Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Eller varför inte läsa lite på killens 'wall' på facebook.. Mkt underhållande.. :angel:

Näe, USCH

Jag har gjort det och man blir bara ledsen när man ser det... helt normal är han ju inte det vet vi sedan tidigare...
livstids avstängning borde det varit iaf även om han nu inte hade spö med sig..

Vi pratar körlicens, det gällde ju en avstängning för drivning i ett lopp. Frågan var, är alla som klarar att ta körlicens lämpliga att inneha en sådan? Om inte, har licensutfärdaren något ansvar för att bedöma om personen är lämplig att inneha körlicens eller ska man så att säga få chansen att straffa ut sig själv?

Förstår inte hur du menar, för personens mående är det nog inte helt oväsentligt, varken själva händelsen i loppet, avstängningen eller mordhotet (orsaken var alltså det som hände i loppet).

*kl*
Vilket ansvar ligger på de som beslutar om att utfärda licens? Ska alla som klarar proven få licens? I detta fallet handlar det inte om en problemfri kille, att han inte är riktigt som andra märker man ju lätt. Vilken problematik han har är jag inte helt säker på men källorna säger minst två olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Killen har blivit mordhotad. Jag tycker hela historien är sorglig, den det är mest synd om är hästen men hon lär vara i annans vård nu.

Okej nu börjar jag hänga med, jag trodde du frågade om något helt nytt fall, jag fattade inte att det hängde ihop med den andra diskutionen! :D Alltså tyckte jag att det fattades en hel del information! :idea:

kl

Alltså.. är de bara jag som tycker att färjestads hemsida är helt toppen?:D Tänk om hemsidan till varje tävlingsbana i Sverige kunde vara så uppdaterad, och ( nu till själva menigen ) lägga upp/ VISA ALLA LOPPEN + RESULTATEN efter en tävlinsdag! Hos mig skulle detta uppskattas enormt om den trenden kunde föras vidare!:idea: Nu har ju inte jag besökt alla hemsidor och vet bara att det är "Internet-Torka" på de banor som jag kör på...
Tycker ni?? :bump:

instämmer!!! var jättebra när jag var utomlands och tränaren starta hästen så kunde jag se löpet efteråt och se hur det gick till.

*kl*

Fick en långbent stounge inatt e. Perhaps Love och min märr Kära Felicia.
Finns det nån Välkommen till världen-tråd där jag kan slänga in en bild eller 2?

Fruktansvärt tragiskt:cry: Det känns fortfarande så overkligt:crazy:
Jag är också vän till familjen och det är en enorm förlust för oss alla. Främst för familjen naturligtvis, som förlorat en underbar far och älskad make, men även för vänner, bekanta, hästägare och traventusiaster. Med Roger förlorade vi även en stor hälsingeprofil, men i våra hjärtan och minnen lever han kvar:love:

Det var alltid roligt när Roger var med:D!
Usch, det kommer att bli svårt att gå på trav i fortsättningen utan honom:(

Stora, varma kramar sänder jag till familjen:love:

Roger - du fattas oss!

väcker liv i tråden genom att stolt meddela att min lilla pålle blev månadens häst på gävle =)

kl

I morse när jag stod och seminerade en märr så vräkte snön ner i drivor..
Undrar om hon tyckte att det var fel årstid??:D

AM

Någon mer som har sett anmälningslistan till Ro 16/5? :D Ett kallblodslopp för den lägre klassen med 20m. för varje 65 om jag inte såg fel

*inlägget blir väl raderat om jag inte får skriva följande namn*

MEN att persson tar ut självaste Fakse (2,5 milj.) i ett sådant lopp gjorde att jag nästan trillade av stolen haha. Får volta vid 2920m. och övriga på 2140.
Kul med lite annorlunda men har han vinstchans? :D

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30