Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Som Kellie skrev och for guds skull - linda bada!
Har sett en hast ga till lop med ena bak inpaketerad i - en fleecelinda med plastskena, gamasch med has och speedycut, en upp och ned vand bell boot och en skalper.
Pa den andra bak hade hasten ingenting....

kl

Sänder en tanke till Rogers familj och vänner :cry:

kl
Jag har idag blivit anklad för att ha stulit en häst som är min.....:crazy:

Vad gör man åt såna här ? Ska man ta ip nummer och polisanmäla...hon som har hästen på foder har blivit utsatt för såna här flera ggr..och det är fd kompis till henne som förmodligen ligger bakom allt...läs inläggen ( dom är inte så många)

http://dressyrmupparna.blogg.se/201..._tmp=6e6b1d37619e0530cb56d9b414f1206fc3d0f24a

Du kommer ingenstans med det bara, straffet ger inte fängelse och då kommer dom inte gå in och kolla vems IP numret är.
Om du vet (misstänker) vem det är så skicka ett brev/ring till personen och tala om att du äger hästen och därmed jämnt. Du äger ju hästen på travsport och det är inget dom kan ändra på. :) Lycka till.

Fast ska han hyra in sig/ köpa del av anläggningen eller vara arrendator för hela? :confused:

Men om han är nöjd med träningsmöjligheterna där, säger det väl en hel del om anläggningens skick :banana:
Kanske man snart törs fundera över om man skulle flytta dit eller inte...:angel:

Även jag tänker mycket på familjen och i synnerhet barnen. Fy så otäckt!

Håller med. Var iväg o tävla på Bergsåker igår och där var det halvflagg och ingen musik till defilering eller priscermoni... bara helt tyst. Travet värnar verklig ,i stora drag, om varandra. rip.:cry:

Jag läste om det på Aftonbladet i går och blev deppig och sur.

"Hästen surnade till och spottade ut bettet" :eek::mad::mad:

Straffet för drivning borde vara att kuskarna själva fick springa ett upplopp med sulky - och samma antal spödrivningar som hästen sista 100... :angel::angel::devil:

KL

Jag sänder mina varmaste tankar till Rogers familj:cry:
Det är så svårt att förstå att han är borta..

han körde utan spö jag känner till hela historien på mycket nära håll känner även personen i fråga och jag är nära på att aldrig prata med människan igen.
Jag är för driving dock enbart drivning för chans till vinst och om hästen svarar på det. Att börja driva (läs veva) 1200 kvar då har det gått jävligt långt. 3 månader är ett skämt 3år hade varit bättre...
Kolla travnet och travronden och Åbys hört och hänt med så får du lite "rolig" (om man nu kan kalla det så) läsning med olika bortförklaringar.

han körde utan spö jag känner till hela historien på mycket nära håll känner även personen i fråga och jag är nära på att aldrig prata med människan igen.
Jag är för driving dock enbart drivning för chans till vinst och om hästen svarar på det. Att börja driva (läs veva) 1200 kvar då har det gått jävligt långt. 3 månader är ett skämt 3år hade varit bättre...
Kolla travnet och travronden och Åbys hört och hänt med så får du lite "rolig" (om man nu kan kalla det så) läsning med olika bortförklaringar.

Eller varför inte läsa lite på killens 'wall' på facebook.. Mkt underhållande.. :angel:

Näe, USCH

*kl*
Vilket ansvar ligger på de som beslutar om att utfärda licens? Ska alla som klarar proven få licens? I detta fallet handlar det inte om en problemfri kille, att han inte är riktigt som andra märker man ju lätt. Vilken problematik han har är jag inte helt säker på men källorna säger minst två olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Killen har blivit mordhotad. Jag tycker hela historien är sorglig, den det är mest synd om är hästen men hon lär vara i annans vård nu.

kl

Kan någon hjälpa mig att hitta en bild som visats här på buke tidigare?

Det är en gammal svartvit bild (har jag för mig) med en travhäst som är felvänd i sulkyn..

Letat både här och via google men hittar den inte :(

AM

Solros; Jag hänger inte riktigt med, vilken slags licens pratar vi om? Amatörtränarlicensen är det ju betydligt mindre krav runt, det kan mycket väl fungera med olika slags diagnoser.

Att killen är mordhotad känns som ett fullständigt ointressant faktum, det säger ju mer om den som hotar än den som blir hotad. Jag har oxå blivit hotad, för att personen ifråga försökte skrämma mig ifrån att anmäla denna. Nu var jag inte särskilt oroligt och tog hotet mer som ytterligare en andledning till att faktiskt anmäla personen. Men att det skulle göra mig till en sämre människa köper jag verkligen inte.

Vi pratar körlicens, det gällde ju en avstängning för drivning i ett lopp. Frågan var, är alla som klarar att ta körlicens lämpliga att inneha en sådan? Om inte, har licensutfärdaren något ansvar för att bedöma om personen är lämplig att inneha körlicens eller ska man så att säga få chansen att straffa ut sig själv?

Förstår inte hur du menar, för personens mående är det nog inte helt oväsentligt, varken själva händelsen i loppet, avstängningen eller mordhotet (orsaken var alltså det som hände i loppet).

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30