Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ett helt vanligt foto från en vinnarcirkel. Om det inte vore för Thumbelina.
Som påstås vara världens minsta häst. Isn't she lovely? :love:

2mister-wc.jpg

Bildgooglade lite och fann en bild till, klicka.

kl

Stall Tornado har inhandlat en till pålle
Rapa Nui skulle startat i morgon men är behandlad och dröjer nog ett tag innan han kommer ut igen

Jag red ett montéjobb i går...

Planen var att jag skulle rida två men jag var rätt hängig, huvudvärk och lite ont i magen, så det blev bara ena hästen...

GISSA hur låren känns i dag efter att ha suttit i galoppsadeln EN gång sen jag tog licensen -05.

Som tur är finns det inte några bild bevis. Att travgubbarna på ringside tyckte det såg bra ut tar jag för vad det är. :angel:

Det kändes rätt bra ändå och jag var ju trött men inga spagettiben trodde jag tills jag hoppade av och det inte fanns nåt att landa på... :rofl::rofl::rofl:

Klarade mig ifrån att trilla ihop men det var nära.

Är det konstigt?

Är det konstigt att spelare och publik sviker svensk travsport? Dagens gulddivison vinns på 1.14.8 och för det belönas man med 150,000! :eek: Tävlingsmomentet är på väg att försvinna.

Skulle ni bli sugna att ringa på en sån här formulering i en annons?

Gått premie i början på juli. Lat och fin och lättkörd.

:rofl::rofl::rofl:

Undrar hur de tänkte då? Eller vad det SKA stå egentligen...

Skulle ni bli sugna att ringa på en sån här formulering i en annons?

:rofl::rofl::rofl:

Undrar hur de tänkte då? Eller vad det SKA stå egentligen...

Ja? Varför inte egentligen?
Föredrar lata unghästar framför heta... Sen finns det ju skillnad på lat o lat, men fortsättningen låter ju som den är "RÄTT" lat o blir förmodligen piggare sen.. *svammlar* ;)

Men jag tycker inte man benämner dem lata om de springer med handbromsen i, det gör min tvååring och jag tycker inte hon är lat? :confused::confused:

En lat travare är för mig en riktig trögpropp... :angel:

Jag ser inget fel i den formuleringen heller. Jag tycker de SKA vara lata när de är så unga. Då springer de inte över sin förmåga heller. Har varit med om ett flertal sådana hästar och sedan när de börjar komma ner i tempo och kommer i lag med andra hästar så har de släppt latheten utan att för den sakens skull ha blivit heta på något sätt. De har varit väldigt coola och reglerbara i lopp och sprungit ekonomiskt. Slappnar av mitt i loppet och spar krafterna till slut. Av de jag har varit med om och kört in (ett 30-tal ungefär) så är det de "lata" som varit bäst tävlingshästar i slutändan. Tycker att det är de hästarna som varit smartast att köra in.

Ni ser, alltid lär man sig något nytt! :idea:

Så nu vet jag att nästa gång jag träffar på en unghäst jag måste ta med pisken för att få att gå framåt är det bara att shoppa.

För det är vad lat är för mig, en häst som totalt saknar framåtbjudning.

:p Våran är dessutom fet också :rofl:

Tenacious var också¨fruktansvärt lat i träning, han vqar så lat att han snubblade över sig själv och när man manade på honom rullade han över i galopp :D

I dag mötte jag ett joggande pensionärspar på RAKBANAN... :eek: :rofl:

De sprang till och med åt fel håll så de mötte oss, som tur var för dem var det under min jogg jag brukar göra för att kolla läget innan... :D

haha, den känslan är väl uuuunderbar :) men de är så värt det :D

rider ca 3-4 hästar i veckan i galoppsadel. Rider aldrig lätt utan står upp hela tiden. i början när man red så va man helt slut efter någon km, nu kan man rida flera mil. Känslan är obeskrivlig. Även om man svär när mjölksyran i benen kommer och de gör så jävla ont så är man rätt nöjd när man är färdig ;)

-KL-

usch.. jag är så fruktansvärt fruktansvärt nervös..

HON VANN!! :love:

hade två passhästar i derbykvalen, tycker det var ännu nervösare att inte vara där..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar