Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

rickardalderborg09.jpg

Proffstränaren Rickard Alderborg har hastigt lämnat oss idag, onsdag 15 april, och hela Kalmartravet är i stor sorg.

Alderborg körde travtävlingar så sent som igår på Jägersro, där han körde Livi Del Piero till en tredjeplats i sista loppet för kvällen. På vägen hem från Malmö kände han sig krasslig.
I morse fortsatte han att jobba på i stallet som vanligt men ramlade ihop och dog av en hjärtinfarkt.

Rickard tog ut sin proffslicens på Kalmartravet 1990 och har under åren plockat fram ett flertal topphästar, bl a Lass Vilma, Bitching Jay och Tyburn Tree samt den för dagen aktuella V75-hästen Jack Z. Han var i sina bästa år och hade mycket ogjort privat och på travbanan när han nu lämnade oss alldeles för tidigt, endast 46 år.

Våra tankar går närmast till Rickards sambo Diana och deras två barn.

/Kalmartravet

R.I.P
Mina tankar går till familjen och de som jobbade i stallet.

RIP Rickard.

Så sjukt hemskt. När vi fick beskedet i stallet idag så vart det bara som ett frågetecken. händer sådant här?! känns så himla omöjligt.

tyvärr så är det såhär, och jag tänker så himla mycket på hans familj nu.

så himla himla himla tråkigt! :cry:

På detta också kravet om vaccinationsobligatorium.
Nej, nu slutar jag snart med trav.

Samma här e så jävla trött på diktaturstyret även om hästar inte kommer försvinna ut ur mitt liv då jag nu ska läsa till hästmassör:banana: och sedan vidare. Men travet blir snart för dyrt att hålla på med och alla korkade regler i "djurskyddets" namn så kommer nog många sluta.

Gud så hemskt. Så ung.
RIP Rickard. Jag kommer aldrig glömma hur du och hedershästen Tyburn Tree gick fram på banorna under många år.
Heder.

JAg har inget emot hästpasset som sådant, eller att man ska ta det med till veterinär eller vid tävling. men detta att många pass blir ogiltiga var väl ändå att ta i.

På detta också kravet om vaccinationsobligatorium.
Nej, nu slutar jag snart med trav.

Nämen Oki.
Skit i det där och fortsätt med travet.

Myndigheterna har inte ens koll på nuvarande passregler.
Veterinärerna struntar i att stämpla efter diverse medikamenter.
Alla A4or som man fyllt i om medicinering har hamnat i nån källare hos JBV.

Ingen har koll och detta är bara ett sätt att fixa lite bättre siffror hos AF.
Alltid sätter det nån i arbete..

Äsch..inget att hetsa sig över. Snarare skratta åt.
Ibland blir byråkratin lite väl byråkratisk..

Visst. Vi har haft en enda kontroll. Då visade jag en bunt med pass som låg i kassaskåpet.
Och???
Inte stod vi och rakade fram frysmärkningssiffror och kollade att allt stämde.
Inte visste väl nån att flera av passen hörde till hästar bortom denna värld och i himlen.
Inte kollade nån att gammelhingsten var passlös...

Tänk så här:

Det sas för längesedan att man skulle äta 4 brödskivor per dag.
Det har sagts att ägg är giftigt.
Gurkor skall vara raka.
Internet är en modefluga och kommer att dö ut.
Alla kommer att sitta med 3D glasögon på bio
Förr så fick importerade bilar med katalysator körförbud.

Nu skall passen vara randiga på tvären och snart enbart ha typsnittet Arial med 12 punkter. Säkert kommer det fram, vid förnyad arbetslöshet, att det skall finns ett hovavtryck och en ögonscanning med..:D:D

Ta en kopp kaffe och ett hälsosamt wienerbröd så skall du se att det fixar sig.
Trava på!!

AM

Nu skall passen vara randiga på tvären och snart enbart ha typsnittet Arial med 12 punkter. Säkert kommer det fram, vid förnyad arbetslöshet, att det skall finns ett hovavtryck och en ögonscanning med..:D:D

Ta en kopp kaffe och ett hälsosamt wienerbröd så skall du se att det fixar sig.
Trava på!!

AM

:rofl::rofl::rofl:

Du e allt rolig du nafa :D

Man kan ju inte sluta med hästar det är en omöjlighet jag försökte ett helt år men nu sitter man där igen. Men många kommer sluta de det är vi som kommer få betala kalaset som STC har ställt till med. Detta med vaccinet är ju bara toppen av isberget. Men men ny flytt på G Åby stallbacke verkar närmast till hands just för dagen. Inget håller i travet stor bråk på gården med bommar för banorna som resultat:crazy::(.

Men vad ÄR detta för jäkla vecka?

Jag hoppas att kuskarna klarade sig någorlunda bra i gårdagens olycka i provloppet på Mp.

Nu kom det NÄRA då den ena inblandade är min hovis och jag känner tränaren till den allvarligast skadade hästen lite. :( Och så klart känner jag den andra inblandade kusken också.

Ja det är verkligen jätte läskigt med alla olyckor på sista tiden.:cry:

Mitt sto var med i loppet på Axevalla i tisdags där den ena hemska olyckan hände..
Är så himla glad att hon klarade sig ur den oskadd.. :o

Det dog en häst i provlopp på Bollnäs för ett par veckor sen också... :(

kl

Jag leasade ut 2 av mina pållar för ett par veckor sen, dom skulle titta på Friendly men blev så kära i hennes syster rockan också så dom leasade bägge två :D..Gott för flickorna som alltid är tillsammans. Igår fick jag ett mail om att dom var helt förvånande då dom varit nere på banan ch kört 23 lät med bägge, Frances Marie gubbeb trodde rockan var en riktig kanon med flera 100 tusen på sig , så glänsde hon ( ostartad) så nu håller jag tummarna att det fortsätter lika bra förtsättningsvis :bump: :bump:

*martha som haft problem med att hinna med alla hästarna, men nu börjar det att lägga rätt sig *

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II