Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ååh vad spännande och roligt! :bump:
Om jag kan ska jag gå ner till åby imorgon och smacka på Z till dig annars får jag stå på balkongen och tjoa :banana: med ATGlive i bakgrunden.
Lycka till!

F-n också....kusken tog på sig allt...hästen gick så bena var som trumpinnar över upploppet och då drev han ytterligare på honom och han försökte öka men det gick ju inte att springa fortare :( ...men vi tar nya tag :) Nästa gång ska han inte driva när hästen ändå gör så gott han kan ....Min Lilla Prins <3

Jag blir så trött på tramset kring auktioner. Ropa tillbaka fast man fått bud på 650 000?:confused:

Ja det är skumt att man gör det men i övrigt tycker jag att det är dåliga priser överlag.

Ja, man kan undra om det är för fåfänga, uppmärksamhet eller nåt annat korkat. Ett bra bud är ett bra bud och bör tas!
ELLER, så har de gjort upp om ett annat pris med nån på sidan av..

F-n också....kusken tog på sig allt...hästen gick så bena var som trumpinnar över upploppet och då drev han ytterligare på honom och han försökte öka men det gick ju inte att springa fortare :( ...men vi tar nya tag :) Nästa gång ska han inte driva när hästen ändå gör så gott han kan ....Min Lilla Prins <3

O jag letade en stund efter dig men fick gå tillbaka till stallet o hjälpa till istället... :( nästa gång när du e på Åby Martha så slipper du inte mig :p

Varför anmäler man till auktion om man ändå inte tänker sälja, trots bra bud? Synd för de som inte kommer med på auktionen, att andra har den som en kul grej att se vad folk bjuder för ens häst.

Det obegripligt och förbannat fräckt mot seriösa säljare som har anmält men inte kom med.
(Vi har inte anmält, så jag är inte upprörd för egen del.)

Och hur tänker köparna? De ser ut en häst, bjuder flera hundra tusen mer än vad den på pappret är värd, och säljaren bara: "Haha, lurad!. Jag ska inte sälja, tyckte bara det var kul att vara med". Jag skulle då aldrig mer nånsin bjuda på häst från den säljaren.

Fast oftast säljs ju hästarna. Det finns bara någon form av dolt agenda. Oftast är det PR. Men det finns i alla fall ett rop som ter sig som rena rama försäkringsbedrägeriet.

Åh fy så nervös jag är nu! Snälla hjälp till med tumhållning för Alfas Domino i treåringseliten.
Jag har snart inga naglar kvar.

P1000936.JPG

Det är ett gammal klassiskt recept på en chokladkaka. naturligvis givet idag på Elitlioppsdagen! Icke travintresserade får baka den till mamma på mors dag.

VARENNETÅRTA
Ingredienser

1 dl kaffe, starkt

250 g smör

250 g mörk choklad

2 dl socker

4 st ägg

Tillagning

Värm ugnen till 175°, kläm fast ett bakpapper i form med löstagbar kant. Värm och smält på svag värme kaffe, smör och choklad i en gryta. Dra grytan av värmen och rör omväxlande smör och socker till allt blandas.
Häll ner smeten i formen och grädda mitt i ugnen 50-60 min.

Kyl tårtan minst över natten. Serva med bär och grädde eller glass.

Senast ändrad:

Angående auktionen:

En del säljare står ju själva och trissar upp priset.

Så om nu en säljare har gjort det och har sista budet på låt oss säga 350.000 kronor och får hästen tillbaka så kan ju baktanken vara den att när hästen sedan ska säljas privat så kan säljaren alltid hävda att "ja, men jag har ju fått bud på 350.000 så jag säljer inte under det priset för det är ju vad hästen minst är värd". Trots att han själv har trissat priset dit.

Lurendrejeri är vad det är.

Ja, så går det ju till tyvärr.:mad:
Tror inte för ett ögonblick på att det var riktiga bud man tackade nej till i fler av återropen.

Jag fattar ändå inte. Att anmäla , vet besikta, transportera och betala kortage är ju inte direkt gratis. Kan det verkligen löna sig att göra så?:confused:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?