Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det ska ju börja på R o ha nåt me mammans namn att göra. O det har de ju!

Jo, men vad har mammans namn betyder väl att att Avery är en präktig flicka, dock felstavat?
Men visst, präktig och horor är ju iofs en viss koppling, även om namnet smakar illa och då är jag inte ens nära präktig..

Jag körde på Gävle... Så det beror alltså på banans bredd hur långt bak man ska leda volten? :crazy:

Inte bara, du får ju klart på olika ställen på olika banor. Tempot ska vara samma. Det bästa du kan göra är att noga studera hur de riktigt duktiga kuskarna gör på just den banan du ska köra och försöka kopiera. Eller fråga någon av dem. Första gången jag skulle leda volt hade jag Erik A i ryggen, han hjälpte mig massor, typ, lite fortare, nu är det bra, ta ut ordentligt nu o s v.

Det var inte bara så att du körde för sakta? (Tycker det kännas som att man kör fort) Att de andra inte gick ner så långt bakåt var kanske för de insåg att ni var toksena och inte ville ha 2:a volten över sig?

Föresten, jag tar tillbaka det med att Åby är bred, det var före open stretch...

jaha okej tack för tipset! Nja, tempot verkade vara i sin ordning bara att jag ensam seglade iväg lite väl långt bak i volten utan att förstå varför övriga inte gjorde det:grin: Innan värmningen hade jag tittat på två lopp som startade 2140 v. Och där travade de längre bak i volten innan de vände upp mot start, så jag kände mig säker på hur jag skulle göra... Men icke! haha

-KL-

En liten uppdatering från Netted är att om allt går som det ska, så far jag snart över atlanten för jobb! :D

Jag hoppas att allt är väl med er travmänniskor.

-KL-

En liten uppdatering från Netted är att om allt går som det ska, så far jag snart över atlanten för jobb! :D

Jag hoppas att allt är väl med er travmänniskor.
Vad spännande! Hoppas att det går vägen, och att du får det bra där!

Hm... verkligen?
Nattie är väl ett smeknamn i första hand, som Nettan ungefär?
Natty är präktig och Naughty känns ju långsökt?
Men du har säkert rätt :)

Hm jag vet hur långsökta vi blev när vi satt och försökte komma på namn på de stackare som inte hade några givna namn framåt höstkanten... Slatttömning och namngivning var ett återkommande event, det ena namnet mer långsökt och fräckare än det andra ju fullare vi blev... :o:angel: Men kul hade vi och alla fick namn. Och jag skrattar fortfarande när jag ser namnen för jag mins historierna bakom... :D

Vad spännande! Hoppas att det går vägen, och att du får det bra där!

Ja det är det sannerligen! Kan nog inte tro på det förrän jag är där :D Hittills går det bra, det är ju det där jäkla visumet som tar sin tid.

Ser ut så nu.

Vi plockar in halvblodsmärrar i fölboxarna nu då travarmärrarna säljs, skänks bort eller slaktas.

Men det skall nog gå. Naffa lika envis som ett halvblod utanför en hästtransport :D

AM

Ett halvblod har inte en chans emot dig! :D Jag är helt hundra på att du är envisare än vilken häst som helst utanför en transport, :love:

Hur stor andel av travstona blir ni av med?

Drygt 10 är borta.

Vi brukar ju få ca 15-17 föl per år och ha 5-6 som ej betäckts.

Nu får vi 7 föl och har tre tomma. Varav en av dessa ska tas bort också.

Första halvblodet landade igår.
2 till på ingång

AM

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar