Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jamen, klart det va Mio jag menade:(

Tackers Nisse, du får skaffa honom en pannlampa:D

Jag undrar hur Peter Untersteiner mår idag? Utmotad för två tjuvstarter med omgångens tredje mest betrodda häst, streckad på drygt en miljon kuponger. Själv övertygade jag mina arbetskamrater om att "Peter är en av Sveriges bästa kuskar i voltstart.".
Jag har fått några sms efter det om man säger så...:cool:

Jag undrar hur Peter Untersteiner mår idag? Utmotad för två tjuvstarter med omgångens tredje mest betrodda häst, streckad på drygt en miljon kuponger. Själv övertygade jag mina arbetskamrater om att "Peter är en av Sveriges bästa kuskar i voltstart.".
Jag har fått några sms efter det om man säger så...:cool:

:rofl: Ja han har nog fått höra det ett antal gånger med fram för allt av Johan.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt det. I TV sa dom "dramatik före start" då tänkte jag att 4-5 hade krokat ihop (för de såg ut som det) och sedan Peter Untersteiner har blivit utkörd för dubbla omstarter. :rofl:
Kan han gott ha kan jag säga årets hittills största tabbe :D Synd om ägaren bara:(

:rofl: Ja han har nog fått höra det ett antal gånger med fram för allt av Johan.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt det. I TV sa dom "dramatik före start" då tänkte jag att 4-5 hade krokat ihop (för de såg ut som det) och sedan Peter Untersteiner har blivit utkörd för dubbla omstarter. :rofl:
Kan han gott ha kan jag säga årets hittills största tabbe :D Synd om ägaren bara:(

För att inte tala om spelarna! :idea:
Men alla kan göra misstag, jag tycker att Peter skötte intervjun efteråt snyggt. Inga bortförklaringar, inga ursäkter. Bara en dålig dag helt enkelt.

Usch vilket trist gråväder det är i dag...

Och en massa kändisar på banan + att jag måste åka och handla så det blir en sväng till travet i kväll också.

Plus en sväng till tippen med 13 gamla uttjänta hästtäcken och filtar, vad då samla på gammalt skit? :angel:

Neeej kasta inte, jag börjar få slut på min "skithög" pga täckesätande hingst.

Neeej kasta inte, jag börjar få slut på min "skithög" pga täckesätande hingst.

Ja men HUR många travhästar drar 125? :rofl::rofl:

Jag blir mer och mer fascinerad över hur liten Dinos mamma var, han är ju strax över 155 själv men drar 145 i täcken! :eek:

Och råttätna ylle-filtar anno 60-tal och råttätna fleece-filtar och små bävernylonstäcken och....

Inget vettigt alls alltså.

Nää då var det inge intressant, här dras det 135-145.
Skitungen har blitt stor, 160+ o hans ego är 260+ :devil:

Nää då var det inge intressant, här dras det 135-145.
Skitungen har blitt stor, 160+ o hans ego är 260+ :devil:

Vår treåring är nog nääära 160 nu, jag har inte mätt henne på ett tag, hennes ego är också större än höjden, hon försökte nypa en främmande karl på banan i lördags det lilla kräket. :devil: Första gången hon gör det väljer hon en smålänning... :eek::o:rofl:

Ska ringa o skicka efter nya billiga täcken från den dära affären i Halland som börjar på U. Där har dom regntäcken för typ under 2hundringen.

Ja regntäcken går ju inte i soptunnan förrän de läcker som såll eller börjar skava på pållarna... :idea:

Jag har själv fått shoppa massor i vinter då jag förr haft massor av korta hästar och nu har EN 135-häst kvar i stallet.

Det är bara att inse, mina "små" är inte så små längre... :love:

Hur går det med hingstbattingen då? Min treårsdonna börjar äntligen funka mer som hon ska! :idea::love: Fast hon kör fortfarande rodeo om man vill att hon ska jogga sakta i bakvarven för hennes grundfart är 2.10 och måste hon gå långsammare än det blir hon lite ilsk... :angel:

Battingen är vi mer än nöjda med. Tänkt att åka på provlopp om 14 dgr för att sen kvala feb/mars.

Det finns tydligen mycket att åka med enligt tränaren.....

Sista plats på Färjestad ikväll :cry::mad: Han fick inget fäste alls mycket tråkig hemresa. (inte min häst jag bara kör bil:grin:)

Vart har våran lilla humla tagit vägen?

Sista plats på Färjestad ikväll :cry::mad: Han fick inget fäste alls mycket tråkig hemresa. (inte min häst jag bara kör bil:grin:)

Vart har våran lilla humla tagit vägen?

Vad tråkigt. Jag var ute och kollade på VÅR bana och alla fyra hästarna jag känner till lite närmare kompisar/annat löst folk galopperade. :crazy: Däremot vann en annan kompis häst lopp på Färjestad till 16 ggr pengarna och en annan kompis pålle var femma där (förresten, en av galopphästarna var femma också med lite tur)

Om du menar Buke-humlan så är hon alltid här lite till och från... :D Hon har ett LIV till skillnad från mig tror jag??? :eek:

(Annars "kan" det bero på att jag sitter inlåst i en verkstad hela dagarna) :angel:

Battingen är vi mer än nöjda med. Tänkt att åka på provlopp om 14 dgr för att sen kvala feb/mars.

Det finns tydligen mycket att åka med enligt tränaren.....

Nä men vad himla kul!!! :banana::banana:

Håller alla tummar för er, det är ni värda.

Helt fel, Humlan är totalt livlös och utslagen i magsjuka... :mad:

Men Mumsan, är du inte frisk än?? Urscha...

-kl-

Idag har hjärncellerna gått varma, :rofl: våran Travsport & Hästkunskap lärare Madde ( även känd som Min Lilla Blågul's kusk) satt oss å svara på frågor om hur vi gör när vi fodrar ( rutiner alltså) , inför, under & vid hemkomst från tävling. Blev några A4... sen om det är vettiga svar el ej vettetusan!

På måndag börjar vi med licens.. blir spännande. Jag kommer kissa på mig flera ggr om & hata mig själv om vartannat.. typ :D

Jo, igår körde jag nordis för första gången!! Ganska mys-pysigt :)
Och idag åkte jag slalom in efter Västerbo hästen haha hon va lite yrslig ho´............

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 202
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar