Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Fyyyyyyyyyyyynndd Hoppas jag att jag har gjort...fortsättning följer, men lilla gurkmurkan kommer på tisdag kväll...martha har tvingat in sig i bilen hos magnus jakobsson som så lägligt bara hade EN häst till start på eskils på tis , så nu är det bara i söra som han säger den där kontio :D

Fyyyyyyyyyyyynndd Hoppas jag att jag har gjort...fortsättning följer, men lilla gurkmurkan kommer på tisdag kväll...martha har tvingat in sig i bilen hos magnus jakobsson som så lägligt bara hade EN häst till start på eskils på tis , så nu är det bara i söra som han säger den där kontio :D

vafan! :D
det är juh jag som ska finna fynd.....

Grattis till fyndet!

Från det ena till det andra - hur tänkte de egentligen när de anmälde Sunnie Xing till samma lopp som Going Kronos startar i idag? De måste väl ha fattat att det skulle anmälas X antal guldhästar dit eftersom det är rekordförsökloppet. Hur långt är det mellan Mantorp och Tingsryd? Måste väl vara en bit? Jobbigt att åka dit med en häst som är heeelt chanslös.

Grattis martha!!! :bump:

Och vad tror ni? Ska jag slänga på galoppsadeln på snurrisen på torsdag och kolla om han kan trava fortare under ryttare? 2 min. går ypperligt och lydig är han men det vore kul om det går att rida monté även om han bara har 5000 på sig... :angel: :eek:

Jag kan ju snörpa fast pulsmätaren någonstans och använda som klocka för jag tror mig behöva båda händerna! :D

Grattis till fyndet!

Från det ena till det andra - hur tänkte de egentligen när de anmälde Sunnie Xing till samma lopp som Going Kronos startar i idag? De måste väl ha fattat att det skulle anmälas X antal guldhästar dit eftersom det är rekordförsökloppet. Hur långt är det mellan Mantorp och Tingsryd? Måste väl vara en bit? Jobbigt att åka dit med en häst som är heeelt chanslös.

:rofl::rofl::rofl:

Men Stefan BOR faktiskt i Småland (Aneby), annars är det väl ca. 27 mil till Tingsryd men han har inte så långt.

Kom fuxan i mål??? :confused:

Jag läste så klart fel igen...

Senast ändrad:

Vet du vad ghost......ALLT går, om man vill och tror på det själv :bump:

själv är jag ganska övertygad om att få orsning på den tjejen, det sitter till 95% i bogarna om jag tittar bara på bilderna...finns INGA fel i bena alls..och det verkar vara väldigt seriösa människor som äger henne idag.

Jo, hon var anmäld både till det loppet och till prop 9.

För övrigt var den distanserad. Han körde inte så snyggt heller. Ladda allt man kan från åttonde och sedan hänga i tredjespår tills hästen dog typ.

JA!! Det ska bli spännande o se denna lilla "Gurkan" på onsdag!!! :banana:

Jo, hon var anmäld både till det loppet och till prop 9.

För övrigt var den distanserad. Han körde inte så snyggt heller. Ladda allt man kan från åttonde och sedan hänga i tredjespår tills hästen dog typ.

Ladda i DET gänget... Jag DÖÖÖÖÖR.... :rofl::rofl::rofl:

Det är väl ett typexempel på hur man kan göra när man har noll poäng, men jag hade garanterat INTE anmält...

Det är nästan så jag skäms för att berätta att jag gick körkursen tillsammans med honom... :p

Neeej :love:

han som laddade med typ Nollhästen i rekordförsökloppet som Going Kronos vann :rofl:

Vet du vad ghost......ALLT går, om man vill och tror på det själv :bump:

själv är jag ganska övertygad om att få orsning på den tjejen, det sitter till 95% i bogarna om jag tittar bara på bilderna...finns INGA fel i bena alls..och det verkar vara väldigt seriösa människor som äger henne idag.

Bogar brukar ju vara rätt "enkelt" att komma till rätta med också om man har lite tur!

Bella var väldigt låst i bogpartiet när hon kom, det roliga är att det märks på rakbanejobben när man checkar pulsmätaren!

Hon springer fortare (på puls 200) och återhämtningen är bättre! :idea:

Hon galopperade ju också lite på slutet.

Ladda i DET gänget... Jag DÖÖÖÖÖR.... :rofl::rofl::rofl:

Ungefär så ja... :rofl: Undrar varför han inte blev nersläppt... :angel: Antagligen hade de andra kuskarna läst på och sett hur mkt den hästen hade tjänat. Något som uppenbarligen inte han hade gjort om de andra hästarna. :angel: :devil:

Det går väl på TV om någon timme för er som inte har sett det.

Om man tittar på bilderna ser man att hon tar "stöd" av alla benen nör hon står ,. Enl ägaren så funkar hon bra i relativt snabba tempon men så fort hon kommer neråt 20 så hoppar hon "omotiverat"
Tjejen som hon står hos nu har fått ett rundare framsteg på henne än när hon fick henne ( inackorderad) i april, då var hon väldigt flack i gången...
Hon har problem med ryggen, men det tror jag beror på att hpn spänner sig för att det inte stämmer fram...när det inte stämmer fram och cirkulationen stryps blir det ju nästan "tippeffekt".

Ärligt talat tror jag detta är a piece of cake :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar