Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nämen gud vad roligt! Åh, GRATTIS! Jag antog att din frånvaro berodde mest på bröllopet, men det här var ju ännu mer spännande!När blir det bebis? Och hur mår du i övrigt? (du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill) Så glad för din/er skull!
![]()
Jag förstår! Jag tycker mig behöva både vilorum och paus från högintensiv träning ibland redan som det är - utan varesig bebis eller annat direkt energikrävandeTack!Beräknad till början av november just nu! Jag tycker jag börjar må ganska bra faktiskt! Men jag har varit extremt trött första månaderna. Alltså verkligen helt galet trött så att jag har fått gå och leta upp lediga soffor på jobbet för att lägga mig en stund i smyg eller ibland har jag bara lagt huvudet på skrivbordet och slumrat till
Vi har inget vilorum vilket jag aldrig tidigare ägnat en tanke men nu... Shit vad jag hade behövt det
Och träningen har som sagt varit lite uppförsbacke med, det har liksom inte känts bra med högintensiv träning alls, och det är ju typ det enda jag tränat senaste åretMen känns som jag fått till det bättre nu på en mer rimlig nivå.
Igår körde jag exempelvis en halvtimme i trädgården:
10 leg raises med alternerande ben
10 utfall med vridning (som lite stretch/uppvärmning)
20 kb-svingar 16 kg kb
15 goblet squat 10 kg kb
10/10 enarms pushpressar 10 kg kb
1 minut burpees
x3
Jättelagom![]()
Jag är fortsatt sjuk. Trodde att det var på väg att vända igår men vaknade imorse med halsont på kan-inte-ens-svälja-ner-saliv-nivå, slemproduktionen är på topp och minsta lilla rörelse gör att det känns som att jag ska överhetta.
Nu är det bara att hålla tummarna att jag är på benen tills på onsdag, för jag vill verkligen inte vara hemma från jobbet...
Det skulle inte fungera att ha med honom som handhäst?Idag är det två veckor kvar tills jag börjar jobba. Jag tänkte använda den tiden till att komma in i en bra rutin med hästar, träning och allting så att det åtminstone finns något att luta sig tillbaka mot. Den stora är jag inte speciellt oroad för, henne hann jag med bra när jag jobbade heltid förra gången. Dessutom är det vid jobbstart bara några veckor kvar innan hästarna kan börja gå ute om nätterna och jag slipper mockningen och det eviga höpackandet. Men shettisen oroar mig lite. Han tycker ju det är roligt att få vara med, och jag vill inte att han bara ska få gå och skrota i hagen. Han förtjänar att också få plats. Förra gången red medryttarna mycket mer än de gör nu (det är ett yngre syskon till flickan vars fritidsaktivitet gör att mammans tid är väldigt begränsad just nu), och jag inser att de aldrig kommer komma upp i den nivån de låg på förra våren/sommaren. Jag trivs alldeles för bra med dem för att vilja ha någon annan också.
Men ja, vi har börjat idag med en timme ridning och en halvtimme tömkörning på morgonen/förmiddagen.
Det skulle inte fungera att ha med honom som handhäst?