Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag förstår inte vad dom gnäller om? Det är ju för hästarnas bästa. Förvaringsdelen går alltid att lösa. Det gäller bara att man ska vilja lösa det.

Om man läser tråden så ser man att det är inte att man ska ha pass som det gnälls över utan att det ska vara med alltid när du håller på med hästen. Även om du inte tävlar eller åker till veterinären. Plus att vissa pass inte kommer att vara giltiga efter året slut om jag har läst rätt. Inte så jeffla kul att behöva betala för ett nytt pass.

Om man läser tråden så ser man att det är inte att man ska ha pass som det gnälls över utan att det ska vara med alltid när du håller på med hästen. Även om du inte tävlar eller åker till veterinären. Plus att vissa pass inte kommer att vara giltiga efter året slut om jag har läst rätt. Inte så jeffla kul att behöva betala för ett nytt pass.

Det gör ju vi:confused: vi har ju liksom ett maktmissbruk hos oss med. Men det är ju ridsportens förbund som är korkade då om passen inte gäller. Enligt de flesta som är här på forumet ska det vara dyrt att ha häst o detta är ju bara en del i det hela.

Det gör ju vi:confused: vi har ju liksom ett maktmissbruk hos oss med. Men det är ju ridsportens förbund som är korkade då om passen inte gäller. Enligt de flesta som är här på forumet ska det vara dyrt att ha häst o detta är ju bara en del i det hela.

:confused: vad gör vi? Har passen på oss vid träning? Eller vad menar du?

Jag tror att civilaction menar att vi alltid har passet med oss eller så har vi passet så att vi kan komma åt det inom tre timmar.

VEM skulle springa runt i skogen och kolla hästpass?

Jag personligen tycker att det är bra att ALLA hästar ska ha pass,även skogsmulle hästarna.Då kan kontroller göras,så att man ser att hästarna mår bra.Inom travet så görs det ju kontroller en gång om året,så tycker jag att det ska vara inom alla grenar i hästvärlden.

Jag personligen tycker att det är bra att ALLA hästar ska ha pass,även skogsmulle hästarna.Då kan kontroller göras,så att man ser att hästarna mår bra.Inom travet så görs det ju kontroller en gång om året,så tycker jag att det ska vara inom alla grenar i hästvärlden.

Vad för kontroller?

kl

Bild på Zassa och den nya sandblästrade kylleran

27085585.jpg

Till oss kommer personal från våran hemma bana,en gång om året och kollar hästarna,hur mycket foder vi har hemma,kollar utrustningen,antalet hästar,mm,mm.

Ok, då är jag med. "Alla" talar om dessa kontroller, farsan har haft licens sen 1998 men aldrig haft nån kontroll.

JAg har inget emot hästpasset som sådant, eller att man ska ta det med till veterinär eller vid tävling. men detta att många pass blir ogiltiga var väl ändå att ta i.
Hur ska man tolka följande...

A5-format, liggande, framsida av
genomskinlig plast, baksida av svart-eller
mörkblå plast, sammansatt med nitar
GODKÄNT HÄSTPASS!!

A5-format, stående, fram-och baksida av
mörkblå eller grå plast. Häftad, text
”Identitetshandling” eller ”Hästpass” på
framsidan, innehåller inget UELNnummer
EJ GODKÄNT SOM HÄSTPASS

A4-format, grönt eller vitt
registreringsbevis med uppfödar-och
härstamningsuppgifter
EJ GODKÄNT SOM HÄSTPASS

Utländsk passhandling innehållande ifyllt
konturdiagram OCH sidor för
livsmedelsbehandling
GODKÄNT HÄSTPASS

Utländsk passliknande handling som
INTE innehåller konturdiagram och/eller
sidorna för livsmedelsbehandling
EJ GODKÄNT SOM HÄS

Röd markering. Detta är väl det pass som de flesta travhästar födda före 2005 har? Iofs är de nitade och inte häftade men har omslag av grå plast. Innebär det här då att man måste ansöka om nytt pass till dessa? Eller ska man tolka den här passtypen som giltiga?

Grön markering. Sådana pass har jag till de hästar som är födda 2005 och senare. Dessa två ser exakt likadana ut i innehåll . Ändå tolkar jag dessa som giltiga och de andra som ogiltiga. ? ? ? ?

SJUKT! :mad:

På detta också kravet om vaccinationsobligatorium.
Nej, nu slutar jag snart med trav.

Det är väldigt enkelt..

De passen som är giltiga idag kommer också vara giltiga efter 1 juli. Enda skillnaden är att de som idag har ogiltiga pass MÅSTE skaffa ett giltigt.

Är 99% säker på att det inte gäller oss inom travet. De här nya reglerna är mest för alla skogsmullar ute i landet. Kommer de påverka oss så kommer STC ge ut info.

Så tror jag också.

*KL*
Jag sitter här och dricker en kopp té medan Delilah Kemp och hennes nyfödda lilla stoföl ligger och sover en stund. :love:
Den här har väldigt långa bogar, precis som den andra Offshore Dream avkomman vi fick ifjol. Det är kul när man kan se släktskap tycker jag.

Ok, då är jag med. "Alla" talar om dessa kontroller, farsan har haft licens sen 1998 men aldrig haft nån kontroll.

Enligt personalen från vår hemmabana,så ska dessa kontroller göras en gång per år.Konstigt att det är så olika beroende på vart man bor!Nästa gång dom kommer till oss så ska jag prata med dom om det.

Spöket konstaterar... Även om jag vet att det är igång just nu och jag hoppas att de kommer snart så har vi aldrig haft en kontroll från bansällskapet. Men vi har bara haft träningslicens sen 1977.... :rofl::rofl:

För övrigt är jag just nu upptagen men att snickra hemsida och träna kusar... :bump::bump:

Enligt personalen från vår hemmabana,så ska dessa kontroller göras en gång per år.Konstigt att det är så olika beroende på vart man bor!Nästa gång dom kommer till oss så ska jag prata med dom om det.

Skickar dom då en lapp om vilken dag de kommer? tänkte på att alla jobbr vi så olika tider

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar