Sv: Tränsbett ist. för stång?
Klantskallar finns tyvärr inom alla inriktningar. Det kommer vi ju inte ifrån. En vettig tränare skulle aldrig förespråka det. (och en klok ryttare skulle inte göra det)Jag har sett rena nybörjare inom AR rida på kandar med skarp stång.
Det vill inte alla.Kapsonen ersätter inte tränsbettet eftersom man vill att hästen ska kunna få ett litet stöd på tränsbettet.
Japp. Det var ju precis det jag skrev.Först när hästen är starkare o högre utbildad o formen är högre gör stången ngn nytta.
. Ja den möjligheten har man med stång och dubbla tyglar också.Den ska inte behöva stöd längre, men med kandaret har man möjligheten att kunna rida bara på bridongen om hästen finner det bäst
Ja absolut. Ingen ryttare som är tillräckligt duktig för att rida med stång försöker rida på stång med stöd. Då har man missat hela vitsen med stångbettet och hur det fungerar. (och ska inte använda det)Att rida på en stång med stöd är förkastligt.
Felaktigheter förekommer ju lite överallt. Visst. Hoppas de får hjälp att rätta till bristerna bara. Kan inte minnas att jag sett det här, men jag har inte sett alla bilder heller. Önskar fler hade tillgång till bättre tränare. Det verkar brista där en del.(eller är det viljan hos ryttare som saknas?)Har sett flera här som ser ut att rida just så o ngn har kedjan hårt spänd- skänkeln ger iofs ingen hävstång mer