Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Lillfia fick åka in till banan idag och göra sitt första "snabb" jobb vart mest titta på läskiga skyltar och annat läskigt...:grin:
Skötte sig gallant inge hopp eller skutt i vagen.:laugh:
Vart inte mycket till "snabb" jobb dock mest miljö träning.
Gick ca 1,50 tempo..
Är rätt nöjd med tanke på att det va första gången och hon va helt cool.
Kollade puls efter och hon verkade inte märkbart uppstressad trots att de va lite läskigt..
Ser fram imot nästa besök.. :banana:

Och jag har gjort det omöjliga i dag...

:banana::banana::banana:

Efter drygt 5,5 år (jag vet, jag har nåt fel där uppe ;)) så kvalade i dag min 8-åriga fd problemhäst Nisse som det finns så mycket trådar om här!

Ja, det var väldigt längesen, så längesen att jag hade glömt det ;)
Men visst är det han du köpte på Örebro? Fasen va fort tiden går! :eek:

Yes, det stämmer... Nu får vi se om det inte finns lite utveckling i honom nu när han börjar gå lite fort också :D

Det är så himla kul att du har fått ordning på honom! Nu håller vi tummarna för att den uppskjutna karriären blir fullkomligt strålande från och med nu!

Grattis!!! Man ska aldrig ge upp, så länge kusen står på bena och är under åldersgränsen lever hoppet :banana::banana:

Så jag stretar vidare med 6-åringen som är på gång.....igen...

Tack för inspirationen :bow::bow::bow:

*kl*

Världens bästa kusk vann Peter Haughtons Memorial. Hästen var bra den också ;) Men vinnaren av Merrie Annabelle imponerade mer på mig.

Johnny hade en bra dag här över kan vi lugnt säga. Lite störigt att han pratar svenska i vinnarcirkeln dock :p
Fel häst vann det loppet (okej, vår gjorde ett break. och den som vann såg riktigt fin ut)....
Vi har haft en pissig dag om man bortser från Esters 3:e placering i race 2.

Men det har vart en grym känsla här över. Hambot är något speciellt.

Ikväll blir det till att dränka sina sorgen i öl, skaffa minnesluckor=glömma bort dagen. för att sedan kliva upp klockan 4 i morgon bitti och genast ge sig iväg till jobbet igen.

Haft 22 hästar som raceat den här veckan. Tungt men skoj. sprang in 60'000 dollar igår på 5 hästar.

Kan tänka mig att elitloppet och hambot är mycket samma känsla. Dock har jag inte vart på elitloppet än, får ta det när jag kommer hem nästa gång.

Men donato avkommorna är knepiga. Den vi har är inte kul att leka med..
Han klättrade över sin groom på babyracet för någon vecka sedan.
Hingstig så det smälle rom det.

Dom två jag träffat är knepiga :p Men bra hästar, jag menade verkligen inte att alla är det. och grattis på födelsedagen =)

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar