Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad kul det var!!! Det var nästan på jag-vill-flytta-till-Stockholm-nivå.
Började med tre övningar som uppvärmning; goblet squats, höftlyft med gummiband och en coreövning som kallades dead bug.
Sen blev det knäböj. Först med gummiband runt knäna och sen utan knäböj men med paus i botten.
Avslutade med tre assistansövningar; enbensmark med ena foten mot en vägg, hängande benlyft eller en variant på dead bug om man inte ville eller kunde hänga och good mornings med ena foten lite framför den andra.
Underbar stämning, Clara är jättefin och DET VAR BARA SÅ JÄVLA KUL!!! Det var precis vad jag behövde för att återfå lite träningspepp!!
Åh vad roligt!!Jag satt nyss och kollade på live-videon från passet
Vill också gå någon gång!
Hur var enbensmark med foten mot väggen? Dog röven?![]()
Alltså, slutar man någonsin ha mördande träningsvärk efter varje crossfit-pass eller? Jag vet inte hur länge till jag orkar ha det såhär!Men så länge det tillkommer (för mig) nya övningar, vilket det gör vid i princip varje pass än så länge, är det väl bara att vänja sig vid att vara smått rörelsehindrad ungefär 5 av veckans 7 dagar...
Igår var det som sagt fokus pull ups och handstående, men p.g.a sjukt mycket folk hann vi inte med så mycket teknikjobb som jag hade önskat. Jag fick i alla fall till 3+2+1 strikta pull ups, och vågade stå nästan helt rakt mot väggen på händerna, men skulle ha önskat lite mer coachning. De ska börja sätta maxgräns på antalet deltagare per pass nu när vi börjar bli så många medlemmar, så jag hoppas att det hjälper.
Efter del 1 delade vi in oss i grupper av 3 och hjälptes åt att göra 30 toes to bar, 60 gående utfall med hantel ovanför huvudet, 60 burpees och 60 dumbbell snatches. Så många rundor vi hann på 25 minuter - i vårt fall blev det 3 rundor.
Trots att det var så fullsmockat var det här nog bland de roligaste passen jag varit på faktiskt! En bra blandning av gammalt och nytt, läskigt och oläskigt, och massor av tempo!![]()
Gud vad kul det var!!! Det var nästan på jag-vill-flytta-till-Stockholm-nivå.
Började med tre övningar som uppvärmning; goblet squats, höftlyft med gummiband och en coreövning som kallades dead bug.
Sen blev det knäböj. Först med gummiband runt knäna och sen utan knäböj men med paus i botten.
Avslutade med tre assistansövningar; enbensmark med ena foten mot en vägg, hängande benlyft eller en variant på dead bug om man inte ville eller kunde hänga och good mornings med ena foten lite framför den andra.
Underbar stämning, Clara är jättefin och DET VAR BARA SÅ JÄVLA KUL!!! Det var precis vad jag behövde för att återfå lite träningspepp!!
Igår kväll kom jag hem efter två intensiva dagar med jobbetGick upp 04.30 och la mig 01.00 på onsdag.... Jag som är van att gå upp tidigast 05.50 och lägga mig senast 22.30
Blev några timmar i bil, ett möte på vägen, sen lunch med hela gänget och studiebesök hos en av våra kunder/leverantörer. På kvällen middag, några öl och massa prat så därför blev det onödigt sent.
Igår började vi kl 8 med internmöte och sen några timmars utbildning innan vi åkte hem vid 15 tiden. Mycket sittande alltså och jag känner mig väldigt seg idag.
Idag ska jag ut med hästarna på lunchen, rida den äldsta och ta unghästen på släp tänkte jagTanken är gym ikväll, marklyft som huvudövning
![]()
Jag har också varit iväg på kurs. Lämnade lägenheten vid halv sju i tisdags och kom hem vid halv åtta igår kväll. Tre kursdagar med väldigt bra fika kombinerat med väldigt intensivt kursupplägg... Behöver jag säga mer?Lyckades dock röra mig en del ändå. På de här tre dagarna blev det en bra bit över 30 000 steg, ett kort pass med gummiband på rummet i tisdags och sen 75 minuter styrketräning med Styrkebyrån i onsdags.
Idag hade jag tagit semester och såg fram emot en kul dag med avkomman, men vi vaknade båda rejält förkylda så istället blir det soffhäng (i skrivande stund badrumshäng för ongen skulle prompt bada) och det tänkta spinningpasset blir det nog inget med.![]()
Har börjat linlöpning med hunden, så smidigt att slå ihop flera saker
För övrigt så tränar jag styrketräning minst 1 dag per vecka. Blir så arg på min mage, 40 kg marklyft går bra men 45 kg gör ont i magen. Det är 5 kg liksomIofs ska jag vara nöjd med 40 kg ett tag till då det bara är 6 månader sen jag gjorde en stor bukplastik. Likadant med 8 kg i hantelpress, 7 kg är lätt men 8 kg gör ont i magen. Då känner man att det är sytt höft till höft. Lyckas jobba mig upp till 12,5 kg på knäböj.
Men usch vad jag avskyr uppvärmning, någon som har tips på roliga övningar att värma upp med? Jag tappar fokus där, och vill bara ner i källaren till vikterna![]()