Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra tips! Jag är inte speciellt vältränad för tillfället heller, har haft ett längre träningsuppehåll. Var på iw idag och kände att jamen det här går ju easy peasy (5 min in) så jag körde på i första låtarna. Halvvägs igenom höll jag på att kräkas. Jag måste komma ihåg att det alltid är lätt i början, oavsett konditionsnivå.
Herregud, ni är inte kloka! Men väldigt coola Jag har en kompis som körde en halv Ironman i somras och ska köra en hel nu i slutet av september, jag fattar inte hur hon/ni gör det!Yes triathlon! 3,8km simning, 18 mil cykling och avslutar med ett marathon, 4,2 mil löpning blir första gången, men har min pappa som är veteran med mig och syrran som håller på med en klassiker. Så dom stöttar och peppar och vi tränar ihop
Det blir gymmet på lunchen idag tror jag visst. Jag älskar också hemmakontor @FengurLaugar, även om jag blir lite sällskapssjuk efter några dagar
Planen är bröst, biceps och triceps och att avsluta med en pyramid av burpees och kettlebell-svingar (samma stuk som @Wysiwyg och @Tassetass pratar om fast med annan "andraövning"). Jag gillar pyramider - nog för att det suger när man är mitt uppe i det, men det är i alla fall relativt lätt att se ljuset i tunneln
Jao.
Föll av en häst utan att slå mig. Dessvärre hamnade jag framför och han sprang över mig och gjorde mos av fotknölen. Den spikades ihop.
Ty halvår senare föll jag av en annan häst, fastnade i stigbygeln och vred av fotleden.
Soft up, bra skit
Så ett par år senare föll jag av igen, helt odramatiskt men lyckades ändå slå upp den första frakturen, tryckte ut spikarna.
Då slog de spikarna igen, satte plattor och skruvar rakt igenom så den borde ju hålla nu men är som sagt lite stel
Ramlar inye av så ofta som det låter men bryter man en fot varje gång så blir det lite jobbigt
Jo, nu sedan jag har en kattunge som håller mig sällskap (läs: terroriserar mig) är det inte lika illaJag är en ensamvarg så jag klarar mig gott med djurens sällskap under arbetsdagarna
Det var en trött och orkeslös Tass på gymmet idag. Dottern är snorig och mannen likaså, så det är väl min tur snart. Jag tog det lite lugnt, och det blev ändå rätt okej. Körde många lätta knäböj, med semitunga åttor (tror det blev tre eller fyra set) på 55 kg som tyngst. Sen blev det utfall, 3*10 per ben med 30 kg skivstång och avslutningsvis rodd, 3*10 per arm med 16 kg KB. Skulle egentligen göra mitt armhävningsprogram också men hann inte, så det får jag ta ikväll.
Yes triathlon! 3,8km simning, 18 mil cykling och avslutar med ett marathon, 4,2 mil löpning blir första gången, men har min pappa som är veteran med mig och syrran som håller på med en klassiker. Så dom stöttar och peppar och vi tränar ihop
Brukar ni ha högre vilopuls eller komma lättare upp i puls efter ett ordentligt träningspass?
Igår och i förrgår körde jag rätt hårda iw-pass båda dagarna. Eller ja, hårda mest för att jag är så otränad just nu. Tänkte gymma idag men märkte superstor skillnad på min puls när jag cyklade backen upp till skolan. Inte bara att den gick upp (för det brukar den göra ) utan att den steg så snabbt och verkligen kom upp högre än den brukade. Sen när jag var och gymmade märkte jag samma sak: efter ett set benpressar på 40 kilo var min puls superhög, sådär den bara blir efter ordentlig ansträngning annars.
Tror inte det är någon fara alls, inga svimningskänslor eller infektioner eller nåt sånt. Tänker typ bara att kroppen är lite trött?
Men herregud vilken jäkla otur!!!
Rena undret att du kan springa efter allt det där. Lycka till, verkligen!!!
För två år sen kunde jag knappt springa 100 m utan att typ dö. Nu springer jag 3-5 km varannan dag och typ varannan vecka springer jag en mil. Det är en så himla frihet att faktiskt kunna.
I tisdags styrketränade jag för första gången på typ två veckor, riktigt skönt! Har ju inte blivit knappt någon träning alls på semestern pga vattenbristen, jobbigt att träna när man inte kan duscha efteråt (apropå det så är borrning av ny brunn på g ) Men jag lallade omkring lite på gymmet och använde de redskap som var lediga. Ostrukturerat men ganska najs. Chins, farmer's walk, kombination av styrkevändning+frontböj+pushpress, armhävningar. Typ så. Mysig träningsvärk igår och idag
På minuslistan så är hästen sämre än vad någon hade kunnat föreställa sig och kommer inte finnas kvar så mycket längre