Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*KL*

för första gången i min travkarriär har jag en egen startande häst, känns kul. men lite konstigt också. Håll tummarna på fredag =)

tack, han gjorde senaste starten i juni, och har bara tränats lite under sommarn, vi köpte honom för ett par månader sen, så vi får se.

står 20 tillägg på 2640, spår ett. jätte startsnabb! så vi får se vad det blir.

Spännade!
Då håller jag tummarna för din pålle samtidigt som jag håller dem för vår uppfödning Alfas Abe Lincoln som också startar imorgon.

tack allihopa =) håller tummarna för vias uppfödning, som verkar vara jättedutkiga hästar. =)

Som det verkar.. ;)

Trevlig, men totalt okunnig. (Vill inte saga talanglos for hon larde sig fort dock.)

Inget som helst ''sakerhetstank''. Vet en gang som hon skulle snurra pa bandage pa en hast och satte sig mitt pa rumpan framfor hasten och rullade pa bandage pa ena frambenet.. herregud hahah,, tur att det var en snall kuse ;)

Behover jag saga att jag ar glad att den veckan ar over ?? ;)

kl
När Pepita väl ska starta i v7 så är banan så dålig att de funerar på att ställa in tävlingarna... Det är nog inte meningen att hon ska springa v7 helt enkelt...:p

*KL*

blev sent igår, hamna i säng vid halv två. Hästen var kanonfin, när kusken hade värmt sa han, den här tycker jag ni ska gå och spela på. Bad han värma två bakvarv och ett 1600 och trycka på han lite sista kurvan, vilket han gjorde och körde tio sista 200 eller 300 meterna, minns inte riktigt.

när loppet innan kallade till defilering tog vi ut han och gjorde i ordning, men blev ståendes då det blev sju omstarter.

Hästen satt fast fjärde invändigt, och kom inte loss förs i sista kurvan, då gick han ute i femte spår, och avslutade sista 500 14.1, först utan pengar. Nästa lopp blir spännande, dock är det jävla svårt att hitta lopp tycker jag, och igår rök 280 poäng.

knapplån

ATG har anlitat advokater som debiterat 8 800 000 kr i arvode i målet mot Unibet om databasintrång.

8 800 000 kr. I arvode. Till en advokat.
ATG strör pengar i kring sig. De spenderar pengar hit och dit och kastar småsmulor åt hästarna.
Om nu ATG vinner målet mot unibet så ska ett giftigt skadestånd betalas. Ska vi gissa att det blir en ynka kaksmula åt hästägarna?
Spelet går bara bättre och bättre....var i tusan tar pengarna vägen? Undrar om ATG har bonussystem?
gulan

Om nu ATG vinner målet mot unibet så ska ett giftigt skadestånd betalas. Ska vi gissa att det blir en ynka kaksmula åt hästägarna?

gulan

Mm, det kan man undra.

Jag undrar också hur det har gått till när man har lämnat instruktioner till advokaterna.

Det är säkert ingen bluffräkning och den är säkert helt i enlighet med god advokatsed (man borde byta byrå, tralala) men när klient och ombud kommer överens om hur arbetet ska utföras så finns det olika upplägg. I det här fallet kanske man kan gissa att upplägget har varit; "Gör precis vad ni vill - kostnaden har ingen betydelse!"

Vilket är detsamma som att släppa ett gäng 7-åringar lösa i en godisaffär och säga "Ät och härja runt så mycket ni vill - kostnaden och ljudnivån har ingen betydelse!"

Senast ändrad:

*KL*

ni med starthästar med dåligt poäng, kommer ni med? Har anmält min ena, han ahr 85 poäng. de flesta säger att de är lätt att komma med såhär års, men samtidigt när hans tartade i fredags hade han nästan lägst poäng av de 15 hästarna i loppet, han hade då 365, var hästar med 1200 poäng med där.

en vän, kom med på åby, utanflr ett v75 lopp på tio poäng, så det kanske finns hopp ändå?

Mm, det kan man undra.

Jag undrar också hur det har gått till när man har lämnat instruktioner till advokaterna.

Det är säkert ingen bluffräkning och den är säkert helt i enlighet med god advokatsed (man borde byta byrå, tralala) men när klient och ombud kommer överens om hur arbetet ska utföras så finns det olika upplägg. I det här fallet kanske man kan gissa att upplägget har varit; "Gör precis vad ni vill - kostnaden har ingen betydelse!"

Vilket är detsamma som att släppa ett gäng 7-åringar lösa i en godisaffär och säga "Ät och härja runt så mycket ni vill - kostnaden och ljudnivån har ingen betydelse!"
Detta var hur bra som helst skrivet. Undrar om man ska stöta på Trav o galoppronden att börja granska detta? Vet du om detta diskuteras något i travkretsar? Jag är bara på buke och sällan i travsvängen
gulan

Detta var hur bra som helst skrivet. Undrar om man ska stöta på Trav o galoppronden att börja granska detta? Vet du om detta diskuteras något i travkretsar? Jag är bara på buke och sällan i travsvängen
gulan

Det var vänligt sagt. Jag är duktig på att göra mig lustig på andras bekostnad... (skäms)

Jag känner en som har skrivit en liten anspråkslös insändare och skickat till sin favorittidning Trav-Ronden. Vi får se om den publiceras.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar