Träningspass hemma

chiliconcarne

Trådstartare
En del gym har inte öppet som vanligt. Kanske är du en person som gillar gruppträningspass bäst, men möjligheten finns inte i Covid 19 tider. Jag tänkte att vi kan ha en tråd där vi delar med oss av träningspass som går att genomföra hemma (eller utomhus) som finns på youtube.
 
Jag tycker att FitnessBlender har en del bra träningspass på YouTube: https://www.youtube.com/user/FitnessBlender/videos

Annars tycker jag det är rätt kul att snickra ihop en "femhundring" själv. Det går ut på att man ska göra totalt 500 repetitioner av hur många eller få kroppsviktsövningar man vill. Det kan alltså vara allt från 250 knäböj och 250 sit ups (rekommenderas inte :D) till 3 x 25 knäböj, 1 x 25 armhävningar, 2 x 50 höga knän, och så vidare... Det kan naturligtvis göras som en trehundring, fyrhundring och liknande om man vill ha ett lite kortare, lättare träningspass :)
 
Finns en app som heter Försvarsmaktens träningsklubb FMTK den har massor av pass och övningar, kan verkligen rekommenderas.
 
Jag kör tabataintervaller med styrkeövningar hemma. Letade på Spotify och hittade en hel del tabatalåtar, så nu kan jag bygga ihop egna listor :D Jag är i normala fall lite för lat för att pressa mig själv hårt på egen hand, behöver en instruktör som står och skriker åt mig, men tabator funkar faktiskt!
 
En duktig amerikansk PT har börjat ge gratis gruppträningar över zoom/instalive. Perfekta för träning hemma och man måste inte ha redskap. För mig funkar det bra och de som vill kan ha sin video igång och få korrigeringar på utförande. Wickedironstrenght heter hon på insta.
 
Yogagirl har ett nytt gratis yogapass varje dag på sin sida😁 tycker de är grymt bra! 💫
 
Kastar in ett förslag på ett pass för ben och core. Inga hopp eller duns i marken för oss som har grannar under. Jag snickrade precis ihop det och har inte testat det ännu så vet inte om det är för tungt, för lite eller lagom :D Känns rent spontant lite kort så jag kanske bygger på det.

Ben och core

Squats 20 reps, 4 set
Utfall 20 reps, 4 set
Sit-ups 10 reps, 3 set
Rygglyft 20 reps, 3 set
Benfäll 10 reps, 3 set
Mountain climbers 20 reps, 4 set
Plankan 30 sek
Sumo squats 20 reps, 4 set
Sneda sit-ups 10 reps, 3 set
Kick-back, 15 på varje ben
Kissande hunden, 15 på varje ben
Tåhävningar 15 reps, 3 set
Sit-ups 10 reps, 3 set
Jägarvila (så länge man orkar)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 396
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 717
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp