen till att jag inte vet om jag orkar bråk är tidsbrist - hade jag haft tid att starta ställningskrig hade det inte varit några problem. men nu är tid min värsta bristvara.

Jag förstår dig spöket :)

Jag har aldrig sett ngn klara göra det med ett pessoa så jag menade inte det när jag skrev om skarpt bett utan tänkte på hur det påverkar munnen.

Jag har aldrig sett ngn klara göra det med ett pessoa så jag menade inte det när jag skrev om skarpt bett utan tänkte på hur det påverkar munnen.

Det viker upp i gomtaket och agerar nötknäppare runt käken när man drar i tömmen.

så nu har jag gjort min första start o fy vad nervös jag var.... men det gick bra, voltningen gick bra och inte tjuvade vi heller dock så dog hästen i huvudet när det kom hästar och sprang förbi... men men vi får träna på och hoppas det släpper....

Gillar verligen nya Travsport-sidan!
Super med sökfunktionerna på ex. ägare och uppfödare! :)
Har ingen starthäst nu men gick igenom de "inloggade" sidorna med en kompis och det var väl okej.

KL

Svarar mig själv med en fråga:

Är det nån mer som klickar vilse?

Nåja, löser sig väl...

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar