Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Fick äntligen igång min nya leksak, en ketonmätare (Ketonix) som mäter ketoner i utandningsluften.
Blåste 19,7 PPM i morser (man ska ligga mellan 4-30 för optimal ketos) vilket bekräftade det jag redan känt.
Vägning i morgon, spännande.

Bra tips! Jag är inte speciellt vältränad för tillfället heller, har haft ett längre träningsuppehåll. Var på iw idag och kände att jamen det här går ju easy peasy (5 min in) så jag körde på i första låtarna. Halvvägs igenom höll jag på att kräkas. :p Jag måste komma ihåg att det alltid är lätt i början, oavsett konditionsnivå. :D

Jag har sett en ung kille, såg hyfsat vältränad ut, vara på väg svimma på cirkelträningen medans vi andra "tanter" fortsatte köra på. Han fick lägga sig på golvet med benen i högläge.
Stackarn såg helt knäckt ut

Idag gick jag upp 10 minuter inte jag började jobba, bara för att jag kunde :D Barnen åkte till farmor och farfar igår så jag hade bara mig själv och hunden att tänka på. Underbart med hemmakontor!

Idag är tanken att rida på lunchen och så vill maken rida unghästen ikväll. Sen i eftermiddag blir det promenad med hunden fram och tillbaka till svärföräldrarna och ikväll träna :)

Yes triathlon! 3,8km simning, 18 mil cykling och avslutar med ett marathon, 4,2 mil löpning :wtf::D blir första gången, men har min pappa som är veteran med mig och syrran som håller på med en klassiker. Så dom stöttar och peppar och vi tränar ihop :banana::bump:
Herregud, ni är inte kloka! Men väldigt coola :bow: Jag har en kompis som körde en halv Ironman i somras och ska köra en hel nu i slutet av september, jag fattar inte hur hon/ni gör det!

Det blir gymmet på lunchen idag tror jag visst. Jag älskar också hemmakontor @FengurLaugar, även om jag blir lite sällskapssjuk efter några dagar :D

Planen är bröst, biceps och triceps och att avsluta med en pyramid av burpees och kettlebell-svingar (samma stuk som @Wysiwyg och @Tassetass pratar om fast med annan "andraövning"). Jag gillar pyramider - nog för att det suger när man är mitt uppe i det, men det är i alla fall relativt lätt att se ljuset i tunneln :p

Det blir gymmet på lunchen idag tror jag visst. Jag älskar också hemmakontor @FengurLaugar, även om jag blir lite sällskapssjuk efter några dagar :D

Planen är bröst, biceps och triceps och att avsluta med en pyramid av burpees och kettlebell-svingar (samma stuk som @Wysiwyg och @Tassetass pratar om fast med annan "andraövning"). Jag gillar pyramider - nog för att det suger när man är mitt uppe i det, men det är i alla fall relativt lätt att se ljuset i tunneln :p

Jag är en ensamvarg så jag klarar mig gott med djurens sällskap under arbetsdagarna :D

Jag försöker bli bättre på att äta mellanmål. Innan jag gick hem från jobbet och skulle få yngsta dottern (2,5 år sen) så var det inga problem. Men sen har det varit svårt. Jag vet ju att sockersuget och blodsockernivån håller sig i schack när jag äter en frukt eller lite kvarg på förmiddagen och sen på eftermiddagen. Denna veckan har det gått bra hittills :) En frukt på förmiddagen och lite kvarg eller ett par finn crisp på eftermiddagen.

Jao.
Föll av en häst utan att slå mig. Dessvärre hamnade jag framför och han sprang över mig och gjorde mos av fotknölen. Den spikades ihop.

Ty halvår senare föll jag av en annan häst, fastnade i stigbygeln och vred av fotleden.
Soft up, bra skit :cautious::wtf::turd:

Så ett par år senare föll jag av igen, helt odramatiskt men lyckades ändå slå upp den första frakturen, tryckte ut spikarna.
Då slog de spikarna igen, satte plattor och skruvar rakt igenom så den borde ju hålla nu men är som sagt lite stel :p

Ramlar inye av så ofta som det låter men bryter man en fot varje gång så blir det lite jobbigt :D

Men herregud vilken jäkla otur!!!:crazy:

Rena undret att du kan springa efter allt det där. Lycka till, verkligen!!!:heart

För två år sen kunde jag knappt springa 100 m utan att typ dö. Nu springer jag 3-5 km varannan dag och typ varannan vecka springer jag en mil. Det är en så himla frihet att faktiskt kunna. :):banana:

Det var en trött och orkeslös Tass på gymmet idag. Dottern är snorig och mannen likaså, så det är väl min tur snart. Jag tog det lite lugnt, och det blev ändå rätt okej. Körde många lätta knäböj, med semitunga åttor (tror det blev tre eller fyra set) på 55 kg som tyngst. Sen blev det utfall, 3*10 per ben med 30 kg skivstång och avslutningsvis rodd, 3*10 per arm med 16 kg KB. Skulle egentligen göra mitt armhävningsprogram också men hann inte, så det får jag ta ikväll.

Yes - dagens wod gjord! Har ju tränat ganska mycket själv senaste veckorna så nu var det riktigt kul att vara med på ett pass igen, tror vi var 15-16 pers idag vilket är ganska mycket för vår lilla box :D

A. Deadlift x 15 reps
Rest 20 seconds Push-Ups x Max reps
Rest 3 minutes
Deadlift x 10 reps
Rest 20 seconds
Push-Ups x Max reps
Rest 3 minutes
Deadlift x 5 reps
Rest 20 seconds Push-Ups x Max reps

B. Three rounds for time of:
400 Meter Run
15 Pull-Ups
20 Walking Lunges (2x16 kg kettlebell)

Riktigt jobbig avslutning, väldigt tunga utfall som inte gav någon chans att hämta andan alls inför löprundan :p Men kul! Så mycket lättare och roligare det är att pusha sig själv när man är ett gäng istället för ensam..:angel:

Har tyvärr lite mer ont i höften efter gårdagens ryck. Så plan just nu är att vila från allt som gör ont (dvs alla typer av böj under 90 grader med vikt) + stretcha och foamrolla 1-2 gånger/dag + eventuellt köra någon kur med anti-inflammatoriska piller. Vill väldigt gärna att det känns ok till boxmästerskapet om dryga två veckor men jag har ju redan dragits med det i typ 3 veckor så vi får väl se.

Det var en trött och orkeslös Tass på gymmet idag. Dottern är snorig och mannen likaså, så det är väl min tur snart. Jag tog det lite lugnt, och det blev ändå rätt okej. Körde många lätta knäböj, med semitunga åttor (tror det blev tre eller fyra set) på 55 kg som tyngst. Sen blev det utfall, 3*10 per ben med 30 kg skivstång och avslutningsvis rodd, 3*10 per arm med 16 kg KB. Skulle egentligen göra mitt armhävningsprogram också men hann inte, så det får jag ta ikväll.

Gilla på passet men tråkigt med förkylning på G :down:

Yes triathlon! 3,8km simning, 18 mil cykling och avslutar med ett marathon, 4,2 mil löpning :wtf::D blir första gången, men har min pappa som är veteran med mig och syrran som håller på med en klassiker. Så dom stöttar och peppar och vi tränar ihop :banana::bump:

Kul!! Hoppas du hänger kvar i tråden för detta låter roligt att följa :bump:

Har du gjort någon av delarna förr? Typ cyklat Vättern eller sprungit maraton eller nåt sånt?

Brukar ni ha högre vilopuls eller komma lättare upp i puls efter ett ordentligt träningspass?

Igår och i förrgår körde jag rätt hårda iw-pass båda dagarna. Eller ja, hårda mest för att jag är så otränad just nu. Tänkte gymma idag men märkte superstor skillnad på min puls när jag cyklade backen upp till skolan. Inte bara att den gick upp (för det brukar den göra :p) utan att den steg så snabbt och verkligen kom upp högre än den brukade. Sen när jag var och gymmade märkte jag samma sak: efter ett set benpressar på 40 kilo var min puls superhög, sådär den bara blir efter ordentlig ansträngning annars.

Tror inte det är någon fara alls, inga svimningskänslor eller infektioner eller nåt sånt. Tänker typ bara att kroppen är lite trött?

Brukar ni ha högre vilopuls eller komma lättare upp i puls efter ett ordentligt träningspass?

Igår och i förrgår körde jag rätt hårda iw-pass båda dagarna. Eller ja, hårda mest för att jag är så otränad just nu. Tänkte gymma idag men märkte superstor skillnad på min puls när jag cyklade backen upp till skolan. Inte bara att den gick upp (för det brukar den göra :p) utan att den steg så snabbt och verkligen kom upp högre än den brukade. Sen när jag var och gymmade märkte jag samma sak: efter ett set benpressar på 40 kilo var min puls superhög, sådär den bara blir efter ordentlig ansträngning annars.

Tror inte det är någon fara alls, inga svimningskänslor eller infektioner eller nåt sånt. Tänker typ bara att kroppen är lite trött?

Hm, de pratade faktiskt lite kort om detta i senaste avsnittet av Träningspodden. Tror Lovisa sa att om man tränar mycket högintensivt så lär sig kroppen att den ska upp snabbt i puls vid även lägre ansträngning och att det då kan vara svårt att ligga i ett lågt pulsintervall och ex jogga. För kroppen är van vid hårdare träning och pulsen sticker iväg direkt.
Så ja, kanske om du har kört några hårda träningspass med riktigt hög puls så tänkte kroppen att det var något sånt som var på gång och höjde upp pulsen högt direkt nu även fast det var träning där du hade kunnat ha en lägre puls?

Men herregud vilken jäkla otur!!!:crazy:

Rena undret att du kan springa efter allt det där. Lycka till, verkligen!!!:heart

För två år sen kunde jag knappt springa 100 m utan att typ dö. Nu springer jag 3-5 km varannan dag och typ varannan vecka springer jag en mil. Det är en så himla frihet att faktiskt kunna. :):banana:

Ja, jag är imponerad själv faktiskt att det går.
Men väldigt glad att det fungerar så bra som det faktiskt gör :)
Tack och detsamma till dig!

@Trollunge Hmm, känns det inte som att kroppen blir van efter mer än 2 pass? :p Jag tänker mig att det de sa i podden kanske kan gälla för de som är vältränade men jag är motsatsen till vältränad just nu..

I tisdags styrketränade jag för första gången på typ två veckor, riktigt skönt! Har ju inte blivit knappt någon träning alls på semestern pga vattenbristen, jobbigt att träna när man inte kan duscha efteråt :p (apropå det så är borrning av ny brunn på g :up:) Men jag lallade omkring lite på gymmet och använde de redskap som var lediga. Ostrukturerat men ganska najs. Chins, farmer's walk, kombination av styrkevändning+frontböj+pushpress, armhävningar. Typ så. Mysig träningsvärk igår och idag :D

På minuslistan så är hästen sämre än vad någon hade kunnat föreställa sig och kommer inte finnas kvar så mycket längre :cry::heart

I tisdags styrketränade jag för första gången på typ två veckor, riktigt skönt! Har ju inte blivit knappt någon träning alls på semestern pga vattenbristen, jobbigt att träna när man inte kan duscha efteråt :p (apropå det så är borrning av ny brunn på g :up:) Men jag lallade omkring lite på gymmet och använde de redskap som var lediga. Ostrukturerat men ganska najs. Chins, farmer's walk, kombination av styrkevändning+frontböj+pushpress, armhävningar. Typ så. Mysig träningsvärk igår och idag :D

På minuslistan så är hästen sämre än vad någon hade kunnat föreställa sig och kommer inte finnas kvar så mycket längre :cry::heart

Härligt med ett sånt träningspass :D

Men fy va tråkigt med hästen :cry: Vad är det för fel?

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 858
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar