Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ibland överdriver du lite Nebraska...det är massa skämt där om både det ena å det andra och alltid finns det väl nån som kan tillskriva författaren en dålig sida....
Tror knappast nån an gooparna är rasistiska eftersom jag känner dom alla. inte heller ser de ner på kvinnor ( en del skämt) eller annat de "skämtar om"
..jag uppfattar att föräldrarna blev förbannade för pojken ville bli svensk...och fick stryk för det ( ironi-skämt)
Du uppfattar att invandrare slår sina ungar och alla verka uppfatta det på sitt egna sätt.

Jag tror inte alls de är rasistiska. Men viss mån främlingsfientliga.
Och "skämten" ska vi inte tala om. Men någon dag kanske stall Goops hemsida hittar till det här milleniumet.

Jag tror inte alls de är rasistiska. Men viss mån främlingsfientliga.
Och "skämten" ska vi inte tala om. Men någon dag kanske stall Goops hemsida hittar till det här milleniumet.

Lite spinn off.

Jag har upplevt att vissa/många travfolk lever i sin "lilla bubbla", de sliter hårt om dagarna och åker på trav på kvällen och är inte så jätte intresserade av vad som händer i samhället i allmänhet.
Man orkar läsa travronden och kanske aftonbladet/expressen ibland, men knappast följa debatter.
Det gäller ju naturligtvis inte alla, men många verkar vara lite väl travifiserade.

De fastnar gärna i den där "vardagsrasismen" utan att vara direkt informerad och genomtänkt och jag vet folk som fortsatt slänger sig med neger utan att mena något mer än benämning på en viss människa och blir riktigt häpna och undrar "varför man inte får säga så" när man påpekar det.

:banana:
E happy idag gubben va ute och körde våran 2 åring och jag tror aldrig hästen har gått så bra som hon gjorde idag.
Såg ut som en helt annan häst.
Vi har knölat och grejat med balansen och skorna fram och tillbaka.
hade även ute kiropraktor som konstaterade att hon va sne i bäckent för nån månad sedan så man har ju tänkt typ good bye premie lopp..

Men den senaste 3 veckorna har de känns som om allt bara faller på plats och man ser på hela hästen att hon bara lyser och tycker att det e så kul..:rofl:

va bar tvungen att skriva va mig lite :laugh:

Knapp. känner för att lägga mig i tråden lite..

Sinnessjukt nervös, är precis påväg till Retentionbarn med tre hästar som ska gå kvalen för hambeltonia i morgon, två till oaks.

Fick äran att åka upp till Canada för arr starta en i Maple leaf trott förra veckan (Hot shot Blue Chip). Fantastiskt kul, blev en 3e placering och 90.000 dollar rikare.

Senast ändrad:

Knapp. känner för att lägga mig i tråden lite..

Sinnessjukt nervös, är precis påväg till Retentionbarn med tre hästar som ska gå kvalen för hambeltonia i morgon, två till oaks.

Fick äran att åka upp till Canada för arr starta en i Maple leaf trott förra veckan (Hot shot Blue Chip). Fantastiskt kul, blev en 3e placering och 90.000 dollar rikare.

Härligt!!
Hejja hejja!! :banana::banana::banana:

Nu har vi även en i finalen till (kvalen gick idag för 2-åringarna):
PETER HAUGHTON MEMORIAL 2 Year Old Colts and Geldings Han gick 1.57.0 Svensk tid 1.12.7. Tycker verkligen att det är coolt här över när tvååringarna går i de farterna.

Och två i finalen till:
MERRIE ANNABELLE 2 Year Old Fillies
D'orsay gick 1.57.2 svensk tid 1.13.0
Quarentine gick 1.58.0 svensk tid 1.13.3

I morgon är det kval till Oaks och hambot...

Nu har vi även en i finalen till (kvalen gick idag för 2-åringarna):
PETER HAUGHTON MEMORIAL 2 Year Old Colts and Geldings Han gick 1.57.0 Svensk tid 1.12.7. Tycker verkligen att det är coolt här över när tvååringarna går i de farterna.

Och två i finalen till:
MERRIE ANNABELLE 2 Year Old Fillies
D'orsay gick 1.57.2 svensk tid 1.13.0
Quarentine gick 1.58.0 svensk tid 1.13.3

I morgon är det kval till Oaks och hambot...

shit vilka tider :laugh:

Är riktigt häftigt att se. Menar det är två-åringar alla tre, jag vet knappt vad två-åringarna går hemma i Sverige längre.

Sarskilt med tanke pa vilket jakla vader ar var ocksa.
Klart imponerande - lycka till ikvall + finalerna!

43873-072911r1.jpg

Lightning Storm och kusken Yannick Gingras (E. Donato Hanover) går över mållinjen..
Du såg seriöst inte hästarna på banan. Hemskt väder och vi var nästan på väg att stryka honom då han hade värmt upp riktigt dåligt. Men vi slet av bakskorna och hoppades på det bästa. Yannick var nästan på väg in efter Post paraden. Men vände upp och då kändes det mycket bättre :)

Ni får kalla mig politisk korrekt eller whatsoever,men jag blev kräkfärdig när jag såg följade skämt på en av landets största tränares hemsida;

"Lille Ashmed kom fram till sin skolfröken o sa
- Jag skulle vilja bli svensk
- Visst sa fröken from nu heter Du Calle Svensson.
Calle skynda sej hem och berätta för sina föräldrar att nu minsann var han svensk.
Nästa dag i skolan fråga fröken hur kändes det nu att vara svensk?
- Jo svara han- Jag hann inte mer än hem, då fick jag stryk av 2 invandrare!"

men lol, de e ju bara en historia! :idea:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar