Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

I bland ångrar man att man berättade att det är tillåtet att tävla utan käk men det hade han väl kommit på själv efter hand. :mad:

Man blir less bara man läser om det så jag gick till stallet i stället för att kolla och gjorde service på pållarna och plockade in galoppsadeln som ska fixas till efter att ha hängt på sin sadelhängare sen 2005 förutom en gång när jag provade om det gick att rida på förra tanten. (Hon fick inte plats med benen under sadel och jag var glad nog över att ha hittat balansen för sulky så jag nöjde mig med det.)

Ja fy f-n ... Den hästen lär vara fullständigt knäck efter dagens lopp!!! Stackars!! Jag kan inte förstå hur man kan vara så blåst att man inte ens stryker då man sett start fältet. USCH!!:mad:

Precis... Man borde ju stryka när man ser startfältet i så fall. Det var ju några hästar som var rätt rejält uppanmälda i en gulddivision för ett tag sedan (Örebro kanske?) men de ströks i alla fall bort. Men även om man inte vill stryka så kanske man inte ska bomba allt man har från start trots att hästen vinglar ute i fjärdespår i första sväng i 1.06-tempo.

Nä, han är supertrevlig och gör allt för sina pållar efter förmåga. Det gör det ännu tråkigare... :(

Man begriper inte hur folk tänker i bland.

Jag förstår precis vilket dilemma du står inför, när jag fick frågan av Ina79 om Bella (för 2:a gången om jag ska vara ärlig, hon frågade för 1,5 år sedan första gången) så var jag inte riktigt klok på vad jag ville göra.

Nu visade sig detta bli behövligt då gammeltanten i stallet fått luftvägsproblem och ska gå på lösdrift (som ska byggas) i vinter tillsammans med sonen. Så 2 ggr tur, dels att vi har kvar den felväxta sonen och dels att vi tog Bella då vattnet fryser om det bara är tre hästar inne på vintern.

Hur du ska göra, det kan jag givetvis inte råda om eftersom man inte vet var nästa Opal Viking finns gömd men varken Eastender eller Copiad har väl rosat ovalerna runt om i landet?
KAN den springa? Träna 27 säger ju inte så mycket. jag tog en sån för ett antal år sen med medioker stam. Men det var precis vad den gjorde, tränade 27 alltså. Det var den hästens toppfart, han var så himla ambitiös att han aldrig hann lyssna på den som satt bakom utan bara försökte över sin förmåga hela tiden.

Ja fy f-n ... Den hästen lär vara fullständigt knäck efter dagens lopp!!! Stackars!! Jag kan inte förstå hur man kan vara så blåst att man inte ens stryker då man sett start fältet. USCH!!:mad:

Duuu, kommer du ihåg honom? Du var ju med på samma kurs som jag. :D

En smal kille som hade hästar som vann lite under tiden vi gick kursen.

Duuu, kommer du ihåg honom? Du var ju med på samma kurs som jag. :D

En smal kille som hade hästar som vann lite under tiden vi gick kursen.

Jodå!! Jag minns honom men med hans "långa" erfarenhet måste man ju för guds skull kunna tänka längre. Även om han hade kört med huvudet och bakat sig sist och bara kört i ryggar så hade den här hästen aldrig gått 10,7 det looovar jag. Jag tycker att det är fruktansvärt att göra så här mot sin häst. Finns inga ursäkter. Eller vad tycker du?

Pinsamt och helt obegripligt.

Jag har strukit pga felanmälan en gång och det var rena noll-loppspållarna om man jämför med det här gänget. (Kanske 300 - 500 000)

På den tiden det var telefonanmälan och jag satt urstressad och tryckte på repeatknppen på jobbet och råkade säga fel lopp-nr. :o

Inte sjutton hade jag lust att åka 10 mil för att komma sist.

hmm, är han lite skumgubbe eller?

vad tror ni om en 3 åring e.Eastender mf.Copiad? Jag känner inte direkt "wow" över stammen.. eller jag vet inte. Ska vara trevlig & tränar 27 för dagen. valack.. leasing 75/25 (vill ägaren ha).. Men jag vet inte, har just "tömt" stallet &har en tom box.. där har ungen sina leksaker. Mitt hjärta säger "paus" o att bara ha Alice kvar + fölmärr'n, och invänta fölisen som förhoppningsvis kommer i april. Hjärnan säger 3 åringen om jag fortfarande vill vara kvar i "gamet", hajjar någon?

Låter såhär spontant inge vidare....det finns bättre fynd därute tror jag..leasa en häst som redan startat i stället som du vet åtm KAN springa någotsådär.

Nä, han är supertrevlig och gör allt för sina pållar efter förmåga. Det gör det ännu tråkigare... :(

Man begriper inte hur folk tänker i bland.

Jag förstår precis vilket dilemma du står inför, när jag fick frågan av Ina79 om Bella (för 2:a gången om jag ska vara ärlig, hon frågade för 1,5 år sedan första gången) så var jag inte riktigt klok på vad jag ville göra.

Nu visade sig detta bli behövligt då gammeltanten i stallet fått luftvägsproblem och ska gå på lösdrift (som ska byggas) i vinter tillsammans med sonen. Så 2 ggr tur, dels att vi har kvar den felväxta sonen och dels att vi tog Bella då vattnet fryser om det bara är tre hästar inne på vintern.

Hur du ska göra, det kan jag givetvis inte råda om eftersom man inte vet var nästa Opal Viking finns gömd men varken Eastender eller Copiad har väl rosat ovalerna runt om i landet?
KAN den springa? Träna 27 säger ju inte så mycket. jag tog en sån för ett antal år sen med medioker stam. Men det var precis vad den gjorde, tränade 27 alltså. Det var den hästens toppfart, han var så himla ambitiös att han aldrig hann lyssna på den som satt bakom utan bara försökte över sin förmåga hela tiden.

nej det är just det, men han har tydligen nyss sänkt från 30- fast 30 kan juh i princip alla hästar komma till.

jag vill juh ha nåt som man "vet" kan lubba någe sånär.. fast det är grymt smärtsamt att veta att till våren ska man skiljas från Alice.. en häst som hon växer inte på träd, hon är inte bara mörkbrun ;)

Låter såhär spontant inge vidare....det finns bättre fynd därute tror jag..leasa en häst som redan startat i stället som du vet åtm KAN springa någotsådär.

som sagt, ingen wow effekt på mig.. "bästa" Copiadare jag kommit nära live är Millenium Later & hon var en liten subb-hubba. Och Eastender, har han öht lämnat nåt? det är desstom mammans första avkomma.

nej det är just det, men han har tydligen nyss sänkt från 30- fast 30 kan juh i princip alla hästar komma till.

jag vill juh ha nåt som man "vet" kan lubba någe sånär.. fast det är grymt smärtsamt att veta att till våren ska man skiljas från Alice.. en häst som hon växer inte på träd, hon är inte bara mörkbrun ;)

Min tvååring har gått 25 över upploppet flera ggr redan... :D 30 sprang hon 1600 m i sitt premie faktiskt. Det var ju inte mitt fel att vi öppnade 43 första 500... :eek:

Kan han avsluta i 15-tempo eller snabbare och landa på 27? Då skulle jag nog fundera men knallar han jämnt 27-tempo. NO WAY!

-kl-

i Norrtälje har vi sjukstuga :cool: Alice blev ombehandlad i hovleden v fr & "nye" veterinären fann även hälta i mellan carpus vfr.

Och jag har skaffat mig halsfluss med tillhörande feber-svallningar...

Hur många framknän har ni på vf? :confused:
(F´låt, kunde inte låta bli... :angel::o )

Konstigt att det tog så lång tid att hitta honom. Det står nog lite konstigt beskrivet i artikeln.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar