Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Idag har varit en superdag och en skitdag.
Forst hade vi mkt lyckad traning av i princip hela stallet. Bland annat den fyraariga Revenue valacken. Nar vi fick honom i januari var han langharig som en mammut och hade hull som ett benrangel. Hans rontgenplatar kan fa vem som helst att grata och instruktionen lod - "kort kak, tunga halvrunda med dubbla viktade bellboots och armbagsboots".
Idag gick han 2.06 utan kak och med vanliga flip flop utan vikt alls. Och tillaggas kan att hasten inte haft en enda nal i sig sedan han kom till oss. Stolt matte!

Senare pa morgonen slanger jag fyraars hingsten pa skritten och en stund senare hor jag varldens padrag utifran. En los hast springer vsom en tok med ett helt folje folk som gor sitt basta for att fa tag pa den. Reagerar pa att hasten ar identiskt med Harley som INTE ALLS ar pa skritten. Nar jag fatt upp farten och tagit mig ner dit de just fangat in en hyperaktiv och stralande glad unghingst kan man lugnt saga att jag kokade av ilska.
Stegade upp till fyllot till karl som jag visste hade den enda andra hasten pa maskin nar jag slappte pa Harley och fragar om han tagit av en hast nyligen "ja". Stangde du grinden????? "Nej". Kan saga att han fick sina fiskar varma!
Gor inte direkt nagon overlycklig att ha en kvarts miljon dollar springande pa stora vagen och leker med bilarna (gjorde han tydligen innan de lyckades fosa in honom pa inhagnat omrade igen). Numera ar jag kand som "the raging pregnant woman". Tror inte den karln vagar visa nyllet i narheten av varat stall inom narmaste framtiden.

Hasten mar for ovrigt prima men det ar ett under att han inte skadade sig eller krockade med en bil och ev orsakade mannisko skador ocksa.

kl

Huuuu, nu har jag gjort nåt som gör mig smått nervös...Har köpt ut tre hästar ur bolaget själv och det är Zandokan , Knighthood och Friendly....bara hålla tummarna att det går bra nu ....:eek:

Friendly ska nog säljas, men jag måste vara väldigt noga till vart hon hamnar...

Hon och Z startar på torsdag, Hon på örebro lunch och Z på Åby V65 :bump:

Håller också tummarna såklart!

kl Vad grym hon är Viola Silas!!! Kommer hon starta i elitloppet tror ni eller tackar han nej?

tack :) ...det blir inga småglin på ett tag :( ...eller :D ...Om Z springer in MASSOR av penningar kanske JAG kan köpa nån framöver ...

kl Vad grym hon är Viola Silas!!! Kommer hon starta i elitloppet tror ni eller tackar han nej?

Jag tror han tackar nej.
Han är för rädd om henne och med all rätt. Jag tror han siktar på Elitloppet nästa år istället. Hon har trots allt gjort Gulddivisionsdebut idag, men vilken entré...:love:

Knappast "once in a lifetime" för Viola. Får hon bara vara frisk och hel så kommer nog den chansen igen. :)

Jag tror inte heller det är något vidare enkelt val, det är inte alls säkert att hästen överhuvudtaget springer nästa år, så mycket som kan hända på ett år. Finns ju ett antal delägare också, frågan är vad de säger?

Hade varit spännande att se Viola i Elitloppet, men jag förstår Persson och hon borde ha flera år på sig att vara med bara hon får vara frisk.

Såg det, vi får hoppas det finns mer utveckling hos henne och att hon inte blir skadad, men som sagt mycket kan hända. Å andra sidan är det ju en järnlady, de brukar ju hålla.

Vilka blir de sista då? Iceland och Local Conch?

kl Viola går ut i Kopenhagen istället, hoppas verkligen hon får göra ett bra lopp.

Vi är veliga angående vad vi ska lägga på Pepita, och det svänger snabbt. I förrgår hade vi bestämt oss för Caramba Hall - igår blev hon så gott som bokad på Enjoy Lavec... Är någon fråga kvar att räta ut för en av delägarna annars blir det han. Jag är dock lite tveksam - hon gör sin sista start den första juni och jag tycker 3500 är lite dyrt om hon inte blir dräktig på grund av att hon är i tävlingsmässigt skick:angel:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?