Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Lägger väl till att "herr pra-häst" faktist kan säga en massa andra saker också.:D

Har varit hemma hos oss på kaffe många gånger och då pratar han jättebra ju.

Men blyg.
Kanske är det därför som det alltid blir standardkommentarer
modell 1 A varje gång reportern kör upp mickrofonen i mun på honom för intervju typ 1,4 sekunder efter loppet. :o

AM

Lägger väl till att "herr pra-häst" faktist kan säga en massa andra saker också.:D

Har varit hemma hos oss på kaffe många gånger och då pratar han jättebra ju.

Men blyg.

Kan bara hålla med. Var lite nervös första gången jag ringde honom för att be honom köra en häst åt mig, men det gick jättebra att tala med honom.

Alltid glad och hälsar när man träffar honom på travet.
Tyvärr kör han mindre här uppe nu.

Ska inte klaga på värmen idag i alla fall slog på tv och kollade på lunch traven där spö regnade det och åskade så de vill inte att fotogrferna skulle va ute på banan..
Så jag ska nog inte gnälla över att vi får köra häst i värmen idag..

håller med! Såg på liven hur åskan gick o när en av flaggorna på innerplan lossade o blåste iväg... :crazy:

Ni får kalla mig politisk korrekt eller whatsoever,men jag blev kräkfärdig när jag såg följade skämt på en av landets största tränares hemsida;

"Lille Ashmed kom fram till sin skolfröken o sa
- Jag skulle vilja bli svensk
- Visst sa fröken from nu heter Du Calle Svensson.
Calle skynda sej hem och berätta för sina föräldrar att nu minsann var han svensk.
Nästa dag i skolan fråga fröken hur kändes det nu att vara svensk?
- Jo svara han- Jag hann inte mer än hem, då fick jag stryk av 2 invandrare!"

Ni får kalla mig politisk korrekt eller whatsoever,men jag blev kräkfärdig när jag såg följade skämt på en av landets största tränares hemsida;

"Lille Ashmed kom fram till sin skolfröken o sa
- Jag skulle vilja bli svensk
- Visst sa fröken from nu heter Du Calle Svensson.
Calle skynda sej hem och berätta för sina föräldrar att nu minsann var han svensk.
Nästa dag i skolan fråga fröken hur kändes det nu att vara svensk?
- Jo svara han- Jag hann inte mer än hem, då fick jag stryk av 2 invandrare!"

Jag fattar inte ens det roliga ja?? Vad är poängen här? :confused:

Landets största?

Det är ju osmakligt med främlingsfientligheten i "skämtet".Sen när man dessutom råkar vara en tränare som har väldigt många norska ägare så visar det att man inte bara är främligsfientlig. Man saknar helt fingertoppskänsla också.

Jag fattar i alla fall den poängen att tränaren/cathdrivern i fråga har outat sin främlingsfientlighet. Det räcker så kanske.

Jag fattar i alla fall den poängen att tränaren/cathdrivern i fråga har outat sin främlingsfientlighet. Det räcker så kanske.

Ja, naturligtvis och dessutom total avsaknad av både intelligens och humor.
Missförstå mig rätt, det hade inte varit bättre med någon annan främlingsfientlig historia som jag förstod.
Jag fattade bara inte poängen.

Eftersom de har publicerat den på sin hemsida så är det ju något de står för. Så namnet är väl ingen hemlighet egentligen. Det är stall Goop.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar