träningstävling kläder?

Seabaz

Trådstartare
Det är blåbärshoppning. Står inga restriktioner om klädsel på ridklubbens hemsida...

Kan man åka dit och hoppa i jeans med chaps över? :angel:

Sv: träningstävling kläder?

Kan kan man ju alltid men jag hade aldrig gjort det :P

Det brukar rekomenderas "rent och helt" och ridkläder xD Fast sedan hade jag aldrig ridit i jeans eller mjukisbyxor eller så. Eller möjligtvis om jag ska skritta ut men aldrig annars !

hmm okej... det är ju det att det är så satans kallt ute och att kränga på sig ett par ridbyxor med långfillingar under är näst intill omöjligt :cool:

Tycker alldeles för många spökar ut sig med kavaj och grejer på blåbärshoppningar. Jag skulle ha åkt i mina vanliga ridkläder/Jeans.

Vi hade ett km här fråm 30 cm och uppåt. Där kom en (vuxen)tjej och skulle hoppa just 30. Hon bar kavaj, pastrong, hade håret uppsatt & hästen knoppad osv osv.. you name it. Hon stannade ut sig på första hindret. Lite pinsamt.

Vi hade ett km här fråm 30 cm och uppåt. Där kom en (vuxen)tjej och skulle hoppa just 30. Hon bar kavaj, pastrong, hade håret uppsatt & hästen knoppad osv osv.. you name it. Hon stannade ut sig på första hindret. Lite pinsamt.

Menar du på fullt allvar att det är mer pinsamt att stanna ut sig bara för att hon gjort iordning sig själv och hästen mer än andra?

nej för att hon tog det så överseriöst. Vet inte riktigt hur man ska förklara men km var det inte heller. Mer som en clear round men man kunde bli utesluten och ingen vinnare.

Fast vadå överseriöst? Jag har massa klubbkompisar som tävlar i "full mundering" även på klubbtävlingarna. Jag hör snarare till undantaget (om man inte räknar de allra minsta som har förälder med sig in på banan) när jag har mörka ridbyxor och typ fleecetröja. Vill man göra sig fin tycker jag absolut man ska få det utan att folk skrattar åt en :) Annars skulle jag inte ha det lätt för mig när vi kommer på träning matchade till tusen från topp till tå ;)

du kan ju ha ridbyxor och mjukis byxor över när du gör i ordning hästen, och sen ta av dig mjukisarna när du ska rida.
jeans är ett NO No! för mig att rida i, men alla bestämmer ju själv vad man vill ha på sig.

Klubbtävling kör jag också kavaj men det här var blåbärshoppning för medlemmar med egen häst (alltså ej ens "pay and jump").

Nu bytte jag om i alla fall och red i ridbyxor för alla andra hade ju det och efter att ha byggt bana så var chapsen alldeles FÖR varma ändå...

Men om vi använder tråden men byter ämne lite: Hur 17 gör ni på vintern när ni åker på träningar??
Det är så knöligt med långkallingar under ridbyxorna?!
Vad har ni på er om ni vill ha ridbyxor men det är -20 grader ute?

Jag tycker inte det är ett dugg knöligt med långkallingar... Så jag har det (tajta förstås, så de inte veckar sig) och ett par ridbyxor. Oftast typ hööks eller mountain horses billigaste, de som bara är tyg och oskodda och väldigt stretchiga. Inte ett dugg obekvämt med långkalsonger under dem :)

Hur 17 gör ni på vintern när ni åker på träningar??
Det är så knöligt med långkallingar under ridbyxorna?!
Vad har ni på er om ni vill ha ridbyxor men det är -20 grader ute?

Jag brukar köra på tunna leggings och ridbyxor med ridtäckbyxor över på framridning. Brukar bli varm när man kommit igång så kan man ta av sig täckbyxorna :)
Så länge jag har varma sockor och sadelvärmare går det finfint!

på vintern så har jag vanliga ridbyxor, t-tröja, långärmad tröja. dvs exakt samma saker som på sommaren men med en tjockare tröja och ev en jacka. brukar inte frysa så mycket och man ska ju bli varm när man rider ^_^

kl
kör alltid med thigts, (tjocka strumbyxor med hel fot.) funkar superbra!

är de för j*** kallt så blir det termoridbyxor med hela dragkedjor i sidorna så kan man lätt ta på och av när man värmt upp ordentligt..

Jag undrar vad ni har för långkalsonger och hur trånga ridbyxor ni har om ni inte kan ha båda?
Jag bor i Skåne men här är det snålblåst och fuktigt plus att jag är frusen så jag har redan böjat med långkalsonger under.
Sen har jag sån tur att jag ligger mellan storlek 36-38 så då väljer man ju gärna den större storleken att ha på vintern med gott om plats till extra kläder under.

Jag har enbart ridbyxor. Men ja, jag är konstig :p Jag kan åka skidor (utför alltså) i t-shirt. Har hopptränat mitt i vintern i ärmlös topp. Folk brukar se lite chockade ut första gången men vänjer sig vartefter.

Långkalsonger skulle aldrig i hela mitt liv ta på mig! :eek: Fruktansvärt obekvämt med något som korvar sig under ridbyxorna.

Jösses jag rider ofta i mjukisbyxor! Träna galopphästar när det är kallt och går fort, är inte kul! Så mjukisbyxor är en väldigt bra grej!

Jag ska på träning nästa vecka och ska nog då prova med ett par ridbyxor och mina galopp-thermochaps över som jag sedan kan ta av när man blivit varm?

Än är det ju knappt några minusgrader här i stockholm men jag har haft långkallingar och underställströja sedan en månad tillbaka ungefär :o

Jag har ett par tighta helly hansen gamla långkallingar som jag kan dra på mig under mina ridbyxor och det sitter okej. å andra sidan är dom så tunna så de hjälper knappt tycker jag, jämfört med mina ull-långkallingar som är det bästa jag vet... Men dom är ju lite bylsigare också och då väldigt knöliga under ett par ridbyxor.

Mjukisar rider jag gärna i, det är skönast, med dessa ullisar under. Men på hoppträning? njee...

Jag undrar vad ni har för långkalsonger och hur trånga ridbyxor ni har om ni inte kan ha båda?

Jag också. Köper man de billiga långkalsongerna i sträv bomull för 50kr förstår jag att det inte går. Går man in i sportaffär eller liknande och betalar lite får man tighta och glatta långkalsonger som är hur lätta som helst att dra ridbyxor över. Och de knölar definitivt inte.

KL*

Det ska bli myycket kallt innan jag tar på mig ett par långkalsonger under ridbyxorna!
Fast då har vi isolerat ridhus, det räcker oftast med bara en långärmad tröja & ridbyxor när man blir varm.

Fast när man rider ut i kylan så är det långkalsonger under ett par mjukisar, ovanpå det täckbrallor!

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 996
Senast: ptr
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
33 782
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 966
Senast: Hund!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar