Transport för körning

Nielaa

Trådstartare
Ja nu är jag trött på att jäklas och ha mig så fort jag skall iväg på träningar.
Så nu skall jag slå till och köpa mig ett släp med frontplatta så jag kan ha maratonvagnen där framme.

Vilka märken har sån modell för körning?

Böckmann och chevel liberte har jag sett har..
Finns de fler?
Vilka släp har ni? är ni nöjda över de för och nackdelar?
Gärna bilder på erat släp=)

Ja nu är jag trött på att jäklas och ha mig så fort jag skall iväg på träningar.
Så nu skall jag slå till och köpa mig ett släp med frontplatta så jag kan ha maratonvagnen där framme.

Vilka märken har sån modell för körning?

Böckmann och chevel liberte har jag sett har..
Finns de fler?
Vilka släp har ni? är ni nöjda över de för och nackdelar?
Gärna bilder på erat släp=)

Ingen av 23 som kollat tråden som har tips?

Kompisen har ett stort bojsläp där sadelkammaren är uttagen och halvvägg är satt framför hästen, så hon kan ha marathonvagnen inne, framför hästen. Det är en trevligare lösning då du inte behöver tvätta vagnen när du kommer fram om det regnar. Är du intesserad kan jag ta reda på allt och lägga upp bilder men det kommer ta en vecka.

Jag är en av de 23 ;-)

Nä, jag har faktiskt inga svar. Får för mig att de kostar mycket, svåra att få tag i för så få säljs och när det äntligen är någon till salu så är den såld på tio minuter.

Undrar också lite om det inte blir tungt släp med platta på? Det är jag osäker på dock.

släpet är inte tungt böckmanns vägde 890 kilo bara själva släpet med plattan=)

Att ha vagnen inne i släpet är omöjligt för min del som har c-ponny. funkar om man har shettis=) men svårtom man vill lasta stor häst/större ponnyn eller 2 hästar samtidigt=)

Jag kommer köpa mig en böckmann duo med platta=) kommer ha som tillval.. kombiramp, hård lucka bak samt sparkskydd. sadelkammaren blir inge bra.. för trångt där fram, kommer köpa mobilt sadelskåp ist som man kan rulla med till boxen vid träning/tävling=)

släpet är inte tungt böckmanns vägde 890 kilo bara själva släpet med plattan=)

Att ha vagnen inne i släpet är omöjligt för min del som har c-ponny. funkar om man har shettis=) men svårtom man vill lasta stor häst/större ponnyn eller 2 hästar samtidigt=)

Jag kommer köpa mig en böckmann duo med platta=) kommer ha som tillval.. kombiramp, hård lucka bak samt sparkskydd. sadelkammaren blir inge bra.. för trångt där fram, kommer köpa mobilt sadelskåp ist som man kan rulla med till boxen vid träning/tävling=)
Min kompis har marathonvagn och welch av cobtyp(stor c) i sin och har plats över så visst går det. Hästen står som i en box med dörrar bak och står snett, gott om plats.

Min kompis har marathonvagn och welch av cobtyp(stor c) i sin och har plats över så visst går det. Hästen står som i en box med dörrar bak och står snett, gott om plats.

Vet inte vilken vagn hon har men så här ser det ut med bara min maratonvagn i mitt släp.
Har mkt svårt å se vart min c-ponny skall få plats i detta släp med maratonvagnen i!

10516685_10152966930153998_6889435438253547417_n_zpse448d42d.jpg

Hon får sitta i sätet så går det nog:D

I övrig har jag inga tips. Har fördelen att inte ha det problemet då jag ju kör shettis. Får in två shettisar och en rockard i släpet.

Hon får sitta i sätet så går det nog:D

I övrig har jag inga tips. Har fördelen att inte ha det problemet då jag ju kör shettis. Får in två shettisar och en rockard i släpet.

Vad har du för rockard? Jag får bara in en shettis + rockard. :p

Min ponny + lånad transport.
292958_10151019580122637_1121488538_n.jpg

Vet inte vilken vagn hon har men så här ser det ut med bara min maratonvagn i mitt släp.
Har mkt svårt å se vart min c-ponny skall få plats i detta släp med maratonvagnen i!

10516685_10152966930153998_6889435438253547417_n_zpse448d42d.jpg
Vad du är grinig, vi pratade om att du skulle köpa nytt släp inte använda det gamla, hon har ett stort boj på 2ton kommer inte ihåg sorten, och jag lovar, det ser inte ut så, det är gott om plats

Vad har du för rockard? Jag får bara in en shettis + rockard. :p

Min ponny + lånad transport.
292958_10151019580122637_1121488538_n.jpg
Det var visserligen med min cavalettirockard. Nu har jag träningsrockard från DO.
Men jag ställer sätet åt andra hållet och under bommen. Och så tänkte jag ta bort skaklarna. Då ska det nog gå ;-)

@Pallen .
Det är tydligt att det är shettis som gäller om man ska hålla på med körning:p
Har börjat köra min fjordfröken JentaMi men har än så länge bara en "skit-rockard". Behöver tänka länge och mycket innan jag investerar i "riktig" vagn (rider mest; körningen är inte en stor vara hemma hos mig men jag är medveten om att mer körning behöver betyda någon annan vagn).
Nackdelen med körsporten är uppenbarligen hur man får med sig all utrustning utan att ha C-körkort.

Vad du är grinig, vi pratade om att du skulle köpa nytt släp inte använda det gamla, hon har ett stort boj på 2ton kommer inte ihåg sorten, och jag lovar, det ser inte ut så, det är gott om plats

Grinig?? Ehhh inte det minsta *ler stooort*=)
Och ett stort bojsläp på 2 TON?? måste vara ett omgjort 4 hästars och då förstår jag att man får in 2 hästar och en maratonvagn.
Men ser ingen anledning för mig att gå och köpa ett 4 hästars för 150-200.000 kr och sedan göra om släpet en massa för en massa pengar.
När jag kan för ca 70000kr köpa ett släp med platta och så är problemet löst!

Så eftersökte info om släp MED platta från folk som äger ett så de kan delge sin erfarenhet och tycke å tänk om sitt släp och inte på en massa "tattarlösningar"

Nu har jag bestämt mig att de får bli en Böckmann duo för körning med platta!
Det kommer bli några tillval så som sparkskydd, hård lucka, lucka i taket, kombiramp samt öppningsbara fönster fram=)

Så jag är helnöjd nu efter att man äntligen beslutat sig om vilket släp de tillslut vart=)

Valde bort sadelkammare för jag vill ha platsen fram, å kommer köpa ett mobilt skåp ist=)

@Pallen .
Det är tydligt att det är shettis som gäller om man ska hålla på med körning:p
Har börjat köra min fjordfröken JentaMi men har än så länge bara en "skit-rockard". Behöver tänka länge och mycket innan jag investerar i "riktig" vagn (rider mest; körningen är inte en stor vara hemma hos mig men jag är medveten om att mer körning behöver betyda någon annan vagn).
Nackdelen med körsporten är uppenbarligen hur man får med sig all utrustning utan att ha C-körkort.

Utökad B funkar=)
då slipper man göra om Teorin=)
Så jag kommer ta utökad här under hösten och köpa släpet lagom till våren. alt var att köpa de nu men som sagt får ju inte ens köra de så släpet får vänta. KOmmer inte åka iväg på så mkt träningar iaf nu i höst=)

Jag har en bekant som har ett Cheval Liberté med platta för vagn och hon är nöjd med det. Personligen gillar jag inte märket, tycker dom är rejäla men verkar slarvigt ihopsatta. Massor med glipor överallt. Blir det någonsin så att jag kommer behöva åka med häst + vagn regelbundet till träningar så blir det att skaffa en pickup som dragbil i stället. Har stora hästar så för mig är det BE-kort som gäller i vilket fall.

Grinig?? Ehhh inte det minsta *ler stooort*=)
Och ett stort bojsläp på 2 TON?? måste vara ett omgjort 4 hästars och då förstår jag att man får in 2 hästar och en maratonvagn.
Men ser ingen anledning för mig att gå och köpa ett 4 hästars för 150-200.000 kr och sedan göra om släpet en massa för en massa pengar.
När jag kan för ca 70000kr köpa ett släp med platta och så är problemet löst!

Så eftersökte info om släp MED platta från folk som äger ett så de kan delge sin erfarenhet och tycke å tänk om sitt släp och inte på en massa "tattarlösningar"

Nu har jag bestämt mig att de får bli en Böckmann duo för körning med platta!
Det kommer bli några tillval så som sparkskydd, hård lucka, lucka i taket, kombiramp samt öppningsbara fönster fram=)

Så jag är helnöjd nu efter att man äntligen beslutat sig om vilket släp de tillslut vart=)

Valde bort sadelkammare för jag vill ha platsen fram, å kommer köpa ett mobilt skåp ist=)
Kul att du hittat vad du vill, för kuriosa, släpet är ett tvåhästars där sadelkammaren är bortplockad, 2ton är inte jättestort, det är ett vanligt stort bojsläp
imgres
hoppas bilden funkar:D
img-0528.jpg

Kul att du hittat vad du vill, för kuriosa, släpet är ett tvåhästars där sadelkammaren är bortplockad, 2ton är inte jättestort, det är ett vanligt stort bojsläp
imgres
hoppas bilden funkar:D
img-0528.jpg

Den där ser jag direkt att min maratonvagn och hästen inte skulle få plats i tyvärr.

Phu nu har jag påbörjat operation spara pengar till mitt hästsläp.:D
-Vågra låna pengar till släp kampanj haha

Om inget oförutsätt händer kan jag köpa mitt släp lagom till Maj lönen 2015... kontant:banana::bump:

Nu ska jag bara ta arslet ur lägenheten och fixa utökad B körkort:nailbiting:

Phu nu har jag påbörjat operation spara pengar till mitt hästsläp.:D
-Vågra låna pengar till släp kampanj haha

Om inget oförutsätt händer kan jag köpa mitt släp lagom till Maj lönen 2015... kontant:banana::bump:

Nu ska jag bara ta arslet ur lägenheten och fixa utökad B körkort:nailbiting:

Nyfiken på varför du väljer utökat B istället för BE? :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 316
Senast: Hoarfrost
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 913
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar