Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Om du menar Buke-humlan så är hon alltid här lite till och från... Hon har ett LIV till skillnad från mig tror jag??? :eek:

(Annars "kan" det bero på att jag sitter inlåst i en verkstad hela dagarna) :angel:

Hey vad är fel på ett "extra" buke liv med.*ler ironiskt* Jag brukar spendera någon timme här varje kväll eller på dagen om jag är hemma från stallet och plugget:mad:

Det är kul att riva lite häromkring tycker jag och travfolket här är riktiga clowner man kan alltid hitta något/någon att skratta lite åt med glimten i ögat.

Skönt att se att du kan komma ur sängen och till datorn igen humlan:love: Krya på dig och drick en j*kla massa vatten så går det nog över snart :banana:

Lucky kom hem i lugn och ro idag men med ett elakt sår på vänster ben. Inga skydd i senaste jobbet där inte:mad:
Dags att ta fram lite läkekonster nu.
Även lite shopping blev det ett par nya Walsh:love: gamasher billigt som skammen själv:cool:

kl

God morgon på er, Buke-trav-folk.

Naffa hemma från Frankrike nu.
Skön semester :D
Kallt och en del regn, massor med baguetter och galna fransmän har uppfyllt min lediga tid.

Såg även fina men svindyra auktionshästar.
Klart som korvspad att det är dyrt då hingstpriserna där nere kan ju knappast göra oss här uppe avundsjuka.
Love You har nu stigit till över 330.000 i fölavgift. Hejochhå :crazy:
Återkommer med traditionsenligt reportage senare.

Såg att Humlan passat på att vinna lopp medans vi var borta :bow:GRATTIS!!

I övrigt så är det sig likt här :D

AM

:eek::eek::eek::eek::eek: Är det bara miljönärer som sysslar med trav i Frankrike?

Tjaa...dom har väl en 14 tusen fölmärrar att välja på så nog är det alltid någon som nappar ;)

Vet att det finns en viss irritation i Frankrike för att vi här i Sverige betalar bara 60..

Funderar just på om man inte skulle ta och betäcka ett 20 tal och sedan åka ner till auktion och sälja :idea:

AM

*kl*

Var ute på första långtrippen med hingstungen idag, in till Gävletravet för att märka.. Han var lite skeptiskt till att gå in i finkan när vi skulle dit, trots res-sällskap men det är tur att de inte väger så mycket än och han är snäll! ;)
Väl inne så gick allt väldigt snabbt och smidigt, hej sa han till frysmärkarna sen stod han still tills det var klart. Passade på att köra ett jobb med "Baronen" och sen hem, då gick ungen in (nästan) själv! :)

Då var det min tur att få hem min foderhäst då...

Jättesynd då Wia trivs och fodervärden trivs med henne men inte har råd och tid att vara ensam och deltidssjukskriven med två äldre tonårsdöttrar och två hästar. Hon delade Wia med en tjej men hon har lagt av.

Så om ett par månader har jag fullt i stallet igen...

och så slog det mig, vilken j-a tur att jag inte sålt henne då hade hon ju börjat vandra runt :(

Usch tråkigt sånt när hästen trivs och allt.
Själv ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv har blivit förkyld med mycket ont i halsen och feber:devil:<mitt ansikte:rofl: Men hästarna kom ut på utsatt tid och jag kravlande efter. Dom fick tom hö innan jag säckade ihop:rofl:.
Körde lucky igår och allt verkar bra :) Blir kanske start om några veckor om allt går som det ska :idea:.

Usch tråkigt sånt när hästen trivs och allt.
Själv ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv har blivit förkyld med mycket ont i halsen och feber:devil:<mitt ansikte:rofl: Men hästarna kom ut på utsatt tid och jag kravlande efter. Dom fick tom hö innan jag säckade ihop:rofl:.
Körde lucky igår och allt verkar bra :) Blir kanske start om några veckor om allt går som det ska :idea:.

Kul! Jag vill nog köra nåt mera jobb innan jag bestämmer mig, pedant vad då??? :angel:
Fast lite synd om dig som är klen kanske?

Wia, hon får komma hem ett varv så får vi se vad som händer med henne, hon har varit hos en tjej jag känner nu men det är ju alltid en process att hitta nån ny.

Tro det eller ej, men det kanske eventuellt löser sig för mig med tant så att hon får bo hemma men ändå kommer att ha fodervärd! :banana:

Gud vad super det skulle vara. :idea:

Själv ligger jag i soffan och tycker synd om mig själv har blivit förkyld med mycket ont i halsen och feber:devil:<mitt ansikte:rofl:

Just det, du var ju man sa du....:rofl: Själv så nyser jag ut lungorna genom näshålorna och fryser så skinnet nästan faller loss men det är bara att bita ihop och åka ut med ännu en häst...;)
Skojigt iaf att det går bra med de nya pållarna. Friskna till nu så du kan hålla igång dem.

Haha, och jag for ur vagnen i tisdags o hamnade i fullt sken under speedcarten ( stänkskyddet gick sönder o jag for igenom) i full galopp slog den livrädda häststackaren nästan sönder undersidan av mina fötter....ajajajajaj.....så nu går jag på kryckor med båda fötterna blåslagna o uttänjda ledband...men jag kämpar på o ska prova skotta skit i morron om det går....

Men gud kvinna :eek:

Själv är jag glad :banana:
Det har löst sig med Humlan, Lasse har kvar henne o sätter igång henne... :love:

Helt fantastiskt vilka vänner jag har, undrar hur jag förtjänat dem? :love::bow::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar