Just nu är jag en blandning mellan 

. Ni kan aldrig gissa hur den här dagen har utvecklat sig, jag är liksom helt i chock. När jag hade hämtat E hos veterinären och kommit hem upptäcker jag att V har kissat ner katternas lekrum totalt och får dra igång en rejäl sanering av rummet/alla rum jag sen fick passera med kissigt papper. Mitt i saneringsarbetet ringer min mobil.
Jag var på en annan anställningsintervju igår. För ett betydligt mer avancerat jobb, på en arbetsplats som jag verkligen, verkligen vill jobba på (tack till @Praeterea förresten som kommit med tipset från början!
) i framtiden. Eftersom jag förvisso har utbildningen men inte direkt någon arbetslivserfarenhet trodde jag aldrig att jag skulle få det, att ens bli kallad på intervju dit var galet smickrande. Han erbjuder mig jobbet (han sa igår att han skulle återkomma i slutet på nästa vecka). Jag säger som det är, att jag efter vår intervju igår fick ett jobb jag sökt tidigare. Han ger sig inte, och erbjuder mig en lön som fick mig att nästan ramla död ner med städmoppen i ena handen i V:s kiss. Jag kunde bara inte tacka nej. Så nu får jag ägna helgen åt att komma på en ursäkt till det andra jobbet, för det här är för utvecklande, för bra betalt och för långvarigt för att missa för ett jobb som egentligen bara är aktuellt över valet. Alltså seriöst, vad hände?

Jag var på en annan anställningsintervju igår. För ett betydligt mer avancerat jobb, på en arbetsplats som jag verkligen, verkligen vill jobba på (tack till @Praeterea förresten som kommit med tipset från början!