Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Hahahaha :) det kallar jag tufft anmält.
Han borde ju inte ha en chans!
Springer han 1.22 tar det nästan 4 min och springer de på start 1.32 så tar det bara 3 min och 20 sek...
Ser man det så så skall han springa 1.12.3 för att vinna...
Men man vet ju aldrig med kallblod!

Någon mer som har sett anmälningslistan till Ro 16/5? :D Ett kallblodslopp för den lägre klassen med 20m. för varje 65 om jag inte såg fel

*inlägget blir väl raderat om jag inte får skriva följande namn*

MEN att persson tar ut självaste Fakse (2,5 milj.) i ett sådant lopp gjorde att jag nästan trillade av stolen haha. Får volta vid 2920m. och övriga på 2140.
Kul med lite annorlunda men har han vinstchans? :D

Anmälan är en protest!.

Länk

Jaha då förstår jag, lite tufft annars,... Men håller absolut med! Har själv en gammal snabbloppare och det är ingen dans på rosor att hitta löp åt nordisar i den klassen :(

*kl*

Martha, jag hörde dig på radion igår, tur med älgen! Gillade din, tur jag fick sistapengen också, istället för förste utan... :rofl: Bara travnördar som fattade, men jag tyckte det var kul :D

..men vilken jävla tur med älgen, för hade den fortsatt hade jag tagit den och hade jag inte dött då så lär jag ha dött när långtradaren som låg bakom hade kört rätt in i mitt ekipage :eek:

Ja, det är nog ofrånkomligt.
Jag tycker det är kul varje gång en liten tränare lyckas få fram en topphäst men det här gör ju att man blir så himla besviken.:(

Det verkar ju som att det stämmer eftersom STC går ut med så mycket info. Jäkligt allvarligt tycker jag när det är läkemedel som inte ens finns registrerat i Sverige. Inte heller används nån av dem i medicinskt syfte. Då finns ju bara ett enda syfte att ge dem - doping. :( Han kan ju inte slingra sig ur detta iomed att det inte finns nån annan häst som ska ha kunnat preparerats med någon av preparaten pga annat skäl.
Fy.. Så jäkla ledsamt. Blev riktigt besviken när jag läste det. :(

Så ja, nu blir man ju jäkligt fundersam kring Opalen. Hur rent mjöl hade han i påsen då? Eller har han fått försmak pga av att Opalen var så bra så han är tvungen att ta fram en till och inte lyckas utan att preparera dem? Undra hur många fler som kommer testa positivt om de nu ska testa alla på hans träningslista.

Nu behöver vi inte spekulera kring Opalen. Det kommer tas tagelprov på honom,så inom en månad vet vi.

Hur långt tillbaks ser man på tagelprov, nån som vet?

Finns det spår ända ut till toppen så att säga?

Om jag inte missuppfattade alldeles tyckte jag de sa på lunchsändningen att man kan spåra substanserna något år tillbaka i tiden via tagelprov.
om jag fattat det hela rätt och Opalen testar negativt så säger det ingenting om vad han kan ha fått i sig ännu längre tillbaka i tiden.

Något som det givetvis inte är någon idé att spekulera i, men för min del har det tagit bort all glans från Opalens prestationer.

Senast ändrad:

Nu behöver vi inte spekulera kring Opalen. Det kommer tas tagelprov på honom,så inom en månad vet vi.

Nu är det ju faktiskt så att smärtstillande inte finns kvar i all evighet, även har jag svårt o tro att den skulle ha nått skit i sig nu eftersom den inte tränas.

Detta förklarar ju helt klart varför hästen tävlade så bra i Italien där "det mesta" är tillåtet och gick som en hygglig guld divisionare i sverige.

Fast detta är ju så urbota korkat gjort så resten av travsportsverige behöver inte alls skämmas.
Det räcker om personen i fråga får djurförbud på livstid. Och gärna höga böter.

kl

Ja, vad ska man säga ...jag blir stum...Jag som trodde det var en duktig amatör och så fuskar han :mad:

Ja finns inga ursäkter i världen :mad: även om försöket var gott "Det var skitdumt". Åh fan??? "Jag gjorde det för att slippa behandla knäna" Ja just det.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar